AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Hei! Min tidligere jobb hadde nedbemmaning og jeg ble sagt opp pga nedbemmaning og hadde min siste arbeidsdag 3 juli. Jeg hadde egentlig avtalt ferie de 3 siste ukene i juli altså fra 17 juli. Men jeg fikk arb.fritak for hele oppsigelse perioden frem til 1 november. Jeg vet jeg får utbetalt feriepenger fra inneværende år 2025 og må skatte av dem samt lønn for siste mnd av oppsigelseperioden i oktober. Men det jeg lurer på, skal jeg også ha utbetalt fult med feriepenger fra ifjor eller trekker de de 3 ukene jeg egentlig hadde planlagt ferie men som jeg ble oppsagt før, før jeg rakk å ta ut denne ferien? Anonymkode: ac94c...e3a
Stjertmeis Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Du skal ha utbetalt alle opptjente feriepenger som du ikke har fått utbetalt, så lenge det ikke er avtalt at du skal avvikle ferie i oppsigelsestiden. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Stjertmeis skrev (3 minutter siden): Du skal ha utbetalt alle opptjente feriepenger som du ikke har fått utbetalt, så lenge det ikke er avtalt at du skal avvikle ferie i oppsigelsestiden. Avtalte i mars at jeg skulle ha ferie fra 17 juli og 3 uker fremover... men det ble jo avtalt leeenge før det var snakk om noen oppsigelse og nedbemmaning da Anonymkode: ac94c...e3a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Avtalte i mars at jeg skulle ha ferie fra 17 juli og 3 uker fremover... men det ble jo avtalt leeenge før det var snakk om noen oppsigelse og nedbemmaning da Anonymkode: ac94c...e3a Du fikk jo alle feriepenger utbetalt i mai/juni uavhengig av hvor mye ferie du avtalte for sommeren🙄 Anonymkode: 1f316...602
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Helt riktig, men det er vist man tar 25 dagers ferie.. det har ikke jeg hatt.. Anonymkode: ac94c...e3a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt riktig, men det er vist man tar 25 dagers ferie.. det har ikke jeg hatt.. Anonymkode: ac94c...e3a Nei, det er jo ikke det. Man planlegger jo ikke ferien for hele året før feriepenger utbetales i mai/juni. Du fikk alt utbetalt da. Anonymkode: 1f316...602
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er jo ikke det. Man planlegger jo ikke ferien for hele året før feriepenger utbetales i mai/juni. Du fikk alt utbetalt da. Anonymkode: 1f316...602 Ja men ble fortsatt trukket for 25 dager ferie av disse feriepengene og lønnen.. skjønner? Anonymkode: ac94c...e3a
Stjertmeis Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden (endret) Hvis du er trukket for flere dager ferie enn du har avviklet, så skal du ha tilbakebetalt for de feriedagene du ikke har avviklet. Dette blir det også trukket skatt av ved utbetaling. Endret 5 timer siden av Stjertmeis 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja men ble fortsatt trukket for 25 dager ferie av disse feriepengene og lønnen.. skjønner? Anonymkode: ac94c...e3a Feriepenger fra i fjor har du allerede fått. Feriedagene som du har blitt trukket for, men ikke brukt, skal du ha tilbakebetalt. Du må skille mellom de to tingene. Anonymkode: 1f316...602 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Feriepenger fra i fjor har du allerede fått. Feriedagene som du har blitt trukket for, men ikke brukt, skal du ha tilbakebetalt. Du må skille mellom de to tingene. Anonymkode: 1f316...602 Ja feriedager jeg ikke har benyttet da. Men spm mitt var egentlig, jeg ble trukket 25 dagers ferie på juni lønn. Jeg avtalte i mars at jeg skulle ha ferie i 3 uker i juli. Ble oppsagt pga nedbemmaning 3 juli m arb. Fritak. Hva gjelder da, skal jeg ha tilbake disse 25 dagene som er blitt trukket eller blir det trukket vekk 15 dager som jeg egentlig hadde avtalt ferie lenge før jeg viste jeg skulle bli sagt opp. Anonymkode: ac94c...e3a
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Så lenge ferien i juli var avtalt før du fikk beskjed om nedbemanning og oppsigelse så skal ferien gå som vanlig med mindre dere har gjort andre avtale i forbindelse med oppsigelse. Her mener jeg at det er korrekt at den ferien du hadde avtalt blir betragte som avviklet. Det går jo ann å forhører seg om de er villige til at du trekker tilbake ferieavviklingen, men tviler på de godtar det for det blir jo en ekstra kostnad for de. Det du da skal ha utbetalt som sluttoppgjør er feriepenger opptjent i 2015 og ferietrekket for resterende feriedager for 2015 som du ikke avviklet før sluttdato (her inngår de 3 uker i juli samt evt andre feriedager du hadde før det) Anonymkode: d8dda...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå