Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tenkeselv skrev (17 timer siden):

Så på Snap i dag at det vistnok stormer litt i kommentarfeltet på TT, så jeg måtte inne å se. Jeg forstår godt at mange reagerer på prisen osv, men kun fordi hun gikk så "veldig hardt" ut med at hun hadde jobbet med denne svampen i nærmere 2 år hvis jeg ikke husker helt feil. Hun har fremstilt svampen som noe hun har funnet opp materiale på osv, men når jeg leser inne på TT så er jo materiale hun sier den er laget av det samme som selges billig på Shein osv.

Om det er en forskjell på disse svampene hun selger så tror jeg det ene og alene er at svampen nå kan tas ut pga at hun har filt de.

Synes man kan merke at hun har malt seg inn i et litt vanskelig hjørne her, nettopp fordi hun gikk så bastant ut i starten.

Jeg tenker at det hun har jobbet mest med i denne perioden er hvordan hun skal klare å finansiere dette luftslottet sitt.
I tillegg til å bruke Spleis, så har hun jo også sluttet å betale på gjelden sin. -Fordi hun bare…. Ja, orket ikke.
Men, den er visst ikke rentebærende, så da var det visst ikke så farlig. 

Hun har en litt tvilsom økonomisk moral og dette kommer til å gå rett til h**vete. Mest sannsynlig ender det med en konkurs, begjært av Skatteetaten. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Auri skrev (På 3.10.2025 den 14.23):

Jeg er overhodet ikke en bakterie-fob, men jeg synes det er dritkvalmt å tenke på at disse svampene blir behandlet på denne måten. I tillegg:

Å file i plast, ødelegger overflatebehandlingen. Så ikke bare ligger det masse plaststøv igjen (fordi det blir så mikroskopisk at hun kommer ikke til å få til å fjerne alt, det er bare enkel logikk), men det gir åpne "sår" i plasten som kan lekke mye mer mikroplast og kjemikalier. Direkte på et produkt man skal bruke på ansiktshuden. 

Ikke bare det, men det blir flott grobunn for bakterier det er vanskelig å vaske vekk pga se samme ripene. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kjerringrokk skrev (11 timer siden):

Ja, og det er den beste eg har prøvd, både tørr og våt, at det er håndtak på gjer den lettere å bruke enn en uten . Veldig grett med etui som ikkje kliner til i suff eller i toalettveska. Angrer ikkje på kjøpet

Hvorfor er den lettere å bruke med håndtak? Har svamp med akkkrat samme utseende fra normal, og kan ikke helt skjønne at et plasthåndtak skal være så mye bedre å holde i enn den delen av svampen som er formet som et håndtak?  Nå vet ikke jeg hvor mye rester du lar være igjen på svampen, men per nå etter å ha brukt beautyblender omtrent så lenge de har vært på markeder i Norge, så har jeg aldri opplevd at den griser til noe i toalettveska mi, eller skuffen den ligger i til vanlig. 

Merkelig at ingen klarer å gi en egen mening, den er alltid lik den Djesa selv reklamerer med. 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er en svamp. Hvor bra kan den bli...?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tviler ikke på at svampene er i god kvalitet. Men det er noe med markedsføringsspråket. At de liksom skal være så unike i komposisjon. Hva er det Djesa Belle kan om svamper som de store skjønnhetsmerkene, beauty gurus osv ikke kan? Det henger bare ikke på greip. Og det er ikke kritikk mot kun Djesa, det er et typisk influenser-språk når de lanserer sine egne produkter. Det er jo bare tull, det sier seg selv at en random 20-something fra Norge har ikke funnet ut en stor hemmelighet som ingen andre i beauty-markedet har funnet ut av før. En svamp er en svamp, den er laget av plast, det er måte på hvor store forskjeller det kan være.  Er de bedre enn svamper fra Shein? Mest sannsynlig (fordi de er forhåpentligvis laget i en fabrikk som følger europeiske produksjonskrav og har mindre risiko for skadelige kjemikalier osv). Er de mindblowing annerledes enn absolutt alt annet? Mest sannsynlig ikke.

Det finnes svamper på Normal som kommer med oppbevaringsbokser. Det går også helt fint ann å oppbevare de i andre ting som ikke følger med (mine bor i en skål, og i en liten ziploc pose på reise). Det mest unike med disse er håndtaket, og det er absolutt en unik ting. Og kan være et kjempegodt hjelpemiddel for folk som har nedsatt håndstyrke, funksjon, skjelvinger osv. Men det som er bra med håndtaket, blir tatt bort i måten hun har modifisert de på selv. Som jeg har påpekt tidligere, og som @Jodaneida bygger videre på her på denne siden, er det både uhygiensk og kan være direkte farlig. Verktøyet hun bruker er ikke ment til denne bruken, hun bruker ikke hansker til å håndtere produkter som folk skal bruke i ansiktet, vi aner ikke hvordan denne plasten reagerer på slik slitasje, det fører garantert til mer mikroplast og støv som ikke er bra å puste inn eller få på huden. 

Når produktet ikke tilsvarte det som var hennes bestilling (at svampene kunne byttes ut og plasseres i håndtaket), er det fabrikken hun bestiller fra som har gjort en feil, og hun skulle reklamert hos dem og fått nye laget til riktig spesifikasjoner. Ikke gamble med bedriftens rykte og kundenes helse ved å løse det på den måten hun har gjort. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Auri skrev (13 minutter siden):

Jeg tviler ikke på at svampene er i god kvalitet. Men det er noe med markedsføringsspråket. At de liksom skal være så unike i komposisjon. Hva er det Djesa Belle kan om svamper som de store skjønnhetsmerkene, beauty gurus osv ikke kan? Det henger bare ikke på greip. Og det er ikke kritikk mot kun Djesa, det er et typisk influenser-språk når de lanserer sine egne produkter. Det er jo bare tull, det sier seg selv at en random 20-something fra Norge har ikke funnet ut en stor hemmelighet som ingen andre i beauty-markedet har funnet ut av før. En svamp er en svamp, den er laget av plast, det er måte på hvor store forskjeller det kan være.  Er de bedre enn svamper fra Shein? Mest sannsynlig (fordi de er forhåpentligvis laget i en fabrikk som følger europeiske produksjonskrav og har mindre risiko for skadelige kjemikalier osv). Er de mindblowing annerledes enn absolutt alt annet? Mest sannsynlig ikke.

Det finnes svamper på Normal som kommer med oppbevaringsbokser. Det går også helt fint ann å oppbevare de i andre ting som ikke følger med (mine bor i en skål, og i en liten ziploc pose på reise). Det mest unike med disse er håndtaket, og det er absolutt en unik ting. Og kan være et kjempegodt hjelpemiddel for folk som har nedsatt håndstyrke, funksjon, skjelvinger osv. Men det som er bra med håndtaket, blir tatt bort i måten hun har modifisert de på selv. Som jeg har påpekt tidligere, og som @Jodaneida bygger videre på her på denne siden, er det både uhygiensk og kan være direkte farlig. Verktøyet hun bruker er ikke ment til denne bruken, hun bruker ikke hansker til å håndtere produkter som folk skal bruke i ansiktet, vi aner ikke hvordan denne plasten reagerer på slik slitasje, det fører garantert til mer mikroplast og støv som ikke er bra å puste inn eller få på huden. 

Når produktet ikke tilsvarte det som var hennes bestilling (at svampene kunne byttes ut og plasseres i håndtaket), er det fabrikken hun bestiller fra som har gjort en feil, og hun skulle reklamert hos dem og fått nye laget til riktig spesifikasjoner. Ikke gamble med bedriftens rykte og kundenes helse ved å løse det på den måten hun har gjort. 

Hun sa at fabrikken kunne ikke lage håndtakene slik hun ønsker, fordi maskinen de bruker til å masseprodusere klarte ikke den detaljen. Hun fikk et demoprodukt som var laget på en annen maskin, og derfor var slik hun ønsket. Men problemet kom når det skulle masseprodusere og dermed bruke annen maskin. Så da valgte hun selv å ta imot varene og file hver enkelt håndtak selv. 

Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Hun sa at fabrikken kunne ikke lage håndtakene slik hun ønsker, fordi maskinen de bruker til å masseprodusere klarte ikke den detaljen. Hun fikk et demoprodukt som var laget på en annen maskin, og derfor var slik hun ønsket. Men problemet kom når det skulle masseprodusere og dermed bruke annen maskin. Så da valgte hun selv å ta imot varene og file hver enkelt håndtak selv. 

Hun sa dette ja, men hun viste det aldri? 

Hun viste bare såvidt en demo som ikke var slik hun ville ha den. Hun skulle endre farge+++ 

Snodig at hun ikke kunne vise frem slik svampen skulle vær før hun fikk det ferdige eksemplaret.. (og da var allerede svampene bestilte og i produksjon) 

Fargen på håndtak også var jo ei greie med at det kunne ende med skraper, at det ble mykere plast elle noe;  hun så aldri det heller. Kun mailer frem og tilbake.

Hadde hun gått seriøst inn så hadde hun fått tilsendt prøver til hun var fornøyd med resultatet og da lagt inn bestillingen. Men det hadde kosta penger, og hun skal ikke bruke penger. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Love2017juni skrev (5 timer siden):

Hun sa dette ja, men hun viste det aldri? 

Hun viste bare såvidt en demo som ikke var slik hun ville ha den. Hun skulle endre farge+++ 

Snodig at hun ikke kunne vise frem slik svampen skulle vær før hun fikk det ferdige eksemplaret.. (og da var allerede svampene bestilte og i produksjon) 

Fargen på håndtak også var jo ei greie med at det kunne ende med skraper, at det ble mykere plast elle noe;  hun så aldri det heller. Kun mailer frem og tilbake.

Hadde hun gått seriøst inn så hadde hun fått tilsendt prøver til hun var fornøyd med resultatet og da lagt inn bestillingen. Men det hadde kosta penger, og hun skal ikke bruke penger. 

Også hadde det tatt lengre tid før hun kunne begynne å få penger inn på konto og det var nok heller ikke et alternativ 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså mulig jeg er litt dårlig opplyst. Men hvorfor filer hun bort det sporet i holderen? Er ikke svampen myk, så man uansett kan dytte inn og dra ut svampen? Hvordan holder holderen svampen fast? Jeg bare forstår ikke hvorfor dette er en så fantastisk idé. 

• Liker 8
Skrevet
Lileep skrev (11 timer siden):

Ja der sier du det som jeg også tenker. Fabrikken kan ikke gjøre en slik endring for henne, fordi både svamp og håndtak selges allerede på Temu/Shein osv akkurat lik. Samme materiale osv osv.

Hadde denne svampen vært noe unikt og nytt av et slag så hadde hun også selvsagt forklart hva nyvinningen var. 
Samt hun må gjerne kalle alle som spør på TT for troll og hatere, men egentlig så er det jo hun som ikke kan backe up det hun påstår.

Samt at hun veldig lett henger ut følgere på Snap osv som hatere osv bidrar også til at folk unngår å gi respons der inne. Da velger man heller å stille slike spørsmål på steder som TT osv. Samt hun sier på Snap at de som skriver på TT ikke engang har kjøpt svampen ? Hvordan kan hun vite det da man der Inne kan velge hvilket navn som helst ?

Vel jeg er en som faktisk kjøpte svampen kun for å teste forskjellen på "lik" som fås kjøpt på Shein/Temu osv ...altså helt lik farge, lik beholder osv. Å de er 100% laget av samme materiale.

Jeg unner henne all suksess i livet, men hun har virkelig noe å lære ang å være litt mer ydmyk når man driver en butikk. Å dette virker nesten som en blåkopi av fellen Hurrylife opplevde.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Auri skrev (22 timer siden):

Det er jo bare tull, det sier seg selv at en random 20-something fra Norge har ikke funnet ut en stor hemmelighet som ingen andre i beauty-markedet har funnet ut av før. 

Ville bare nevne at hun faktisk er 37... 

Det spiller sikkert ingen rolle, men hun er altså langt over 20-something. Det skulle man kanskje ikke tro? 🤔

• Liker 5
Skrevet (endret)
Anneth skrev (51 minutter siden):

Det spiller sikkert ingen rolle, men hun er altså langt over 20-something. Det skulle man kanskje ikke tro? 🤔

Hun er faktisk 38😅

Fra oktober i fjor. Der står det 37, så da må hun være 38 nå😅

Endret av -Pusheen-
Link
  • Liker 3
Skrevet
Anneth skrev (1 time siden):

Jeg ville faktisk forventet at noen som er like gammel som meg oppfører seg noe mer modent ja 😅 Jeg har bare tatt for gitt at hun var yngre mtp på livsstil og oppførsel. Så det er min feil som ikke har sjekka!

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 timer siden):

Hun er faktisk 38😅

Fra oktober i fjor. Der står det 37, så da må hun være 38 nå😅

Haha, ja, det stemmer nok. 😅 My bad 🙈

Skrevet

Video på TT nå der hun spriter hender og vasker bord 🤣

• Liker 2
Skrevet
Kosetosta skrev (16 timer siden):

Video på TT nå der hun spriter hender og vasker bord 🤣

Ja den videoen var vel antatt at ville komme eller ? 😉 Dette er jo nettopp i klassisk Djesa stil, en video som skal prøves å virke hyggelig og saklig, men der den sarkastiske undertonen lyser langt i gjennom.

Men men, jeg synes det er viktig at man kan ytre seg uten å bli hengt ut av noen som driver butikk, å må det skje via andre forum så får det bli sånn.

• Liker 4
Skrevet
Lileep skrev (På 11.10.2025 den 10.30):

Hvorfor er den lettere å bruke med håndtak? Har svamp med akkkrat samme utseende fra normal, og kan ikke helt skjønne at et plasthåndtak skal være så mye bedre å holde i enn den delen av svampen som er formet som et håndtak?  Nå vet ikke jeg hvor mye rester du lar være igjen på svampen, men per nå etter å ha brukt beautyblender omtrent så lenge de har vært på markeder i Norge, så har jeg aldri opplevd at den griser til noe i toalettveska mi, eller skuffen den ligger i til vanlig. 

Merkelig at ingen klarer å gi en egen mening, den er alltid lik den Djesa selv reklamerer med. 

Vett du, eg svarte om noen hadde prøvd svampen. Det har eg, og mener det eg skrev. Håndtaket er bra bare fordi eg liker det ingen andre eg har prøvd har hatt det før. I stede for å spy ut din galle så skulle du prøvd selv, så kan du klage på produktet eg har valgt å kjøpe.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Kjerringrokk skrev (45 minutter siden):

Vett du, eg svarte om noen hadde prøvd svampen. Det har eg, og mener det eg skrev. Håndtaket er bra bare fordi eg liker det ingen andre eg har prøvd har hatt det før. I stede for å spy ut din galle så skulle du prøvd selv, så kan du klage på produktet eg har valgt å kjøpe.

Men nå vet du i alle fall at normal selger samme svampen til 10kr, så da kan du få billigere refil til håndtaket du er så fornøyd med 👍

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Kjerringrokk skrev (1 time siden):

Kan du legge ut innholdsfortegnelsen som skal følge med da..? Hun vil jo ikke svare på det, og ikke du heller? Siden du ikke svarte forrige gang jeg spurte..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun lurer på hvorfor hun ikke klarer og få nok følgere.. 😆

Ehm.. muligens den sarkastiske drittslengingen hun driver med når folk er uenige med henne er en av grunnene? 🤔

Dritt er fremdeles dritt selv om man pakker det inn med rosa papir🤷🏼‍♀️

Diskusjonen hennes ang og få barn; jeg forstår godt at hun ikke vil (eller burde) få barn. Da hadde hun måttet bry seg om andre enn seg selv 😅 Og DET tror jeg ikke hun evner. Muligens egen barndom som har ødelagt og gjort henne litt lik det hun selv hatet i oppveksten.. 

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...