Lileep Skrevet lørdag kl. 09:18 #301 Skrevet lørdag kl. 09:18 Zenhouse skrev (På 20.11.2025 den 17.53): Det tror jeg ikke. Ved inntekt over 52 000 kr i året, så hadde trygden blitt avkortet. Man kan også maks tjene 80 % av det som var inntekten før man ble trygdet, da mister man i såfall hele uføre inntekten samme året. Med de summene hun tydeligvis har tjent og betalt ut gjeld med det siste året så overgår det nok inntekten hun hadde som ung negledesigner. Så vel mulig hun er ung ufør, men den er i såfall «pauset» hvis hun har så store inntekter som det kan virke som nå. Så noen som skrev om dette med ufør og inntekt i går, og da ble det nevnt at hvis en person med ufør velger å starte et as, så vil ikke det påvirke uførutbetalingen fordi det er AS'et som tjener penger. Hun er jo typen til å ta sånne veier og utnytte smutthull som finnes. Men som de også skrev, så vil det nok oppdages etter en tid pga skattelister osv.. 1
firetoen Skrevet lørdag kl. 09:27 #302 Skrevet lørdag kl. 09:27 Lileep skrev (3 minutter siden): Så noen som skrev om dette med ufør og inntekt i går, og da ble det nevnt at hvis en person med ufør velger å starte et as, så vil ikke det påvirke uførutbetalingen fordi det er AS'et som tjener penger. Hun er jo typen til å ta sånne veier og utnytte smutthull som finnes. Men som de også skrev, så vil det nok oppdages etter en tid pga skattelister osv.. Det er vel helt fair. Det blir jo regnet som inntekt den dagen hun tar utbytte evt. Kapital knyttet til as er ikke likvide midler. Hvis en skulle bli trukket i uføren for alle kapital så hadde jo en hver trygdet person aldri kunne ha spart til pensjon, eid gjeldsfri bolig eller hatt mulighet til å bygge seg noe som helst form for formue.
Lileep Skrevet lørdag kl. 11:01 #303 Skrevet lørdag kl. 11:01 firetoen skrev (1 time siden): Det er vel helt fair. Det blir jo regnet som inntekt den dagen hun tar utbytte evt. Kapital knyttet til as er ikke likvide midler. Hvis en skulle bli trukket i uføren for alle kapital så hadde jo en hver trygdet person aldri kunne ha spart til pensjon, eid gjeldsfri bolig eller hatt mulighet til å bygge seg noe som helst form for formue. Enig i det. Men jeg støtter ikke måten hun har bevisst unngått å betal gjeld, fordi hun ikke gidder, hvis dette er måten hun har unngått å få trekk av inntekten.. da blir det utnyttelse av systemet. Men nå har tydeligvis Skatteetaten satt noen høye krav til henne, så nå nytter det nok ikke å unngå gjelden lenger. Så få hun blanke ark å starte med 5 1
Auri Skrevet lørdag kl. 12:10 #304 Skrevet lørdag kl. 12:10 C8H10N4O2 skrev (På 20.11.2025 den 19.30): Ja, nei, altså. Hun er jo voksen og i stand til å ta sine egne avgjørelser. Jeg har ingen planer om å spørre henne om noe rundt dette. Jeg kommer heller ikke til å besøke oss så lenge de har en oransje president. Jeg er ikke mørk i huden, men er skeiv. Og det er vel ikke mye bedre der borte, enn å være mørk. Hun er også skeiv (jeg kjenner til henne fra hun pleide å snappe på Hverdagsskeiv). Så hvorfor hun vil til USA nå er for meg et mysterie. Jeg ville aldri reist dit nå (og hadde uansett blitt stoppa på flyplassen fordi jeg har posta så mye Trump-kritisk på sosiale medier) 3 1
-Pusheen- Skrevet lørdag kl. 16:37 #305 Skrevet lørdag kl. 16:37 Auri skrev (4 timer siden): Hun er også skeiv (jeg kjenner til henne fra hun pleide å snappe på Hverdagsskeiv). Så hvorfor hun vil til USA nå er for meg et mysterie. Jeg ville aldri reist dit nå (og hadde uansett blitt stoppa på flyplassen fordi jeg har posta så mye Trump-kritisk på sosiale medier) Men hun er jo i den oppfatning om at hun kan manifestere at ingenting dårlig kan skje med henne og tar derfor veldig lett på ting. 3
Zenhouse Skrevet søndag kl. 21:32 #306 Skrevet søndag kl. 21:32 Så på Tiktok at hun logget seg inn på NAV for å vise at hun ikke mottar noen ytelser derfra. Så da kan hvertfall teorien om at hun mottar uføretrygd legges død. 1
-Pusheen- Skrevet søndag kl. 21:35 #307 Skrevet søndag kl. 21:35 Leser hun her inne siden hun gikk inn der?😅 4
Love2017juni Skrevet mandag kl. 05:05 #308 Skrevet mandag kl. 05:05 Zenhouse skrev (7 timer siden): Så på Tiktok at hun logget seg inn på NAV for å vise at hun ikke mottar noen ytelser derfra. Så da kan hvertfall teorien om at hun mottar uføretrygd legges død. Når har hun delt dette?
Despicable Me Skrevet mandag kl. 05:39 #309 Skrevet mandag kl. 05:39 -Pusheen- skrev (8 timer siden): Leser hun her inne siden hun gikk inn der?😅 Hun fikk en kommentar om det på tiktok som hun repostet der og på snap 1 1
Zenhouse Skrevet mandag kl. 07:17 #310 Skrevet mandag kl. 07:17 Love2017juni skrev (2 timer siden): Når har hun delt dette? 4 dager siden. Ligger ute på Tiktok. 2
Love2017juni Skrevet mandag kl. 07:40 #311 Skrevet mandag kl. 07:40 Zenhouse skrev (22 minutter siden): 4 dager siden. Ligger ute på Tiktok. Takk👍 1
Kosetosta Skrevet mandag kl. 07:53 Forfatter #312 Skrevet mandag kl. 07:53 Zenhouse skrev (10 timer siden): Så på Tiktok at hun logget seg inn på NAV for å vise at hun ikke mottar noen ytelser derfra. Så da kan hvertfall teorien om at hun mottar uføretrygd legges død. Selger kanskje hvite brukte sokker da.. 🤪 Kan bare ikke forstå at folk handler så mye svamper og neglekurs at hun kan tjene så mye.. men klart hun solgte hullete ulltøy til nesten full pris så vi mennesker er jo rare. 1 1
Love2017juni Skrevet mandag kl. 07:54 #313 Skrevet mandag kl. 07:54 (endret) . Endret mandag kl. 08:00 av Love2017juni Fant ut
Zenhouse Skrevet mandag kl. 08:28 #314 Skrevet mandag kl. 08:28 Kosetosta skrev (25 minutter siden): Selger kanskje hvite brukte sokker da.. 🤪 Kan bare ikke forstå at folk handler så mye svamper og neglekurs at hun kan tjene så mye.. men klart hun solgte hullete ulltøy til nesten full pris så vi mennesker er jo rare. Nei, jeg er enig. Og hun la også ut et regnestykke på hvor mye (lite) hun sitter igjen med etter å ha solgt f.eks. en 12-pakning med leppepomade. ( den er kjempegod- må bare si det!) . Når hun først tar følgerne med på en «bli kvitt-gjelden» reise, så er det full åpenhet om enkelte ting, og så hemmelighold om andre, slik at følgerne begynner å spekulerere. Om hun lurer på hvorfor følgere faller av, så er grunnen kanskje ( foruten om litt nebbete svar) , at det ikke er et konsistent tema. Noen følger for kvitt gjelden-reisen, noen for Hellas-oppholdene, noen for teste og smatte- seanser. Har skjønt hun var rimelig god på planter før i tiden da hun bodde Stv. Mini-Belinda. De følgerne har hun sikkert mistet nå. 1
Kosetosta Skrevet mandag kl. 09:36 Forfatter #315 Skrevet mandag kl. 09:36 Zenhouse skrev (1 time siden): Nei, jeg er enig. Og hun la også ut et regnestykke på hvor mye (lite) hun sitter igjen med etter å ha solgt f.eks. en 12-pakning med leppepomade. ( den er kjempegod- må bare si det!) . Når hun først tar følgerne med på en «bli kvitt-gjelden» reise, så er det full åpenhet om enkelte ting, og så hemmelighold om andre, slik at følgerne begynner å spekulerere. Om hun lurer på hvorfor følgere faller av, så er grunnen kanskje ( foruten om litt nebbete svar) , at det ikke er et konsistent tema. Noen følger for kvitt gjelden-reisen, noen for Hellas-oppholdene, noen for teste og smatte- seanser. Har skjønt hun var rimelig god på planter før i tiden da hun bodde Stv. Mini-Belinda. De følgerne har hun sikkert mistet nå. Den gjeldsreisen håper jeg jo hun får til såklart, unner ikke å sitte i en slik situasjon uansett om det er selvforskyldt, men det enorme pengeforbruket hun har som kunne gått til gjeld syns jeg er underlig. Men klart hadde jeg bodd i en slitt gammel bil, ingen familie, lite nettverk, gjeldsbetynget så hadde nok jeg også trøsteshoppet, men hadde heldigvis vært mye trivligere mot følgerene mine.. de som tross alt skal hjelpe henne på veien.. 6 1
Tenkeselv Skrevet tirsdag kl. 11:08 #316 Skrevet tirsdag kl. 11:08 Zenhouse skrev (På 20.11.2025 den 18.33): Jeg fulgte henne før, ser henne sporadisk på snap iblant før. Var hvertfall en periode før hun delte mer av hva hun tjente penger på. Fikk se oversikt over hva hun fikk inn. Tror hun ikke fikk lov av annonsørene å dele mer av det. Ser at hun potensielt kan tjene veldig mye på de forskjellige online-kursene hun selger, men skjønner ikke helt hvor hun reklamerer for dem? Hvordan finner hun kundene liksom? Virker ikke som hun bruker snap til det akkurat. Men hun har jo langt flere følgere på Tiktok , så mulig hun bruker den mer som en salgs-kanal. Hun reklamerer for neglekursene på TikTok ja. Hun har 3 ulike kontoer, en privat, en for Dråpe og en for neglekursene som heter Neglekurs.com 1
Tenkeselv Skrevet tirsdag kl. 11:11 #317 Skrevet tirsdag kl. 11:11 -Pusheen- skrev (På 20.11.2025 den 12.55): Men selv om de på lager et sted, så må hun vel "sette av " produktene hun skal selge, slik at hun får avkastning? Altså, hun må vel likevel kjøpe de inn selv? Eller hvordan fungerer dette? Hun har sagt flere ganger at varene blir sendt til kundene direkte fra hovedlager. Så hennes kunder bestiller direkte fra hovedlager, men når de bestiller via hennes link så får hun kjøpene uansett registrert på seg. 1
-Pusheen- Skrevet tirsdag kl. 12:13 #318 Skrevet tirsdag kl. 12:13 Tenkeselv skrev (1 time siden): Hun har sagt flere ganger at varene blir sendt til kundene direkte fra hovedlager. Så hennes kunder bestiller direkte fra hovedlager, men når de bestiller via hennes link så får hun kjøpene uansett registrert på seg. Åja, jeg følger bare sporadisk, så har ikke fått med meg det. 1
Tenkeselv Skrevet 18 timer siden #319 Skrevet 18 timer siden -Pusheen- skrev (På 25.11.2025 den 13.13): Åja, jeg følger bare sporadisk, så har ikke fått med meg det. Jeg følger henne ikke lenger selv, avfulgte fordi jeg syntes hun ble vel usmakelig med å henge ut følgere som kommer med tips osv. Men kan innimellom titte innom hvis jeg får henne opp på utforsk 3
AnnnonymBruker Skrevet 18 timer siden #320 Skrevet 18 timer siden Tenkeselv skrev (På 25.11.2025 den 12.08): Hun reklamerer for neglekursene på TikTok ja. Hun har 3 ulike kontoer, en privat, en for Dråpe og en for neglekursene som heter Neglekurs.com Hun har en konto for noe vaskeark også, mener jeg å ha fått opp..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå