BareMay Skrevet torsdag kl. 17:36 #1 Skrevet torsdag kl. 17:36 Religiøs skremselspropaganda. Stakkars unger som får denne opplæringen. Grøss.
debatant Skrevet fredag kl. 11:09 #2 Skrevet fredag kl. 11:09 BareMay skrev (17 timer siden): Religiøs skremselspropaganda. Stakkars unger som får denne opplæringen. Grøss. Hvor mye må man hate sine medmennesker, særlig barn, for ikke å fortelle at synd har konsekvenser?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:14 #3 Skrevet fredag kl. 11:14 debatant skrev (3 minutter siden): Hvor mye må man hate sine medmennesker, særlig barn, for ikke å fortelle at synd har konsekvenser? Du mener at noen har diktet opp horrible konsekvenser for noe tilfeldig regler skrevet ned i oldtiden? Vi har heldigvis ingen grunn til å tro at noe av dette er sant, og vi forteller derfor barn om den virkelige verden.. ikke denne horrible oppdiktede skremselspropagandaen. Anonymkode: b95af...fdc 1
debatant Skrevet fredag kl. 11:24 #4 Skrevet fredag kl. 11:24 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du mener at noen har diktet opp horrible konsekvenser for noe tilfeldig regler skrevet ned i oldtiden? Vi har heldigvis ingen grunn til å tro at noe av dette er sant, og vi forteller derfor barn om den virkelige verden.. ikke denne horrible oppdiktede skremselspropagandaen. Anonymkode: b95af...fdc Gud har til alle tider, også oldtiden, advart mennesker fra synd, på mange måter. I dag er youtube en av komunikasjons midlene. Jesus er den best dokumenterte personen fra før vi hadde kamera. Kaller du det en oppdiktet historie? Facinerende..... Hvem dikter opp ting her? Endret fredag kl. 11:25 av debatant
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:32 #5 Skrevet fredag kl. 12:32 debatant skrev (1 time siden): Gud har til alle tider, også oldtiden, advart mennesker fra synd, på mange måter. I dag er youtube en av komunikasjons midlene. Jesus er den best dokumenterte personen fra før vi hadde kamera. Kaller du det en oppdiktet historie? Facinerende..... Hvem dikter opp ting her? De som skrev disse gamle bøkene (koranen, bibelen osv). De som påstår at det finners "guder". De som kaller hverdagslige ting som å elske noen for "synd". Anonymkode: b95af...fdc
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:39 #6 Skrevet fredag kl. 12:39 Mange kristne shopper i Bibelen og legger bort det som er vanskelig å rettferdiggjøre for andre. Anonymkode: 549bf...d60 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:49 #7 Skrevet fredag kl. 12:49 debatant skrev (1 time siden): Hvor mye må man hate sine medmennesker, særlig barn, for ikke å fortelle at synd har konsekvenser? Jeg hadde ek evangelisk kristen oppvekst... har alltid kjent til slike som du. Om du hadde vist traumene og vonde følelser dere påfører barn så hadde du trolig hoppet fra en bro om du hadde noe som helst empati. Argumentet ditt her gir heller ingen mening. Jeg vet at det ikke hjelper å argumentere med slike som deg. Jo mer motbevis du får jo sterkere blir du i troen. Helt baklengs. Men bare vit at dere skader barn med den teologien. Du har ingen unnskyldning. Du vet du skader barn med å lære om helvete og du gjør det likevel. Du må stå for det den dagen noen konfronterer deg med det. Du skylder alle her i tråden en unnskyldning for å si at barn må høre om konsekvensene av synd. Hvordan våger du å snakke om barn på den måten? Ta det tilbake. Du skylder oss en unnskyldning! Anonymkode: 64f3d...63f 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:53 #8 Skrevet fredag kl. 12:53 Vokst opp i kristent hjem. Der mye av min familie er pinsevenner. Hos oss var det mest prat om himmelen . Jeg husker jeg spurte bestefar når jeg var ganske ung om fortapelsen. Husker han svarte så fint. Gjør godt og bevar din tro. Da trenger du ikke bry deg om det stede. Vi ble aldri skremt på noe måte. Vi ble opplærte til å være gode. Å gjøre det som var rett. Å vi hadde Bibelen vi fant svar i. Anonymkode: 8b350...905
debatant Skrevet fredag kl. 12:59 #9 Skrevet fredag kl. 12:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ek evangelisk kristen oppvekst... har alltid kjent til slike som du. Om du hadde vist traumene og vonde følelser dere påfører barn så hadde du trolig hoppet fra en bro om du hadde noe som helst empati. Argumentet ditt her gir heller ingen mening. Jeg vet at det ikke hjelper å argumentere med slike som deg. Jo mer motbevis du får jo sterkere blir du i troen. Helt baklengs. Men bare vit at dere skader barn med den teologien. Du har ingen unnskyldning. Du vet du skader barn med å lære om helvete og du gjør det likevel. Du må stå for det den dagen noen konfronterer deg med det. Du skylder alle her i tråden en unnskyldning for å si at barn må høre om konsekvensene av synd. Hvordan våger du å snakke om barn på den måten? Ta det tilbake. Du skylder oss en unnskyldning! Anonymkode: 64f3d...63f Jeg ser bare hat i ditt innlegg, så jeg besvarer det ikke. Har jeg sagt noe galt, så eksponert gjerne det.. Du burde unnskylde deg. Btw selvmord og depresjon har eksplodert i Norge den senere tiden. Det kan umulig ha noe med overdreven kristen moral å gjøre.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:00 #10 Skrevet fredag kl. 13:00 BareMay skrev (19 timer siden): Religiøs skremselspropaganda. Stakkars unger som får denne opplæringen. Grøss. Vranglære ingen barn handler i helvete. Anonymkode: 8b350...905
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:04 #11 Skrevet fredag kl. 13:04 debatant skrev (3 minutter siden): Jeg ser bare hat i ditt innlegg, så jeg besvarer det ikke. Har jeg sagt noe galt, så eksponert gjerne det.. Du burde unnskylde deg. Btw selvmord og depresjon har eksplodert i Norge den senere tiden. Det kan umulig ha noe med overdreven kristen moral å gjøre. Jeg avskyr læren om helvete. Flott du klarer å se det. Du sier at barn bør lære konsekvensene av synd. Det er en hatefull ytring mot barn! Det krever religion for å kunne si noe så vondt mot barn. En sekulær ville aldri sagt noe slik. Kristen moral? Heldigvis ikke det Norge har fått sin moral fra. Anonymkode: 64f3d...63f
debatant Skrevet fredag kl. 13:12 #12 Skrevet fredag kl. 13:12 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg avskyr læren om helvete. Flott du klarer å se det. Du sier at barn bør lære konsekvensene av synd. Det er en hatefull ytring mot barn! Det krever religion for å kunne si noe så vondt mot barn. En sekulær ville aldri sagt noe slik. Kristen moral? Heldigvis ikke det Norge har fått sin moral fra. Anonymkode: 64f3d...63f Hva du avskyr er irrelevant. Norge har vært kristent i 1000 år, Lansdloven. Før det satte de barna du elsker på skogen, som ulvemat. De avskaffet også slaveriet. Samt holdt på med menneske og dyreoffringer. Protestantisk i 500 år, Luther. Før det babla prestene på latin. Protestantisk i 200 år, Grunnloven. Før det var Norge lutfattig. Lærte du noe som helst på skolen? Endret fredag kl. 13:38 av debatant
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:21 #13 Skrevet fredag kl. 13:21 debatant skrev (8 minutter siden): Hva du avskyr er irrelevant. Norge har vært kristent i 1000 år, Lansdloven. Før det satte de barna du elsker på skogen, som ulvemat. De avskaffet også slaveriet. Protestantisk i 500 år, Luther. Før det babla prestene på latin. Protestantisk i 200 år, Grunnloven. Før det var Norge lutfattig. Lærte du noe som helst på skolen? Du prater så mye tull at det ikke er noe poeng i å svare deg. Anonymkode: 64f3d...63f 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:23 #14 Skrevet fredag kl. 13:23 debatant skrev (9 minutter siden): Hva du avskyr er irrelevant. Norge har vært kristent i 1000 år, Lansdloven. Før det satte de barna du elsker på skogen, som ulvemat. De avskaffet også slaveriet. Samte menneske og dyreoffringer. Protestantisk i 500 år, Luther. Før det babla prestene på latin. Protestantisk i 200 år, Grunnloven. Før det var Norge lutfattig. Lærte du noe som helst på skolen? Hva har noe av dette med å snakke om "himmel og helvete å gjøre"? Anonymkode: b95af...fdc
debatant Skrevet fredag kl. 13:24 #15 Skrevet fredag kl. 13:24 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du prater så mye tull at det ikke er noe poeng i å svare deg. Anonymkode: 64f3d...63f Ateismen/sekularismen om du vil, har i motsettning drept over 100.000.000 mennesker bare forrige århundre. Endret fredag kl. 13:25 av debatant
debatant Skrevet fredag kl. 13:24 #16 Skrevet fredag kl. 13:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har noe av dette med å snakke om "himmel og helvete å gjøre"? Anonymkode: b95af...fdc Noen sa at vår moral ikke var kristen.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:25 #17 Skrevet fredag kl. 13:25 Tviler nesten på at dette kommer fra noen kristne. Dette er er som spydd ut av den mørke middelalderen der folk skulle skremmes og trues. Dette er et budskap de aller aller færreste kristne i dag stiller seg bak. Som kristen selv er tanken om et helvete helt ulogisk. Det ville være så hinsides urettferdig. Svært mange vokser opp i et hjem uten tro. Budskapet ligger derfor ofte langt utenfor deres rekkevidde. Hvorfor skulle de da straffes for det? Og hva med andre religioner? Anonymkode: 854e3...f0f 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:26 #18 Skrevet fredag kl. 13:26 debatant skrev (1 minutt siden): Noen sa at vår moral ikke var kristen. Mine etiske oppfatninger er ikke rotet i noen religion. Hva dine er kan jeg ikke uttale meg om. Anonymkode: b95af...fdc 1
debatant Skrevet fredag kl. 13:34 #19 Skrevet fredag kl. 13:34 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mine etiske oppfatninger er ikke rotet i noen religion. Hva dine er kan jeg ikke uttale meg om. Anonymkode: b95af...fdc Jeg skriver om Norge. TS ville åpenbart putte bibelen i dårlig lys. Jeg er ikke redd for å snakke om helvete, da Jesus snakket mer om det enn himmelen. Å lære barn at livet er et "Disneyland", hvor ingenting har konsekvenser, vil de bare gjennomskue. Endret fredag kl. 13:36 av debatant
BareMay Skrevet fredag kl. 13:56 Forfatter #20 Skrevet fredag kl. 13:56 debatant skrev (21 minutter siden): Jeg skriver om Norge. TS ville åpenbart putte bibelen i dårlig lys. Jeg er ikke redd for å snakke om helvete, da Jesus snakket mer om det enn himmelen. Å lære barn at livet er et "Disneyland", hvor ingenting har konsekvenser, vil de bare gjennomskue. Jeg er ute etter fakta jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå