Gå til innhold

Naboparet hopper høylydt i høyet etter kl. 23 - Klage til styret?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 19.44):

Jeg har soverom under et par som hygger seg alt for ofte. Gjerne høylydt + også etter kl. 23 når det skal være rolig i borettslaget

Det er greit at naboene har det fint sammen, men det går kanskje an at styret innfører en regel om rolig "hopping i høyet" om natten?

Synes dere det er greit å klage til styret i en slik sak?

Anonymkode: 5d933...624

Har du forsøkt gå opp (ikke en dag etter klokken 23 mens det «hoppes») og - snakke med dem? Eller bare nevnt at du hører dem i forbifarten?

For det blir jo, helt åpenbart, pinlig for deg når alle naboene får vite at du har klaget på at noen av dem har sex. Du ser den, ikke sant, ts? Du ser at du da fremstår … umoden? Sær? Usosial? Urimelig? 

Du forstår at det å klage på noen uten først å ha forsøkt løst problemet med dem direkte som et voksent menneske setter deg i et dårlig lys? Og du forstår at din beskjed - om den nå er til styret, som i dette tilfellet eller til kommunen, som i andre tilfeller - er offentlig tilgjengelige beskjeder?

Anonymkode: 7ae2f...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker man må tåle litt lyd. de holder vel ikke på i timesvis?

Er det så mye lyd så kan du jo gi de et lite hint om at det høres godt at de holder på. :P 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv i alle fall å snakke med naboene før du går til styret. Hadde med et glimt i øyet spurt om de prøver å lage barn og samtidig minnet dem på at det er lytt mellom leilighetene. De fleste vil ta hintet og roe ned på aktiviteten. 
Styret kan uansett ikke gjøre noe annet enn å snakke med dem. 

Anonymkode: 903e9...bcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 0.26):

Hadde satt høyttalere i vinduet og blastet

«I just had sex»-låta.

Anonymkode: 3631a...e0c

Da er det like greit å flytte, for kastet ut det blir du

Anonymkode: 5aa32...2a4

Skrevet

Trekant?

Anonymkode: 0d54b...848

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da er det like greit å flytte, for kastet ut det blir du

Selvfølgelig ikke 

Anonymkode: 1a730...f5c

Skrevet

Om det er påtatt hyling og gauling, hadde jeg nok sagt fra. Om det er ekte, med stønning osv, hadde jeg tatt en runk.

Anonymkode: ab618...0ff

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, du kan si fra om det til borettslaget. Støy er støy.
Du trenger ikke si at de har høylytt sex. Bare si at du ofte hører skrik, dunk (eller hva det er) når det skal være ro, og du lurer på om de kan bli gjort oppmerksom på reglene. 

Anonymkode: 7acc4...74b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 20.49):

Om naboen forstyrrer etter 23, så sender du politiet på døren. Hver eneste gang. Etter hvert vil politiet reagere på det og sørge for ro. 

Ikke plag styret. Hva liksom skal de gjøre? Det må til ganske mye mer for å begjære utkastelse.

:skya:

Anonymkode: 62776...316

Politiet bryr seg katta om sånne ting altå

Anonymkode: 24fdc...f95

Skrevet

La de knulle i fred!

Anonymkode: 26ca2...4be

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

La de knulle i fred!

Anonymkode: 26ca2...4be

Ja!

Anonymkode: 1b303...288

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Selvfølgelig ikke 

Åpner en vinduet, setter høyttalere der og blaster musikk etter kl 23 gjentatte ganger så blir en til slutt kastet ut. Dette er ingen løsning på problemet over hodet, bare en barnslig oppførsel som får konekvenser for den det gjelder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 19.44):

Jeg har soverom under et par som hygger seg alt for ofte. Gjerne høylydt + også etter kl. 23 når det skal være rolig i borettslaget

Det er greit at naboene har det fint sammen, men det går kanskje an at styret innfører en regel om rolig "hopping i høyet" om natten?

Synes dere det er greit å klage til styret i en slik sak?

Anonymkode: 5d933...624

Synes ikke det utenom å ta det direkte opp med de det gjelder først. Er jo bare å gå opp å snakke med de? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Åpner en vinduet, setter høyttalere der og blaster musikk etter kl 23 gjentatte ganger så blir en til slutt kastet ut. Dette er ingen løsning på problemet over hodet, bare en barnslig oppførsel som får konekvenser for den det gjelder.

Gjentatte ganger? Blaster etter kl.23? 
Snakk om å overdrive! 

Og nei, musikkelskere blir ikke kastet ut. Veldig sjelden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 20.49):

Om naboen forstyrrer etter 23, så sender du politiet på døren. Hver eneste gang. Etter hvert vil politiet reagere på det og sørge for ro. 

Ikke plag styret. Hva liksom skal de gjøre? Det må til ganske mye mer for å begjære utkastelse.

:skya:

Anonymkode: 62776...316

Ringe politiet 🙄🤮

hvorfor ikke bare ta en prat med dem eller skrive et brev å legge i postkassa å forklare at de må roe seg litt ned.
Hvorfor kan ikke folk prate ? Hvorfor skal man gå så langt å sende politi på døra til folk ? Hadde det vært barne mishandling foreksempel som foregikk så skulle jeg ringt politiet !!!! 

Meg og tidligere samboer kranglet så mye at nabodama spurte om hun kunne komme på et kaffe besøk…hun forklarte at hun ikke ønsket å sende snut på døra men at hun håpet vi enten da flyttet eller skjerpet oss fordi det var hennes siste ønske å anmelde oss eller ringe oss inn. Vi satt umåtelig stor pris på hennes tankegang og vi skjerpet oss !!!

Anonymkode: bc421...7b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ringe politiet 🙄🤮

hvorfor ikke bare ta en prat med dem eller skrive et brev å legge i postkassa å forklare at de må roe seg litt ned.
Hvorfor kan ikke folk prate ? Hvorfor skal man gå så langt å sende politi på døra til folk ? Hadde det vært barne mishandling foreksempel som foregikk så skulle jeg ringt politiet !!!! 

Meg og tidligere samboer kranglet så mye at nabodama spurte om hun kunne komme på et kaffe besøk…hun forklarte at hun ikke ønsket å sende snut på døra men at hun håpet vi enten da flyttet eller skjerpet oss fordi det var hennes siste ønske å anmelde oss eller ringe oss inn. Vi satt umåtelig stor pris på hennes tankegang og vi skjerpet oss !!!

Anonymkode: bc421...7b3

Fordi man aldri vet hvordan folk reagerer. Jeg tok en prat en gang, spurte om han kunne roe seg litt ned, siden klokka var nesten 24…Det endte med drapstrusler og hærverk i flere år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...