AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Skrevet 18. september Når forholdet er og har vært dødt i mange år hjemme og det egentlig er åpent opp for å ha andre forhold utenfor hjemmet, men hvor man velger å bo sammen pga felles barn etc. Har noen prøvd dette med å ha et annet forhold på si og som vil dele? Er det vanskelig å bare se den andre innimellom eller går det helt greit? Ender det opp i ulykkelighet, Anonymkode: 429f1...d6f
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Skrevet 19. september Har noen prøvd dette......?? Ja hva tror du selv? Og hvordan ser du for deg at det ender? Anonymkode: e5279...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 19. september #3 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når forholdet er og har vært dødt i mange år hjemme og det egentlig er åpent opp for å ha andre forhold utenfor hjemmet, men hvor man velger å bo sammen pga felles barn etc. Har noen prøvd dette med å ha et annet forhold på si og som vil dele? Er det vanskelig å bare se den andre innimellom eller går det helt greit? Ender det opp i ulykkelighet, Anonymkode: 429f1...d6f Dette har jeg erfaring med. Etter mange år i et dødt ekteskap (og nå får jeg sikkert masse pepper for å ikke ha skilt meg), ble jeg kjent med en mann som jeg har et forhold med på si. Primært ligger vi sammen, men møtes også for kos og kan prate om ganske mye. Jeg var helt åpen med ham om situasjonen hjemme fra første dag. En slik relasjon på si har i begynnelsen og i perioder gitt meg enormt mye glede. Det har bidratt til at jeg tidvis ser lyst på livet igjen og har energi og livsgnist jeg trodde var borte for alltid. I andre perioder har jeg vært litt ulykkelig. Dette skyldes at jeg har vært litt i tvil om hvor lenge relasjonen på si skulle vare, jeg har lurt litt på om denne mannen møter andre (det ville jeg sikkert fortjent), og det har vært følelsesmessige bølgedaler for min del. Rent praktisk har det ikke vært vanskelig å se den andre innimellom, men følelser som oppstår kan bidra til en del usikkerhet, særlig dersom det er litt uavklart hvor investert den andre er i forholdet dere har på si. k50 Anonymkode: 680d3...5e6
AnonymBruker Skrevet 19. september #4 Skrevet 19. september Hvis forholdet er dødt og det er ÅPENT opp for å ha et forhold på si?? Hvis du virkelig føler dette og partneren er enig, så kan vell dere begge finne dere elskere utenfor hjemmet og bare kjøre noen "ground rules"? Hvordan tenker du selv at dette vil foregå å snike seg ut og starte opp med en elsker? Og hvis partneren er vilt uenig, men bare for fokusert på familielivet og har egentlig ingen tanker om ekteskapet- annet enn at dette ble bare litt glemt av, og at en tur til en parterapeut hadde løst alt sammen- så har du ødelagt tilliten til både partneren og barna. Er ingen vei tilbake når man begynner å ligge med andre, desverre... ikke uten at dere begge er enige. Anonymkode: be1e7...c04 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #5 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette har jeg erfaring med. Etter mange år i et dødt ekteskap (og nå får jeg sikkert masse pepper for å ikke ha skilt meg), ble jeg kjent med en mann som jeg har et forhold med på si. Primært ligger vi sammen, men møtes også for kos og kan prate om ganske mye. Jeg var helt åpen med ham om situasjonen hjemme fra første dag. En slik relasjon på si har i begynnelsen og i perioder gitt meg enormt mye glede. Det har bidratt til at jeg tidvis ser lyst på livet igjen og har energi og livsgnist jeg trodde var borte for alltid. I andre perioder har jeg vært litt ulykkelig. Dette skyldes at jeg har vært litt i tvil om hvor lenge relasjonen på si skulle vare, jeg har lurt litt på om denne mannen møter andre (det ville jeg sikkert fortjent), og det har vært følelsesmessige bølgedaler for min del. Rent praktisk har det ikke vært vanskelig å se den andre innimellom, men følelser som oppstår kan bidra til en del usikkerhet, særlig dersom det er litt uavklart hvor investert den andre er i forholdet dere har på si. k50 Anonymkode: 680d3...5e6 Takk for at du deler. Ja, det er slike ting du nevner her som er en bekymring, Ved å gjøre det på denne måten så blir man aldri del av et reelt par med bare 2 deler og om det er det man egentlig ønsker og ikke vet hva den på si egentlig mener om dette, blir det nok noe som kan gnage. Anonymkode: 429f1...d6f
AnonymBruker Skrevet 19. september #6 Skrevet 19. september Jeg vil ikke anbefale det. Selv var jeg fanget i et veldig ulykkelig ekteskap. Hadde muligheten og tilbud. Fant raskt ut at det var et svik jeg ikke kunne utsette han for, uansett hvor råtten han var mot meg. Så da ble det skilsmisse. Ikke pga manglende sex, for det hadde vi, men kjærligheten var død, og det gjorde det for vondt. Jeg er veldig takknemlig og glad idag for at jeg ikke lot meg friste den gangen. Det tror jeg ikke hadde ført noe godt med seg. Anonymkode: af034...cb5 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #7 Skrevet 19. september Det er rett og slett KVALMT at man vurderer å være utro mot partneren sin.... Det kan være livsødleggende for den part som blir utsatt for det - At det i det hele tatt går ann å være så egoistisk å i det hele tatt tenke tanken Anonymkode: 86966...4cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #8 Skrevet 19. september TS her, nå skrives det i HI at det er åpent for et annet forhold på si, og da menes at den parten hjemme også er inneforstått med at man bare bor sammen. Det er en løsning å velge om det feks er felles barn som da slipper at hjemmet oppløses. Det beste er å etablere seg på nytt når barna er flyttet ut om man kan finne noen å være den ene delen av et 2 igjen 💌. Anonymkode: 429f1...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #9 Skrevet 19. september Jeg kjenner ikke til noen forhold hvor det har fungert i lengden. Jeg sier ikke at det er umulig - men at det er svært vanskelig. Jeg tror du bør anse skilsmisse som et potensielt resultat/konsekvens av det. Når du sier forhold på si, da tenker jeg du søker mer enn bare sex? Et kjæresteforhold. Det er jo da altså også en tredjepart involvert her, som må godta å ha en kjæreste som er gift, som har andre prioriteter og ikke er helt deres og aldri setter dem først. Alle høytider og ferier tilhører en annen, det meste av hverdagen, av økonomien, familie og venner. Det finnes nok noen, som til dels kan godta dette, som til og med tenker det er en helt fin ordning å ha en deltidskjæreste og slippe å forholde seg til barna deres. Men over tid? Jeg er litt usikker. Og selv med bare en deltidskjæreste, så er det jo kjedelig å stå der som nummer 10 i køen av prioriteter, et sted mellom svigers og naboen. Det er jo ikke bare fryd og gammen for den hjemme heller. De kan være enige om å åpne, men det kan likevel skape tristhet og konflikt. Hvordan kan den hjemme være sikker på, at forholdet utenfor aldri vil bli en trussel mot avtalen deres om å bo sammen til barnet har flytte ut. Hvor intime er de, sitter han og klager på kona til sin nye kjæreste, utleverer henne og deres forhold? Sannsynligvis. Og den utro står også i en spagat som nok vil føles ugrei over tid. Pose og sekk høres kult ut det, men erfaringsmessig slutter det veldig fort og føles praktisk og begynner veldig fort å bli vanskelig. INGEN kan spå hvordan det vil gå for deg. Jeg kjenner deg ikke, jeg kjenner ikke kona di, jeg vet ikke hvem den tredjeparten blir, og jeg har ikke en krystallkule. Men jeg mener at du ikke kan gå inn i det, uten å være klar over - og klar for - at med full klaff i nytt forhold, så kan neste steg måtte bli skilsmisse. Før barna har flyttet ut. Du kan ikke planlegge for hvordan dette skal gå, du setter i gang noe du ikke kan kontrollere helt, det er for mye i spill og for mange variabler på alle kanter. Anonymkode: d0bd8...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 6.38): Hvis forholdet er dødt og det er ÅPENT opp for å ha et forhold på si?? Hvis du virkelig føler dette og partneren er enig, så kan vell dere begge finne dere elskere utenfor hjemmet og bare kjøre noen "ground rules"? Hvordan tenker du selv at dette vil foregå å snike seg ut og starte opp med en elsker? Og hvis partneren er vilt uenig, men bare for fokusert på familielivet og har egentlig ingen tanker om ekteskapet- annet enn at dette ble bare litt glemt av, og at en tur til en parterapeut hadde løst alt sammen- så har du ødelagt tilliten til både partneren og barna. Er ingen vei tilbake når man begynner å ligge med andre, desverre... ikke uten at dere begge er enige. Anonymkode: be1e7...c04 Hvilke spørsmål hen stiller er det du egentlig svarer på her...? Anonymkode: e736d...34f
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Skrevet 20. september Har ikke opplevd det selv, men har en historie på jobben som ikke er så bra. Han er i et åpent forhold med barn. Hun er i et samboerskap. De ligger med hverandre, der hennes samboer ikke vet noe. Han vil bare ha sex og hun vil at han skal gå fra hans familie. Dette endte med at hun bare går rundt på jobb og snakker dritt om han karen og er bitter. Hun har nå gått til hans kone og begynt å plage henne også med at de burde gå hvert til sitt. Forsurer jobb miljø, men er mest direkte pinlig å være vitne til. Så ta dette med en klype salt siden det ikke er meg, men noen jeg kjenner. Men dette har ihvertfall ikke ført noe godt med seg. Anonymkode: 0137b...684
AnonymBruker Skrevet 20. september #12 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 6.38): Dette har jeg erfaring med. Etter mange år i et dødt ekteskap (og nå får jeg sikkert masse pepper for å ikke ha skilt meg), ble jeg kjent med en mann som jeg har et forhold med på si. Primært ligger vi sammen, men møtes også for kos og kan prate om ganske mye. Jeg var helt åpen med ham om situasjonen hjemme fra første dag. En slik relasjon på si har i begynnelsen og i perioder gitt meg enormt mye glede. Det har bidratt til at jeg tidvis ser lyst på livet igjen og har energi og livsgnist jeg trodde var borte for alltid. I andre perioder har jeg vært litt ulykkelig. Dette skyldes at jeg har vært litt i tvil om hvor lenge relasjonen på si skulle vare, jeg har lurt litt på om denne mannen møter andre (det ville jeg sikkert fortjent), og det har vært følelsesmessige bølgedaler for min del. Rent praktisk har det ikke vært vanskelig å se den andre innimellom, men følelser som oppstår kan bidra til en del usikkerhet, særlig dersom det er litt uavklart hvor investert den andre er i forholdet dere har på si. k50 Anonymkode: 680d3...5e6 Kjenner meg igjen i mye av dette. Jeg hadde også masse glede av han jeg møtte på si. Men også super ulykkelig fordi jeg var skikkelig forelska og gjerne ønsket et seriøst forhold med mannen jeg traff. Men det var desverre ikke mulig. Han var i et åpent forhold, men hun ønsker ikke at de skulle ha åpent forhold lengre og han måtte avslutte det vi hadde. Aldri hatt så mye kjærlighetssorg før. Deg var helt grusomt å gå igjennom. Spesielt fordi jeg ikke kunne snakke med noen om dette eller være åpent om sorgen. Anonymkode: 5a7db...4a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå