Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leter etter en dødsannonse, og var inne på denne siden: http://www.dodinorge.no/default.asp

Bestilte kode for å få tilgang til å søke, men da jeg fikk koden så passet den overhodet ikke og jeg fikk bare opp "ugyldig kode". Argh, ble så sur. Kostet jo 45 kr. Er dette bare noe tull, eller går det faktisk an å søke her?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det der var faktisk noe av det råeste jeg har vært borti. Betale 45 kr for å få tilgang til å søke i en time!

Uansett, regner med at du har sett at koden skal skrives med små bokstaver? Hvis det fremdeles ikke fungerer, ville jeg ha kontaktet dem(epost på venstre side) og bedt om en forklaring på hvorfor det ikke fungerer, evt. krevd pengene igjen.

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket: Syns denne siden var usmakelig, må være syk i hodet de som har starta denne siden.
Skrevet (endret)

Kan ikke se noe galt i en slikt oppslagsverk. I prinsippet nyttig for de som ikke lenger bor på hjemplassen eller kanskje har flyttet utenlands. Er ikke alltid så lett å holde seg oppdatert. Dessuten er det færre som leser papiraviser enn før.

Altfor stiv pris ja. For 100 i året hadde det kanskje vært interresant.

Endret av skrue
Skrevet

Huff, triste greier å søke i.. :tristbla:

Men den "jeg vil bli varslet om dødsfall per e-post" tjenesten må jo være noe av det særeste...

Gjest Gjest
Skrevet

Syns egentlig det er en grei tjeneste jeg... Har flyttet langt hjemmefra og lurer på om den ene eller andre forsatt lever. Fint å kunne slå det opp! Burde også vært tilsvarende for fødsler, forlovelser, ekteskap og annet på "personlig"-sidene i avisene.

Og kan ikke se det skal være noe verre å se på dødsannonsene på web enn i avisen...

Skrevet

Skal ha litt flaks for at den som dør faktisk har annonse i ei av avisene som ein kan søke i òg, då..

Gjest Gjesta
Skrevet
jeg vil bli varslet om dødsfall pr epost

:overrasket::overrasket::overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket: Syns denne siden var usmakelig, må være syk i hodet de som har starta denne siden.

Syk i hodet? Hvorfor det?

Kan du tenke deg noe verre enn å tråkke i salaten på besøk i hembyen, når du treffer en gammel mnabo og spør, "Hvordan går det med Einar da?", og får høre at eh, han døde for fem år siden :tristbla:

Hvis man vet at noen bekjente er alvorlig syke, er det også greit å kunne sjekke dette, nettopp for å unngå å tråkke i salaten / få ubehagelige nyheter på etterskudd / gjøre vondt verre for de etterlatte.

At det er på nettet, gjør det ikke spesielt usmakelig, synes nå jeg. Tror det har å gjøre med hva vi er vant til.

Gjest Aloha
Skrevet

På Aftenposten legges nå dødsannonser ut på nettsiden. Men den brukes vel mest av de i Osloområdet. Spørs hvor du er fra.

Skrevet

Emh..Dette firmaet er ikke registrert i brønnøysundregistret. Burde ringe en bjelle for de fleste!

Gjest Lurer litt
Skrevet
På Aftenposten legges nå dødsannonser ut på nettsiden. Men den brukes vel mest av de i Osloområdet. Spørs hvor du er fra.

Har du mulighet til å forklare meg hvor du finner de sidene nå? I noen uker nå har det vært mulig å trykke seg videre fra forsiden, men nå finner jeg det ikke mer.
Gjest Gjest
Skrevet

trådstarter igjen. Sendte dem en e-post, men fikk ikke svar. Var vel noe lureri da... :frustrert: Dumme meg som gikk rett på.. :sjenert:

Skrevet (endret)
trådstarter igjen. Sendte dem en e-post, men fikk ikke svar. Var vel noe lureri da...  :frustrert: Dumme meg som gikk rett på..  :sjenert:

Du kan lett finne ut hvem som eier eller som står ansvarlig for et domene. Gå til http://www.norid.no/ (det er de som adminstrerer domenenavn i Norge) og tast inn nett-adressen (dodinorge.no) i søkefeltet øverst til høyre.

Endret av skrue
Gjest Gjest
Skrevet

Kan man bestille et dødsfall også kanskje?? :sjarmor::ler:

Gjest irritert trådstarter
Skrevet

Trådstarter her igjen. Jeg fikk aldri noen tilbakemelding på mailen jeg sendte, og jeg ser at det har blitt trukket 45 kr for en tilgang jeg ikke har fått. Ahh, for noen idioter. Men jeg får vel bare skylde på meg selv som var så dum å gå rett på dette.

Uansett, tusen takk for alle svar!

Gjest Gjest
Skrevet

De ser ut som svindlere for meg. Jeg mener jeg har hørt fra forbrukerrådet at man skal gi ut besøksadresse og telefonnr på nettsidene.

Skrevet (endret)

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

Personangrep/persondebatter

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Lea (moderator)

Endret av Lea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...