Gå til innhold

Rydding hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om noen her har tips til hvilken app dere har har best erfaring med for å klare å komme i gang med rydding hjemme, og ikke minst for å få på plass rutiner som gjør at det holder seg ryddig over tid?

Jeg tror jeg hadde hatt nytte av at appen også har et belønningssystem, slik at det føles mer motiverende underveis.

Har dere noen favoritter dere kan anbefale?

Anonymkode: 1fc4f...e39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste råd er å ikke ha for mange ting, og et system til de tingene du har. Clutterbug er god på å finne ut hvilket system som passer deg best: https://clutterbug.me/what-clutterbug-are-you-test

Ellers ha regler om å aldri gå ut av et rom tomhendt, og ta det i små etapper dersom det virker uoverkommelig; sett på timer på 30 min. og se hvor mye du får gjort på ett rom f.eks. Hør på musikk eller podcast underveis.

Anonymkode: 6757e...4ce

AnonymBruker
Skrevet

Steg 1: ha nok oppbevaringsplass. 2 Ikke ha for mange ting. 3: Legg alt på plass med en gang du har brukt det. Rydd opp med en gang.

Anonymkode: 6d5fb...071

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

takk for tipsene, kjenner til de, men før jeg kommer så langt så må leiligheta ryddes grundig først.

derfor ute etter en app som kan hjelpe meg å komme i gang, og der jeg ser fremgangen i appen..
Litt vanskelig å forklare. Beklager

AnonymBruker
Skrevet

Skaff en robotvasker/støvsuger. Den tvinger deg til å holde det ryddig og det blir en god motivasjon. 

Anonymkode: 70840...61f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skaff en robotvasker/støvsuger. Den tvinger deg til å holde det ryddig og det blir en god motivasjon. 

Den har jeg, og hjelper veldig mye!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å nevne i første innlegget at jeg er kronisk syk, så alt av rydding og sånt må gjøres på gode dager, og gjerne da i korte intervaller.

Derfor ute etter en app, der jeg kan se fremgang (selv om den er liten), Prøver skrive lister for hånd, men fungerer ikke like bra

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vaskehjelp er enda bedre. Det er aldri ryddigere enn når man vet at en fremmed skal gå gjennom huset ditt i et par timer😂

TS, ikke en app, men min evig ryddige bestemor sa at man aldri skal gå et sted uten å bære med seg noe i ryddehensikt. Det er alltid noe man kan plukke med seg.

Anonymkode: 02d94...890

AnonymBruker
Skrevet

For meg fungerer det best å ta et rom av gangen. Eller et skap i et rom. 

Begyn med skapene på badet. Kast minimum 5 ting.

Jo mer du kvitter deg med ting jo enklere

Anonymkode: 1a085...b7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vaskehjelp er enda bedre. Det er aldri ryddigere enn når man vet at en fremmed skal gå gjennom huset ditt i et par timer😂

TS, ikke en app, men min evig ryddige bestemor sa at man aldri skal gå et sted uten å bære med seg noe i ryddehensikt. Det er alltid noe man kan plukke med seg.

hadde jeg hatt råd til vaskehjelp, så står det høyt på ønskelista ;)

Og fikk samme rådet selv, av og til går det bra, men i de periodene der jeg sliter som mest så hoper alt seg opp. 

Tanken min er at skal noe inn i hus, så skal like mange ut..
Men først må jeg få leiligheta mest mulig ryddig.. 

Nå er det så mye på engang, at jeg føler jeg bare flytter rundt på rotet.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Foretrekker roboten..

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...