AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Skrevet 18. september Jeg har holdt på med vektnedgang siden nyttår. Har gått ned over 4 bmi tall og ligger nå midt på nornalvekt. Men pga mye bukfett, så må jeg enda kanskje 2,0 bmi tall til. Så langt har jeg hatt god flyt, kommet inn i en livsstil som passet meg og som ikke var vanskelig å opprettholde, uke for uke og måned for måned. For to uker siden var det som om kroppen og hodet ga opp. Det var en fredag og jeg spiste unødvendig mye godteri og snacks. Dagen etter var vi i bryllup, som igjen betydde mye god mat, dessert, kake osv. søndagen var det behov for mer salt følte jeg, men da ble det også litt godteri. Jeg klarte ikke motstå. Uka etter bare fortsatte. Jeg kom ikke tilbake på rett spor og igjen den helgen ble det tre dager med mye unødvendige kalorier. Uken her har jeg også små spist mellom måltid og kun en kveld har jeg klart meg uten noe «godt». Jeg føler meg så mislykket. Gikk på vekta i dag, og var 0,7 kg opp fra laveste vekt, to uker siden. Oppgang på 0,3 siden forrige fredag. Jeg vet jo egentlig hva jeg bør gjøre. På dagtid spiser jeg egentlig rett, nok proteiner, mye vann og grønnsaker og nok kalorier. Det er bare den «psykiske lysten på noe». Kanskje er jeg både sliten, trøtt eller tørst, men uansett så klarer jeg ikke motstå de unødvendige kaloriene. Hvordan skal jeg komme tilbake på rett spor igjen? Jeg vil ikke fortsette slik og ende opp der jeg var. Jeg vil komme ned minst 1,0 bmi til, også ikke gå opp vekt, men vedlikeholde der. Håper noen har noen oppløftende og gode motivasjons råd for meg, for det trenger jeg veldig akkurat nå. Anonymkode: 8063e...167 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Skrevet 18. september Har du gått ned i vekt med taktikken "jeg skal aldri spise ... igjen"? For eksempel ikke spise godteri, aldri kake eller liknende? Man kan utviklet et ganske usunt forhold til "usunne" matvarer når man går ned i vekt, særlig hvis man aldri rører dem. Og når man da først tillater seg en dag eller to med kos, går man helt av skaftet. Hvis man i tillegg lærer seg at usunne ting er FY, gir man gjerne opp mentalt når man først har skeiet ut. Det er ofte sunnere å tillate seg litt av noe godt hver lørdag for eksempel, og samtidig utvikle et forhold til "usunn mat" som tilsier at man kan spise litt, og det er ikke farlig, og det er ikke noe big deal. Med andre ord: Det er null stress at du har skeiet ut i en periode: nå er det bare å fortsette på sporet du fulgte i utgangspunktet uten dårlig samvittighet. Det er lov å kose seg i perioder Anonymkode: 67610...692 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du gått ned i vekt med taktikken "jeg skal aldri spise ... igjen"? For eksempel ikke spise godteri, aldri kake eller liknende? Man kan utviklet et ganske usunt forhold til "usunne" matvarer når man går ned i vekt, særlig hvis man aldri rører dem. Og når man da først tillater seg en dag eller to med kos, går man helt av skaftet. Hvis man i tillegg lærer seg at usunne ting er FY, gir man gjerne opp mentalt når man først har skeiet ut. Det er ofte sunnere å tillate seg litt av noe godt hver lørdag for eksempel, og samtidig utvikle et forhold til "usunn mat" som tilsier at man kan spise litt, og det er ikke farlig, og det er ikke noe big deal. Med andre ord: Det er null stress at du har skeiet ut i en periode: nå er det bare å fortsette på sporet du fulgte i utgangspunktet uten dårlig samvittighet. Det er lov å kose seg i perioder Anonymkode: 67610...692 Nei, det glemte jeg å skrive. Det er derfor dette er blitt en livsstil jeg egentlig kan leve med. Jeg har spist godteri, snacks, is og kaker, osv når det har vært passende anledning. Men jeg har ikke spist slikt «bare fordi det er helg». Spiste heller litt godis på kino en tirsdag, enn foran tvn den helgen. Jeg har valgt å spise det som er bra for kropp, hjerne og sjel, og vært fornøyd med å si «kanskje i morgen eller en annen dag, men ikke i dag». Likevel har jeg spist litt her og der, men vært fornøyd med «litt». Takk for gode ord! Jeg hører hva du sier. Skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet, og prøve å komme på rett spor, men synes akkurat den starten etter mye sukker nå er ekstrem vanskelig. Anonymkode: 8063e...167 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Skrevet 18. september Det var veldig lite du har gått opp, dette kommer du kjapt tilbake igjen fra! Jeg hadde gått opp 3-4 kg på de to ukene av det du beskriver. Går helt utrolig fort opp i vekt hvis jeg ikke hele tiden tenker på hva jeg spiser. Anonymkode: 7b25e...5f3 2
AnonymBruker Skrevet 19. september #5 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var veldig lite du har gått opp, dette kommer du kjapt tilbake igjen fra! Jeg hadde gått opp 3-4 kg på de to ukene av det du beskriver. Går helt utrolig fort opp i vekt hvis jeg ikke hele tiden tenker på hva jeg spiser. Anonymkode: 7b25e...5f3 Synd å høre det er såpass vanskelig for deg. Men det gjorde veldig godt å høre det faktisk. Tusen takk! Anonymkode: 8063e...167
AnonymBruker Skrevet 19. september #6 Skrevet 19. september Samme for meg, men kun holdt på en uke med godteri og snacks, men blir sååå sliten av det. Tenker hver dag at "nå er det tilbake i rutiner" men når det først blir en godisbit åpnes den døren.. føler jeg har lagt på meg masse, men er tross alt bare 6 dager siden jeg veide den laveste vekten på 5 år, så så ille kan det jo ikke være. Graver meg ned og tør ikke veie meg... herrlighet... hjernen er merkelig... Men om vi fokuserer litt og drar oss opp en nakkeskinnet kan vi komme inn i gode rutiner igjen, jeg har troa! Anonymkode: 44eeb...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #7 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme for meg, men kun holdt på en uke med godteri og snacks, men blir sååå sliten av det. Tenker hver dag at "nå er det tilbake i rutiner" men når det først blir en godisbit åpnes den døren.. føler jeg har lagt på meg masse, men er tross alt bare 6 dager siden jeg veide den laveste vekten på 5 år, så så ille kan det jo ikke være. Graver meg ned og tør ikke veie meg... herrlighet... hjernen er merkelig... Men om vi fokuserer litt og drar oss opp en nakkeskinnet kan vi komme inn i gode rutiner igjen, jeg har troa! Anonymkode: 44eeb...3d4 Er så enig med deg! Det kan jo ikke være umulig, men samtidig føles det slik. Jeg tenker gjennom hele dagen at jeg gjør alt det rette for at jeg skal være mett og fornøyd til kvelden. Likevel sprekker jeg totalt. Og føler meg elendig både der og da, men ikke minst morgen og dagen etter. Jeg må bare komme meg ut av det. Men hvordan? Anonymkode: 8063e...167
AnonymBruker Skrevet 19. september #8 Skrevet 19. september Jeg havner dit jevnlig 🤐 Skulle trodd det ble bedre etterhvert, at man lærer, men nei. Jeg klarte meg gjennom julen, påsken og sommerferien i år. Det er vel rekord! Men så kom det noen uker med mye opplegg, mye greier i hverdagen som fikk oss ut av rutine, og nå kommer jeg ikke av godtekjøret igjen. Jeg spiser også sunt på dagtid, men så er det den snacksen, spesielt etter middag. Også går lørdagen helt av skaftet. Jeg trener mye og er generelt i bevegelse, så foreløpig har det "bare" blitt 1,5-2 kg opp, men jeg vet jo hvor det ender om jeg ikke tar meg i nakken nå! Gir det et iherdig forsøk, så neste uke er alt planlagt og handlet inn til. Mannen er en del borte og da er det lettere å spise mindre/ lettere mat til middag. Vi får bare kjempe på, og samtidig ikke nekte oss alt sånn at vi bare går på større smell om vi sprekker 🦾😅 Anonymkode: 11ff7...d49
AnonymBruker Skrevet 19. september #9 Skrevet 19. september Dette klarer du! Jeg hadde en knekk nå etter sommeren, da det ble litt mye utskeielser på ferie. "Nå koser vi oss", "Det er jo ferie", "Jeg er på besøk" osv. Masse unnskyldninger. Jeg måtte gå litt inn i meg selv og tenke hvorfor vektnedgangen har vært, er og blir verdt det. Jeg er sunnere, sterkere, lettere og gladere når jeg veier mindre. Jeg blir mindre sliten og ender ikke opp i koma på sofaen hver kveld. Snop og chips hører kun til i helgene. Ellers har jeg fått profesjonell hjelp med kostholdsplan. Jeg har gått ned i vekt før og jeg vet hva som skal til, men jeg trengte en boost i januar. Det hjalp! Den siste mnd har jeg fokusert på at de fleste måltider er fra planen. Slik har jeg kontroll på at jeg får i meg det jeg skal, men ikke mer enn jeg trenger. Jeg vet at det i perioder kan være hardt. Senest for to uker siden gråt jeg fordi et par plagg som passet i juni, strammet. Plutselig denne uken løsnet det litt og jeg har gått ned litt igjen. Man må bare ikke gi seg. Stå på, jeg heier på deg 💪❤️ Anonymkode: a0fd5...bfa
AnonymBruker Skrevet 21. september #10 Skrevet 21. september Det er kjipt, men det går bra. prøv å ikke tenke at du har mislyktes, for det har du ikke. Det er en hump i veien. En uke i en livsstil som skal vare resten av livet. Jeg har blitt flink til å tenke «sånn ble det nå, i morgen er en ny dag» noen ganger klarer jeg å kutte tvert, andre blir det gradvis nedtrapping. Tror jeg brukte 3 uker etter jula, gikk opp i vekt i stedet for ned i jula, de tre ukene stabiliserte jeg, så kom jeg tilbake i riktig spor, og har gått ned nesten 20 kg til. Opprettholdt trening hele veien, det hjelper meg veldig til å hente meg inn igjen. Anonymkode: 599c4...ec3 2
AnonymBruker Skrevet 28. september #11 Skrevet 28. september Jeg har lært at etter dager med utskeielse og jeg har lyst til å stramme inn og gå ned i vekt igjen, er det best å ikke hoppe rett på å gå ned i vekt, men heller fokusere på noen dager med vanlig mat og nok mat til måltidene. Så fokuset vil heller være "gå fra godteri,snacks etc" til et vanlig kosthold med nok eller ekstra kalorier, og etter noen dager med dette reduserer jeg mengden i måltidene evt faster og hopper over noen måltider. I tillegg lurt med fokus på at det ikke er et tidspress på å gå ned, det er maaange dager som kommer. Anonymkode: 44eeb...3d4
AnonymBruker Skrevet 28. september #12 Skrevet 28. september Takk for svar! Det hjelper veldig å høre hva dere tenker. Jeg kunne vel ønske at flere skrev om de vanskelige dagene. For jeg havner for ofte inn i dårlige sirkler, og da er det godt å høre om andre som også har vært der. Jeg kom meg omsider tilbake på hesten, gikk ned i vekt. På fredag var jeg i bursdagsfeiring, spiste kake, litt sjokolade og snacks. Så i gårkveld klarte jeg ikke si nei takk igjen til litt smågodt og potetgull. Vet det er helt meningsløst å gå på vekten i dag, men da viste den 0,8 kg mer enn fredags morgen. Vet det er vann, og mye annet her som spiller inn. Karbohydrater ikke minst. Men jeg tror også oppriktig at det er noe rett i vektoppgangen, for jeg har ikke vært i kaloriunderskudd de to dagene. Jeg vil helst ha helger hvor jeg klarer meg uten godteri og snacks. Så hvordan kutter man det eller klarer å holde seg til et ok minimum? Hvorfor må en spise slikt bare fordi det er helg? ts Anonymkode: 8063e...167
AnonymBruker Skrevet 28. september #13 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk for svar! Det hjelper veldig å høre hva dere tenker. Jeg kunne vel ønske at flere skrev om de vanskelige dagene. For jeg havner for ofte inn i dårlige sirkler, og da er det godt å høre om andre som også har vært der. Jeg kom meg omsider tilbake på hesten, gikk ned i vekt. På fredag var jeg i bursdagsfeiring, spiste kake, litt sjokolade og snacks. Så i gårkveld klarte jeg ikke si nei takk igjen til litt smågodt og potetgull. Vet det er helt meningsløst å gå på vekten i dag, men da viste den 0,8 kg mer enn fredags morgen. Vet det er vann, og mye annet her som spiller inn. Karbohydrater ikke minst. Men jeg tror også oppriktig at det er noe rett i vektoppgangen, for jeg har ikke vært i kaloriunderskudd de to dagene. Jeg vil helst ha helger hvor jeg klarer meg uten godteri og snacks. Så hvordan kutter man det eller klarer å holde seg til et ok minimum? Hvorfor må en spise slikt bare fordi det er helg? ts Anonymkode: 8063e...167 Jeg er sånn som "må" ha litt snop og chips i helgene. Jeg kjøper bare litt snop og har i en liten skål, og små chipsposer i stedet for store. Det kjøpes på fredager, sånn at det ikke ligger her hele uka. Da går jeg fort på en smell. Jeg kan ikke ha ekstra snacks i hus, da spiser jeg det bare opp. Så jeg har lært meg å begrense det, selv om det ikke alltid er så lett. Jeg har en samboer som elsker alt som er søtt, så viljestyrken min får kjørt seg 😅 Man må selvfølgelig ikke spise snop o.l. Jeg skulle ønske jeg bare ville hatt frukt eller grønnsaker m/dip f.eks. Men jeg har lyst å kose meg litt ekstra når jeg er 80% flink ellers 😊 Anonymkode: a0fd5...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #14 Skrevet 28. september Hva med å prøve å tenke nytt om hva som er godt? Frosne druer, bær, frukt.. For meg fungerer det også å spare endel kalorier til kvelds, slik at jeg kan spise noe mettende da. Grovt rugbrød er med egg f.eks Anonymkode: af271...30d
AnonymBruker Skrevet 28. september #15 Skrevet 28. september Skjønner hva du mener. Jeg har innsett at full nekt funker dårlig for meg. Så forsøker å finne bedre alternativer og ikke fråtse. F.eks Pandy godteri o.l., eller lage en proteinkake basert på egg, gresk yogurt og søtning. Kan bli en god eple, gulrot eller sjokoladekake av det. Frosne druer er også godt. Jeg føler når jeg er flink å følge dette så dempes søtsuget så til de grader at jeg raskere er inne på bedre rutiner igjen. Anonymkode: d4b04...f44 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #16 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er sånn som "må" ha litt snop og chips i helgene. Jeg kjøper bare litt snop og har i en liten skål, og små chipsposer i stedet for store. Det kjøpes på fredager, sånn at det ikke ligger her hele uka. Da går jeg fort på en smell. Jeg kan ikke ha ekstra snacks i hus, da spiser jeg det bare opp. Så jeg har lært meg å begrense det, selv om det ikke alltid er så lett. Jeg har en samboer som elsker alt som er søtt, så viljestyrken min får kjørt seg 😅 Man må selvfølgelig ikke spise snop o.l. Jeg skulle ønske jeg bare ville hatt frukt eller grønnsaker m/dip f.eks. Men jeg har lyst å kose meg litt ekstra når jeg er 80% flink el?lers 😊 Anonymkode: a0fd5...bfa Hvor kjøper du små chipsposer? Har de Maarud salt? Anonymkode: 6920e...90c
AnonymBruker Skrevet 29. september #17 Skrevet 29. september Jeg tusla inn her nå for å skrive et innlegg om at jeg er redd for at jeg er i ferd med å gi opp.... Også fant jeg ditt innlegg, og det traff jo veldig... Jeg har gått ned 30 kilo pluss/minus. Det siste året har vært ca vedlikehold, men det har skjedd ting i livet særlig siden senvinter/vår, som gjør at jeg ikke klarer å være standhaftig nok. Og jeg ønsker meg fortsatt ca 10 kilo ned, minst (har BMI på 29 nå). I det siste har jeg hatt perioder/dager hvor jeg har gjort ting helt riktig, også har jeg dager hvor jeg driter i alt. Normalt forsåvidt, men de dagene varer lenger og føles mindre "feil" enn før. Jeg veier nå ca 5 kilo mer enn på det laveste i mars (da hadde jeg gått ned 35 kilo totalt). Det som egentlig skremmer meg mest, er at jeg tenker at "det er jaggu ikke verdt å avstå fra alt dette" når jeg dytter i meg feil ting. Sånn var det ikke i så stor grad tidligere. Jeg skjønner at jeg må ta grep, men jeg ville bare si at du ikke er alene! Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme ut av dette her heller, må jeg innrømme - men samtidig ønsker jeg meg på INGEN måte dit jeg var. Anonymkode: 58015...b79
AnonymBruker Skrevet 29. september #18 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tusla inn her nå for å skrive et innlegg om at jeg er redd for at jeg er i ferd med å gi opp.... Også fant jeg ditt innlegg, og det traff jo veldig... Jeg har gått ned 30 kilo pluss/minus. Det siste året har vært ca vedlikehold, men det har skjedd ting i livet særlig siden senvinter/vår, som gjør at jeg ikke klarer å være standhaftig nok. Og jeg ønsker meg fortsatt ca 10 kilo ned, minst (har BMI på 29 nå). I det siste har jeg hatt perioder/dager hvor jeg har gjort ting helt riktig, også har jeg dager hvor jeg driter i alt. Normalt forsåvidt, men de dagene varer lenger og føles mindre "feil" enn før. Jeg veier nå ca 5 kilo mer enn på det laveste i mars (da hadde jeg gått ned 35 kilo totalt). Det som egentlig skremmer meg mest, er at jeg tenker at "det er jaggu ikke verdt å avstå fra alt dette" når jeg dytter i meg feil ting. Sånn var det ikke i så stor grad tidligere. Jeg skjønner at jeg må ta grep, men jeg ville bare si at du ikke er alene! Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme ut av dette her heller, må jeg innrømme - men samtidig ønsker jeg meg på INGEN måte dit jeg var. Anonymkode: 58015...b79 Så fint å høre at innlegget mitt passet for deg akkurat nå!:) Det er vanskelig dette, og jeg vet ikke om jeg har noen gode råd for deg. Jeg føler at motivasjonen bør komme innen ifra. Jeg har brukt forumet her en god stund og fått så mange fine tilbakemeldinger. De har jeg lagret og kan finne igjen, men er ikke alltid jeg husker å lese på det når jeg sliter som mest. Men nå etter å ha gått ned mye i vekt, så synes jeg det er lettere å motivere meg igjen etter tøffe perioder. Meeeeen det tok også over en måned denne gangen da. Det lureste jeg gjorde var å komme meg gjennom den syklusen og vente til jeg hadde fått mensen igjen, for da vet jeg at kropp og sinn er litt mer «nullstilt». Det jeg ville frem til, var at jeg ble tipset av en venninne til å benytte meg av både TikTok og ChatGPT i prosessen. Jeg har vært litt negativ til begge og aldri turt å tatt de i bruk. Men det hjalp også. Chat spør jeg om alle spørsmål jeg tenker på og kan få laget planer for mat, søvn og kalorier. Veldig greit. TikTok har jeg sett mest på nye oppskrifter, sunne for vektnedgang som gir mer variasjon og smak i endring å lage mat på. Også har jeg sett på damer på min alder som enten er på vei ned i vekt eller har nådd målet, som forteller om veien dit og hvordan opprettholde. Synes det er motiverende. Føler meg ikke fult så alene om dette da. Noen av de kan være litt «strenge», mer strikt enn hva jeg selv har vært med meg selv. Men nettopp fordi jeg er så godt i gang med prosessen, så appellerer det veldig til meg og jeg blir glad for å høre det de har å si. For alt handler om motivasjon og viljen til å fortsette. Da må vi daglig ta de rette valgene. Spise og drikke slikt eller ikke slikt, for å nå målene. Og går jeg ned 0,2kg i uken, så vet jeg at summen blir bra til slutt. Alt som går rett vei er bra. Gi meg en klapp på skulderen og er fornøyd med det. Nå er jeg endelig tilbake i en god periode, men ser for meg at jeg fort kan komme tilbake. Så må bare lese det dere skriver og vite at vi er mange i samme situasjon. For min del sliter jeg veldig med helgene, hvor alle skal «kose seg». Og jeg skulle helst la vær å ha lyst på snacks og sjokolade. Så der sliter jeg hver eneste helg. Er enklere for meg å ikke få tilbake søtsuget, men må komme meg igjennom fredag og lørdagskveld. Går fint helt frem til 19tiden og utover. Er synd å skal gå opp i vekt eller at vekten står still 2-3 dager, når en har jobbet så hardt de 4-5 andre dagene. lykke til! Vi er heldigvis flere sammen! Ts Anonymkode: 8063e...167
AnonymBruker Skrevet 29. september #19 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så fint å høre at innlegget mitt passet for deg akkurat nå!:) Det er vanskelig dette, og jeg vet ikke om jeg har noen gode råd for deg. Jeg føler at motivasjonen bør komme innen ifra. Jeg har brukt forumet her en god stund og fått så mange fine tilbakemeldinger. De har jeg lagret og kan finne igjen, men er ikke alltid jeg husker å lese på det når jeg sliter som mest. Men nå etter å ha gått ned mye i vekt, så synes jeg det er lettere å motivere meg igjen etter tøffe perioder. Meeeeen det tok også over en måned denne gangen da. Det lureste jeg gjorde var å komme meg gjennom den syklusen og vente til jeg hadde fått mensen igjen, for da vet jeg at kropp og sinn er litt mer «nullstilt». Det jeg ville frem til, var at jeg ble tipset av en venninne til å benytte meg av både TikTok og ChatGPT i prosessen. Jeg har vært litt negativ til begge og aldri turt å tatt de i bruk. Men det hjalp også. Chat spør jeg om alle spørsmål jeg tenker på og kan få laget planer for mat, søvn og kalorier. Veldig greit. TikTok har jeg sett mest på nye oppskrifter, sunne for vektnedgang som gir mer variasjon og smak i endring å lage mat på. Også har jeg sett på damer på min alder som enten er på vei ned i vekt eller har nådd målet, som forteller om veien dit og hvordan opprettholde. Synes det er motiverende. Føler meg ikke fult så alene om dette da. Noen av de kan være litt «strenge», mer strikt enn hva jeg selv har vært med meg selv. Men nettopp fordi jeg er så godt i gang med prosessen, så appellerer det veldig til meg og jeg blir glad for å høre det de har å si. For alt handler om motivasjon og viljen til å fortsette. Da må vi daglig ta de rette valgene. Spise og drikke slikt eller ikke slikt, for å nå målene. Og går jeg ned 0,2kg i uken, så vet jeg at summen blir bra til slutt. Alt som går rett vei er bra. Gi meg en klapp på skulderen og er fornøyd med det. Nå er jeg endelig tilbake i en god periode, men ser for meg at jeg fort kan komme tilbake. Så må bare lese det dere skriver og vite at vi er mange i samme situasjon. For min del sliter jeg veldig med helgene, hvor alle skal «kose seg». Og jeg skulle helst la vær å ha lyst på snacks og sjokolade. Så der sliter jeg hver eneste helg. Er enklere for meg å ikke få tilbake søtsuget, men må komme meg igjennom fredag og lørdagskveld. Går fint helt frem til 19tiden og utover. Er synd å skal gå opp i vekt eller at vekten står still 2-3 dager, når en har jobbet så hardt de 4-5 andre dagene. lykke til! Vi er heldigvis flere sammen! Ts Anonymkode: 8063e...167 Veiedag på lørdag eller søndag i stedet for fredag kan jo hjelpe på motivasjonen? Anonymkode: af271...30d
AnonymBruker Skrevet 29. september #20 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Veiedag på lørdag eller søndag i stedet for fredag kan jo hjelpe på motivasjonen? Anonymkode: af271...30d Veldig godt poeng 👏🏻 Takk for innspill!😃 ts Anonymkode: 8063e...167 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå