AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Har en baby på 3 mnd som sover 18-19 timer i døgnet. Er blid og fornøyd når han er våken, legger godt på seg og har gode bleier. Sover fra 18.30-06.30, ammer og sover videre til ca 9. Sover så fra 10.30-11.30 og siste lur er fra 13-16. Har han bare et stort søvnbehov eller kan det være et tegn på at noe er galt? skal selvsagt diskutere det med HS, men av og til begynner tankene å vandre når man ikke får sove på kvelden og da er det godt å lufte litt ❤️ Anonymkode: a6543...75c
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Så lenge barnet legger på seg slik som det skal, det kommer begge deler i bleien og babyen virker fornøyd så er det nok helt fint 😊 de fleste barn sover mer i noen perioder og mindre i andre. Tror ikke du skal bekymre deg. Anonymkode: bf1f8...52c 1 1
ToneVie Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Jeg er ikke helsepersonell, ei heller ekspert på dette emnet. MEN, for å i hvert fall komme med en mening sånn at du ikke ligger å grubler for deg selv uten å få sove så skal jeg si dette. Jeg mener å huske at «normalen ligger mellom 15-17 timer» i den alderen. Men alle babyer er jo forskjellig. Noen sover mer og noen sover mindre. Gode bleier, fornøyd baby, vokser som den skal og har god matlyst. Da tenker jeg du ikke bør bekymre deg! Men det er alltid bra å spørre HS når man lurer så slipper sånne tanker å få så mye plass. 1
Mymlen Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Min var slik. Så lenge barnet spiser bra, har våte bleier og jevnlig avføringen (denne normalen kan variere mye) og er våken og ikke slapp mellom sovingen så er alt normalt. Ammer barnet?
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så lenge barnet legger på seg slik som det skal, det kommer begge deler i bleien og babyen virker fornøyd så er det nok helt fint 😊 de fleste barn sover mer i noen perioder og mindre i andre. Tror ikke du skal bekymre deg. Anonymkode: bf1f8...52c ToneVie skrev (8 timer siden): Jeg er ikke helsepersonell, ei heller ekspert på dette emnet. MEN, for å i hvert fall komme med en mening sånn at du ikke ligger å grubler for deg selv uten å få sove så skal jeg si dette. Jeg mener å huske at «normalen ligger mellom 15-17 timer» i den alderen. Men alle babyer er jo forskjellig. Noen sover mer og noen sover mindre. Gode bleier, fornøyd baby, vokser som den skal og har god matlyst. Da tenker jeg du ikke bør bekymre deg! Men det er alltid bra å spørre HS når man lurer så slipper sånne tanker å få så mye plass. Mymlen skrev (1 time siden): Min var slik. Så lenge barnet spiser bra, har våte bleier og jevnlig avføringen (denne normalen kan variere mye) og er våken og ikke slapp mellom sovingen så er alt normalt. Ammer barnet? Takk for svar dere ❤️ er litt mindre bekymret nå når jeg har fått sover. Med første var jeg bekymret for for lite søvn, nå med for mye søvn. Blir tydeligvis aldri fornøyd 😅 Barnet fullammes ja. Anonymkode: a6543...75c 1
Mymlen Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Takk for svar dere ❤️ er litt mindre bekymret nå når jeg har fått sover. Med første var jeg bekymret for for lite søvn, nå med for mye søvn. Blir tydeligvis aldri fornøyd 😅 Barnet fullammes ja. Anonymkode: a6543...75c Er fort at man blir mer bekymret når man selv sover lite, det kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Leste nå at du skrev i HI at barnet ammer, beklager for at jeg misset det. Siden baby ammer så er de stort sett flinke til å si ifra om at de er sulten, siden maten går litt fortere gjennom systemet. Deilig at baby sover så godt da
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #7 Skrevet 5 minutter siden Babyer skal sove mye Anonymkode: 799eb...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå