AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei, jeg og min kjæreste skal ha barn nå straks. Det er første barnet vårt. Jeg har et familiemedlem som har fått flere barn allerede og som har vært veldig opptatt av at de ikke skulle ha fler enn de de har fått. Det har ikke betydd så mye for meg da andre bestemmer selv hvor mange barn de ønsker osv. Det er ikke noe jeg bestemmer. Men dette er noe de har selv sagt i 2-3 år, at de ikke skal ha flere. Etter at jeg fortalte om min graviditet, har dette familiemedlemmet vært besatt på å skulle ha en til og bli gravid (dette er et ganske nært familiemedlem) selv om de ikke har snakket om det på 2-3 år ellers. Jeg har ikke fått noe interesse for min graviditet selv om jeg viste stor interesse for hennes og var der for henne gjennom alle svangerskap. Alt skulle plutselig handle om henne når jeg er på besøk osv. Nå er dette familiemedlemmet blitt gravid, og de begynte å prøve rett etter jeg fortalte om min graviditet etter hva de selv har fortalt. Og nå ønsker personen ekstremt mye oppmerksomhet rundt sin graviditet og oppsøker meg for det. Jeg synes det er litt trasig for min del da jeg føler jeg ikke får nyte min egen graviditet. Jeg skjønner selvfølgelig at jeg ikke bestemmer over deres liv og at de kan få så mange barn de ønsker. Rett å slett føler jeg at dette medlemmet ble sjalu på meg når jeg ble gravid og derfor har valgt å skulle bli det igjen. Jeg vet at dette bare er «min følelse» osv. men det er flere ting hun har sagt til meg som hinter til at dette kun var for at jeg ble gravid. Av det jeg har observert har de verken kapasitet eller økonomi til flere barn (det er mange mange ting som er observert av flere). men poenget er hvertfall at hvordan kan jeg klare å drite oppi det når personen konstant søker oppmerksomhet rundt sin graviditet hos meg ??? Jeg er selvfølgelig glad for at folk rundt meg blir gravid, men synes det er tungt når det konstant skal handle om henne uten at hun i det hele tatt spør hvordan jeg har det. Og det er ikke slik at jeg har stort behov for den oppmerksomheten heller, men alt skal handle om hennes graviditet og ting rundt det og jeg ønsker gjerne å kunne gå på besøk uten at det er snakk om graviditet og at man heller kan snakke om andre ting.. Jeg har bevisst aldri snakket så mye om min graviditet rundt henne fordi jeg vet hvor lett påvirkelig hun er og at jeg vil fokuset heller skal være på noe annet enn det. Håper det gir mening. Det kan hende at jeg overreagerer og tenker helt feil men bare synes det er trist at jeg ikke kan få glede meg over min egen graviditet for meg selv sammen med kjæresten min.. Anonymkode: 6f464...939
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Hadde tatt litt avstand jeg altså. Hun høres ut som en energityv Anonymkode: 491f9...1cb
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hei, jeg og min kjæreste skal ha barn nå straks. Det er første barnet vårt. Jeg har et familiemedlem som har fått flere barn allerede og som har vært veldig opptatt av at de ikke skulle ha fler enn de de har fått. Det har ikke betydd så mye for meg da andre bestemmer selv hvor mange barn de ønsker osv. Det er ikke noe jeg bestemmer. Men dette er noe de har selv sagt i 2-3 år, at de ikke skal ha flere. Etter at jeg fortalte om min graviditet, har dette familiemedlemmet vært besatt på å skulle ha en til og bli gravid (dette er et ganske nært familiemedlem) selv om de ikke har snakket om det på 2-3 år ellers. Jeg har ikke fått noe interesse for min graviditet selv om jeg viste stor interesse for hennes og var der for henne gjennom alle svangerskap. Alt skulle plutselig handle om henne når jeg er på besøk osv. Nå er dette familiemedlemmet blitt gravid, og de begynte å prøve rett etter jeg fortalte om min graviditet etter hva de selv har fortalt. Og nå ønsker personen ekstremt mye oppmerksomhet rundt sin graviditet og oppsøker meg for det. Jeg synes det er litt trasig for min del da jeg føler jeg ikke får nyte min egen graviditet. Jeg skjønner selvfølgelig at jeg ikke bestemmer over deres liv og at de kan få så mange barn de ønsker. Rett å slett føler jeg at dette medlemmet ble sjalu på meg når jeg ble gravid og derfor har valgt å skulle bli det igjen. Jeg vet at dette bare er «min følelse» osv. men det er flere ting hun har sagt til meg som hinter til at dette kun var for at jeg ble gravid. Av det jeg har observert har de verken kapasitet eller økonomi til flere barn (det er mange mange ting som er observert av flere). men poenget er hvertfall at hvordan kan jeg klare å drite oppi det når personen konstant søker oppmerksomhet rundt sin graviditet hos meg ??? Jeg er selvfølgelig glad for at folk rundt meg blir gravid, men synes det er tungt når det konstant skal handle om henne uten at hun i det hele tatt spør hvordan jeg har det. Og det er ikke slik at jeg har stort behov for den oppmerksomheten heller, men alt skal handle om hennes graviditet og ting rundt det og jeg ønsker gjerne å kunne gå på besøk uten at det er snakk om graviditet og at man heller kan snakke om andre ting.. Jeg har bevisst aldri snakket så mye om min graviditet rundt henne fordi jeg vet hvor lett påvirkelig hun er og at jeg vil fokuset heller skal være på noe annet enn det. Håper det gir mening. Det kan hende at jeg overreagerer og tenker helt feil men bare synes det er trist at jeg ikke kan få glede meg over min egen graviditet for meg selv sammen med kjæresten min.. Anonymkode: 6f464...939 Gi deg... ikke tenk så mye på det. Plutselig gjør du akkurat det samme om 5-10 år 😅 Anonymkode: f545b...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå