AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden La meg forklare. Jeg er ei som har vært sånn person litt nerd, veldig fag interessert. Har lest mye og gjort vanskelige ting. Bestått burde den ene og den andre utfordringen med glans. Jeg har blitt 50. Nå syns jeg så mye er vanskelig, det er vanskelig å følge med på ting og hukommelsen er bare dritt. Syns det er vanskelig å fokusere, å huske ting som blir sagt. Tidligere hadde jeg så god hukommelse. Føler meg ofte litt svimmel..men hjerteprøver sksl være bra og ikke er det krystallsyken heller. Føles som alt skjer gjennom en sky og jeg klarer ikke ting som før. Har mye uro, og vansker med å holde fokus.. Hvordan skal jeg klare meg i en seriøs jobb. Er det mulig dette er overgansalder,er det mulig dette tar ende? Er jo avhengig av å prestere på jobb. Anonymkode: f5e06...d0d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Kan være overgangsalder, men bør jo sjekke dette ordentlig hos lege. Er vel flere muligheter. Hvis det viser seg at det faktisk er overgangsalder så kan man få behandling. Da bør du i så fall be om henvisning til gynekolog. Anonymkode: 1d596...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Slik har jeg det. Ikke alltid like ille. Jeg er og 50. Har hatt det slik i ett år nå, og skal til gynekolog. Denne hjernetåka er skikkelig ille til tider. Anonymkode: 74466...998 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Har du sjekka verdiene på f.eks b12 og d-vitamin? Anonymkode: 8db85...951
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slik har jeg det. Ikke alltid like ille. Jeg er og 50. Har hatt det slik i ett år nå, og skal til gynekolog. Denne hjernetåka er skikkelig ille til tider. Anonymkode: 74466...998 Ja for meg også varierer dette, men slik som I dag føles som jeg ikke klarere å lese en setning. Glemmer det jeg leste foran når jeg er i bisetning. 😕 går bare ikke inn. Anonymkode: f5e06...d0d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du sjekka verdiene på f.eks b12 og d-vitamin? Anonymkode: 8db85...951 Ikke på en stund. Anonymkode: f5e06...d0d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Typisk symptom på overgangsalder. Anonymkode: e81b8...618 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Typisk symptom på overgangsalder. Anonymkode: e81b8...618 Enig. Du trenger hormoner TS. Selv bruker jeg Lenzetto østrogenspray daglig, og Utrogestantabletter (progesteron) halve måneden. Det hjelper veldig. Anonymkode: 86cd1...09f 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Typisk symptom på kvinne over 40 med usunn livsstil. Anonymkode: 506c8...12e
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk symptom på kvinne over 40 med usunn livsstil. Anonymkode: 506c8...12e Det er så ondskapsfullt å si. Man kan ha det sånn i overgangsalderen selv med perfekt livsstil 😡 Endingene som skjer i hjernen er beviste kjemiske prosesser direkte linket til fall i østrogen. Anonymkode: ecdfc...d78 3 1
Fighter83 Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): La meg forklare. Jeg er ei som har vært sånn person litt nerd, veldig fag interessert. Har lest mye og gjort vanskelige ting. Bestått burde den ene og den andre utfordringen med glans. Jeg har blitt 50. Nå syns jeg så mye er vanskelig, det er vanskelig å følge med på ting og hukommelsen er bare dritt. Syns det er vanskelig å fokusere, å huske ting som blir sagt. Tidligere hadde jeg så god hukommelse. Føler meg ofte litt svimmel..men hjerteprøver sksl være bra og ikke er det krystallsyken heller. Føles som alt skjer gjennom en sky og jeg klarer ikke ting som før. Har mye uro, og vansker med å holde fokus.. Hvordan skal jeg klare meg i en seriøs jobb. Er det mulig dette er overgansalder,er det mulig dette tar ende? Er jo avhengig av å prestere på jobb. Anonymkode: f5e06...d0d Overgangsalderen. Dra til fastlegen for å ta blodprøver der man også kan se hormonnivåene dine. Også kan du få hjelp av gynekolog eller fastlegen til å evt prøve ut ulike hormontilskudd for å se om det blir bedre. Å ofre livskvalitet og jobb for å unngå hormoner er bare tull spør du meg. Jeg ser nok av "ødelagte liv" i psykiatrien pga overgangsalderen, totalt unødvendig å dra det ut i det "evige" med angst, uro, depresjoner mm. Endret 5 timer siden av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Fighter83 skrev (3 minutter siden): Overgangsalderen. Dra til fastlegen for å ta blodprøver der man også kan se hormonnivåene dine. Også kan du få hjelp av gynekolog eller fastlegen til å evt prøve ut ulike hormon tilskudd for å se om det blir bedre. Å ofre livskvalitet og jobb for å unngå hormoner er bare tull spør du meg. Jeg ser nok av "ødelagte liv" i psykiatrien pga overgangsalderen, totalt unødvendig å bare dra det ut i det evige. Enig, men er man blitt 50 år er blodprøver helt unødvendig for å bevise at man nærmer seg overgangsalderen. 😊 Anonymkode: ecdfc...d78
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): La meg forklare. Jeg er ei som har vært sånn person litt nerd, veldig fag interessert. Har lest mye og gjort vanskelige ting. Bestått burde den ene og den andre utfordringen med glans. Jeg har blitt 50. Nå syns jeg så mye er vanskelig, det er vanskelig å følge med på ting og hukommelsen er bare dritt. Syns det er vanskelig å fokusere, å huske ting som blir sagt. Tidligere hadde jeg så god hukommelse. Føler meg ofte litt svimmel..men hjerteprøver sksl være bra og ikke er det krystallsyken heller. Føles som alt skjer gjennom en sky og jeg klarer ikke ting som før. Har mye uro, og vansker med å holde fokus.. Hvordan skal jeg klare meg i en seriøs jobb. Er det mulig dette er overgansalder,er det mulig dette tar ende? Er jo avhengig av å prestere på jobb. Anonymkode: f5e06...d0d Høres ut som overgangsalderen😊 Anonymkode: 34f67...93d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå