Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Auri skrev (12 timer siden):

Var inne og kikka på snappen nå fordi jeg ville se på dette noen skrev om gjeldsbetalingen. Og så hun selger forever living. Yikes. Alt av sånn MLM er skikkelig sketchy. 

Koster ikke det mye for å holde i gang? Man må jo kjøpe inn produkter man nødvendigvis ikke får solgt? Usikker på hvordan det funker, men har inntrykk av at det er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Koster ikke det mye for å holde i gang? Man må jo kjøpe inn produkter man nødvendigvis ikke får solgt? Usikker på hvordan det funker, men har inntrykk av at det er sånn?

Hun kjøper vertfall ikke inn Forever produkter slik de vanlige selgerne gjør. De blir sendt direkte fra lager, så der har hun også en avtale. 

Det er jo også planen med svampene; Hun er i Sandnes i oppstarten nå, så skal de være ett lager som pakker og ordner for henne.. 

Og ved svampene hadde hun jo spleis som forhåndssolgt x-antall før hun bestilte de, så vil tro det var nok til og betale svampene hun har bestilt? 

(Hun kan jo ikke jobbe for og tjene penger, for hun har jo katt.. 🫣🫣 )

Endret av Love2017juni
  • Liker 2
Skrevet
Love2017juni skrev (1 minutt siden):

Hun kjøper vertfall ikke inn Forever produkter slik de vanlige selgerne gjør. De blir sendt direkte fra lager, så der har hun også en avtale. 

Det er jo også planen med svampene; Hun er i Sandnes i oppstarten nå, så skal de være ett lager som pakker og ordner for henne.. 

Og ved svampene hadde hun jo spleis som forhåndssolgt x-antall før hun bestilte de, så vil tro det var nok til og betale svampene hun har bestilt? 

(Hun kan jo ikke jobbe for og tjene penger, for hun har jo katt.. 🫣🫣 )

Men selv om de på lager et sted, så må hun vel "sette av " produktene hun skal selge, slik at hun får avkastning? Altså, hun må vel likevel kjøpe de inn selv? Eller hvordan fungerer dette?

Skrevet
-Pusheen- skrev (53 minutter siden):

Men selv om de på lager et sted, så må hun vel "sette av " produktene hun skal selge, slik at hun får avkastning? Altså, hun må vel likevel kjøpe de inn selv? Eller hvordan fungerer dette?

Produktene hun selger blir sendt direkte  fra Forever Living Products  i Mølndal, Sverige. 

• Liker 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (5 timer siden):

Neppe. Jeg tipper "ung ufør".

Hahahahah du tror man får 45k+ i måneden på ung ufør? Jeg har ung ufør og har under 25k før skatt

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
Auri skrev (1 time siden):

Hahahahah du tror man får 45k+ i måneden på ung ufør? Jeg har ung ufør og har under 25k før skatt

Det tror jeg ikke, men hun får i alle fall mer som ung ufør enn som svampeselger. Derfor tenkte jeg at hun kanskje har det "i bunnen". 

Skrevet
Korpsnerden skrev (2 timer siden):

Det tror jeg ikke, men hun får i alle fall mer som ung ufør enn som svampeselger. Derfor tenkte jeg at hun kanskje har det "i bunnen". 

Det tror jeg ikke. Ved inntekt over   52 000 kr i året, så hadde trygden blitt avkortet. Man kan også   maks tjene 80 % av det som var inntekten før man ble trygdet, da mister man i såfall  hele uføre inntekten samme året. Med de summene hun tydeligvis har tjent og betalt ut gjeld med det siste året så overgår det nok inntekten hun hadde som ung negledesigner. Så vel mulig hun er ung ufør, men den er i såfall «pauset» hvis hun har så store inntekter som det kan virke som nå. 

• Liker 2
Skrevet
Zenhouse skrev (19 minutter siden):

Det tror jeg ikke. Ved inntekt over   52 000 kr i året, så hadde trygden blitt avkortet. Man kan også   maks tjene 80 % av det som var inntekten før man ble trygdet, da mister man i såfall  hele uføre inntekten samme året. Med de summene hun tydeligvis har tjent og betalt ut gjeld med det siste året så overgår det nok inntekten hun hadde som ung negledesigner. Så vel mulig hun er ung ufør, men den er i såfall «pauset» hvis hun har så store inntekter som det kan virke som nå. 

Du har sikkert rett. Jeg følger henne ikke, bare sett tilfeldige videoer på TikTok da hun levde i bilen og kjørte rundt i (sør) Europa, og da var det vanskelig å forstå hva hun levde av.  

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (På 19.11.2025 den 7.56):

Det var sikkert litt kødd, men nå snakket hun (igår eller noe) om å flytte til NYC igjen. Hvordan tenker hun seriøst å få til det der...?

En ting er å få det til praktisk og økonomisk, en annen ting er å ønske å flytte fra Norge til USA i det politiske klimaet som er der nå. Spesielt som kvinne og mørk i huden. Jeg håper for hennes del at hun tar en grundig risikovurdering før hun eventuelt flytter. 

• Nyttig 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (14 minutter siden):

Du har sikkert rett. Jeg følger henne ikke, bare sett tilfeldige videoer på TikTok da hun levde i bilen og kjørte rundt i (sør) Europa, og da var det vanskelig å forstå hva hun levde av.  

Jeg fulgte henne før, ser henne sporadisk på snap iblant før. Var hvertfall en periode før hun delte mer av hva hun tjente penger på. Fikk se oversikt over hva hun fikk inn. Tror hun ikke fikk lov av annonsørene å dele mer av det. 
Ser at hun potensielt kan tjene veldig mye på de forskjellige online-kursene hun selger, men skjønner ikke helt hvor hun reklamerer for dem? Hvordan finner hun kundene liksom? Virker ikke som hun bruker snap til det akkurat. Men hun har jo langt flere følgere på Tiktok , så mulig hun bruker den mer som en salgs-kanal. 

Skrevet
C8H10N4O2 skrev (21 minutter siden):

En ting er å få det til praktisk og økonomisk, en annen ting er å ønske å flytte fra Norge til USA i det politiske klimaet som er der nå. Spesielt som kvinne og mørk i huden. Jeg håper for hennes del at hun tar en grundig risikovurdering før hun eventuelt flytter. 

Ja, jeg vet. Jeg spurte henne om det en gang, og hun avfeide det nærmest. Som om det faktisk ikke er noe problem. Jeg har hørt om mange som har kommet i trøbbel kun fordi de ikke er hvite (en fyr gikk bare over veien, liksom), og når de da sier at de er norske eller britiske, så må de fremlegge passet for å bevise at de kun er turister. Jeg hadde aldri dratt dit sånn som det er nå, er mørk selv. 

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (30 minutter siden):

Ja, jeg vet. Jeg spurte henne om det en gang, og hun avfeide det nærmest. Som om det faktisk ikke er noe problem. Jeg har hørt om mange som har kommet i trøbbel kun fordi de ikke er hvite (en fyr gikk bare over veien, liksom), og når de da sier at de er norske eller britiske, så må de fremlegge passet for å bevise at de kun er turister. Jeg hadde aldri dratt dit sånn som det er nå, er mørk selv. 

Ja, nei, altså. Hun er jo voksen og i stand til å ta sine egne avgjørelser. Jeg har ingen planer om å spørre henne om noe rundt dette. 

Jeg kommer heller ikke til å besøke oss så lenge de har en oransje president. Jeg er ikke mørk i huden, men er skeiv. Og det er vel ikke mye bedre der borte, enn å være mørk.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
C8H10N4O2 skrev (32 minutter siden):

Ja, nei, altså. Hun er jo voksen og i stand til å ta sine egne avgjørelser. Jeg har ingen planer om å spørre henne om noe rundt dette. 

Jeg kommer heller ikke til å besøke oss så lenge de har en oransje president. Jeg er ikke mørk i huden, men er skeiv. Og det er vel ikke mye bedre der borte, enn å være mørk.

Nei, er mange minoriteter og grupper som bør holde seg langt unna. Hvert fall ikke tenke at det ikke er noen "farer" ved å reise inn dit hvis man over all formodning skulle gjøre det. Men hun får styre på, så får det går som det går. Det er hvert fall ikke lett å jobbe seg rik der borte, hvis det var det hun tenkte.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (18 timer siden):

Flere av de som selger Forever har "egen" nettbutikk der alt sendes fra lageret til Forever. Sender man en mld direkte til selger på f.eks fb eller snap, så plukker de "fra stua si" og sender, går det via nettbutikken, så slipper de selv å sende. I alle fall er det sånn med en håndfull jeg kjenner til rundt her.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner heller ikke hvordan hun tjener penger til å både leve og liksom betale ned på den gjelden. Hun drev vel litt med annonselenker, men vet ikke om hun tjente så bra på det, og om hun fortsatt driver med det. Følger henne ikke lenger. 

• Liker 4
Skrevet

Dette er typisk; Hun ber om råd, men bruker flere snapper på og fortelle hvor dumt dette rådet var. Og har nå på trass bestilt ovn som skal henge oppe. 

Hun tåler ikke at andre forteller henne noe, da blir hun som en trassig unge som skal motbevise. 

(Bare det at hun får vondt i hode av diselbrenneren om hun ikke har på vifte er ett stort faresignal i mine ører hvertfall. 
Da har hun for dårlig ventilasjon; Men det er jo også grunnen til at ting bli mugg på og fuktig. 🫣)

IMG_8843.jpeg

• Liker 6
Skrevet
Love2017juni skrev (3 minutter siden):

Dette er typisk; Hun ber om råd, men bruker flere snapper på og fortelle hvor dumt dette rådet var. Og har nå på trass bestilt ovn som skal henge oppe. 

Hun tåler ikke at andre forteller henne noe, da blir hun som en trassig unge som skal motbevise. 

(Bare det at hun får vondt i hode av diselbrenneren om hun ikke har på vifte er ett stort faresignal i mine ører hvertfall. 
Da har hun for dårlig ventilasjon; Men det er jo også grunnen til at ting bli mugg på og fuktig. 🫣)

IMG_8843.jpeg

Det er pga sånne fakter at jeg droppet å følge henne så mye. Synes rådene ga god mening, jeg. Absolutt ikke noe å skulle ta så personlig at man blir trassete hvert fall.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Faina skrev (1 time siden):

Flere av de som selger Forever har "egen" nettbutikk der alt sendes fra lageret til Forever. Sender man en mld direkte til selger på f.eks fb eller snap, så plukker de "fra stua si" og sender, går det via nettbutikken, så slipper de selv å sende. I alle fall er det sånn med en håndfull jeg kjenner til rundt her.

Aha! Takk for info, kan ingenting om det praktiske ved disse MLM greiene.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje man skulle sjekke skattelistene neste år 😇

• Liker 3
Skrevet
Love2017juni skrev (11 timer siden):

IMG_8843.jpeg

hun gir InstaHeidi vibes 

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...