Gå til innhold

Djesa Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet
firetoen skrev (På 22.11.2025 den 10.27):

Det er vel helt fair. Det blir jo regnet som inntekt den dagen hun tar utbytte evt. Kapital knyttet til as er ikke likvide midler. 

Hvis en skulle bli trukket i uføren for alle kapital så hadde jo en hver trygdet person aldri kunne ha spart til pensjon, eid gjeldsfri bolig eller hatt mulighet til å bygge seg noe som helst form for formue. 

Inntekt fra utbytte regnes ikke som lønn, men kommer med som lønn på skattelistene 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (10 timer siden):

Inntekt fra utbytte regnes ikke som lønn, men kommer med som lønn på skattelistene 

Og? 

• Liker 1
Skrevet
firetoen skrev (1 time siden):

Og? 

Du skrev det ble regnet som inntekt den dagen en tok utbytte, uten å ta forbehold om at det ikke påvirker evt trygd.

• Liker 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Du skrev det ble regnet som inntekt den dagen en tok utbytte, uten å ta forbehold om at det ikke påvirker evt trygd.

Det er vel just det jeg sier

Skrevet
firetoen skrev (5 timer siden):

Det er vel just det jeg sier

Ikke det jeg leste du skrev, slik du skrev det var det ikke forbehold. 

Men dette blir avsporing.

Håper for hennes del og kreditorene at hun får gjort opp for seg, men ønsker og for hennes del at hun får nødvendig hjelp så hun slutter å ,,hogge hode av'' mennesker som spør legitime spørsmål/gir henne gode råd 

• Nyttig 1
Skrevet

Nå har hun kjøpt tusjer og div. for 6000,-. Jeg vet vi er forskjellige, men å være så åpen om gjeld og i tillegg bruke flere tusen på tusj (!!), det er en merkelig prioritering synes jeg. Kanskje en grunn for at Skatteetaten ringte henne en dag 🙄😅

• Liker 1
Skrevet
Purple Diamond skrev (1 minutt siden):

Nå har hun kjøpt tusjer og div. for 6000,-. Jeg vet vi er forskjellige, men å være så åpen om gjeld og i tillegg bruke flere tusen på tusj (!!), det er en merkelig prioritering synes jeg. Kanskje en grunn for at Skatteetaten ringte henne en dag 🙄😅

Ikke fått med meg at Skatteetaten ringte henne. Vet du hva det gjaldt? 

6000,- på tusj?? 

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ikke fått med meg at Skatteetaten ringte henne. Vet du hva det gjaldt? 

6000,- på tusj?? 

Jeg følger bare med av og til, og får ikke med meg alt. Har egentlig avfulgt, men klarer ikke la være å se av og til 😅 Jeg vet ikke hva det gjaldt, dessverre. Kanskje andre som vet? 😊🤞

Men ja, 6000,- på tusj og noe annet hobbygreier. Det er visst noen tusjer som er så in nå 😅

Skrevet
Purple Diamond skrev (1 minutt siden):

Jeg følger bare med av og til, og får ikke med meg alt. Har egentlig avfulgt, men klarer ikke la være å se av og til 😅 Jeg vet ikke hva det gjaldt, dessverre. Kanskje andre som vet? 😊🤞

Men ja, 6000,- på tusj og noe annet hobbygreier. Det er visst noen tusjer som er så in nå 😅

Men da så😅 Money well spent, sikkert 🤣

Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Men da så😅 Money well spent, sikkert 🤣

Sikkert 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...