Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du leser her djesa :) 

1) du sier at andre ikke sender deg link til hvor disse svampene selges, dvs du mener at du er den eneste som selger disse? 
Det blir for dumt, du er et Google søk unna så får du flere opp ;) 

2) hvordan mener du at du har «designet» eller laget disse ? Du bestilte jo disse svampene for en stund tilbake før du ville teste dem? Da var de jo allerede i produksjon? :klo:

3) kan du forklare rundt arbeidsforhold? Hvordan vet kunden at disse ikke blir laget av små barnehender eks? 
+ kan du vise til ingrediensene som blir brukt ? Hvordan kan kunden vite om det ikke er farget i giftig maling eks? 
(siden du sammenligner deg men store aktører slik som beauty blender, og mener dine svamper er bedre pga pris, er dette relevant info..) 

4) jeg er også forvirret rundt hvordan å pakke dem om blir mer miljøvennlig? (Da din segment gruppe var opptatt av miljø og etterlyste dette) - du får svampene pakket i plastisk fra leverandør, men du bruker mer ressurser på å pakke dem om?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lunabelle skrev (5 timer siden):

Man burde ikke hatt lov til å etablere et AS når man skylder Skatteetaten penger. De pengene man har som aksjekapital burde gått til nedbetaling av skyldig skatt og avgifter. Helst frivillig, men tvang må kanskje brukes for å få til dette. 
I Djesas tilfelle har hun 30000,- i aksjekapital og dette er penger hun må ha holdt skjult, på en konto i andres navn e.l. Hvis ikke så hadde de blitt tatt i beslag av Skatteetaten. 
Hun er en luring… som bevisst utnytter både systemer, etater og privatpersoner. 
Og jeg jobber i en etat som sannsynligvis vil følge nøye med på importen av disse svampene 😎

Hun bruker jo Spleis til å finansierer importen av svampene. Hvordan er reglene rundt dette?

Skrevet

All pr er god pr? Hun er nok veldig fornøyd med denne tråden. Det gir henne klikk. 

Har fulgt henne siden hun tok med seg Mochi fra GC. Det har blitt litt vell mye reklame og pengeprat etter min smak, men følger henne enn så lenge.

Alt hun har gjort for kattene i Hellas er det bare å bøye seg i støvet for. Det skal hun ha og det glemmer jeg ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Ugresset skrev (3 minutter siden):

All pr er god pr? Hun er nok veldig fornøyd med denne tråden. Det gir henne klikk. 

Har fulgt henne siden hun tok med seg Mochi fra GC. Det har blitt litt vell mye reklame og pengeprat etter min smak, men følger henne enn så lenge.

Alt hun har gjort for kattene i Hellas er det bare å bøye seg i støvet for. Det skal hun ha og det glemmer jeg ikke. 

Enig, elsker at hun tar vare på kattene!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
M.H85 skrev (12 timer siden):

Meget spesiell ja. Type dame som garantert ikke har lett finne seg en kjæreste da hun er meget spesiell. Kaste søppel hos ukjente folk ,det er flaut. 

Ja, det skal en spesiell type partner til for å holde ut der i gården tror jeg 🙈

Skrevet
Tenkeselv skrev (9 timer siden):

Veldig enig med deg i dette med å kaste søppel hos andre. Vi var nok flere som reagerte på det, da vi jo betaler alt etter hvor mye vekt man kaster. 
Hun tåler jo også svært dårlig folk som er uenige med henne, da henger hun de heller ut å gjør litt narr av de.

Hun spør ofte om tips osv, men når folk først prøver å hjelpe så har hun en stygg tendens til å være ufin da også. Gjerne med en bildekopi av kommentaren etterfulgt av "tror folk jeg er seriøst dum eller" ? Hun fremstår for meg som fryktelig arrogant , å slikt er det få som gidder å følge i lengden. Klarer ikke å sitte å se henne stadig "henge" ut følgere som bare ønsker reelt å hjelpe.

Samt jeg tror aldri jeg har sett et menneske som har mer fakter 🤷‍♀️....
Enten er det konstant fikling med håret, eller neglene, å ikke minst et ekstremt smattenivå både når hun prater og spiser. Det er så overdrevet synes jeg, virker nesten litt bevisst gjort. Men grusomt er det å høre på uansett.

Den røde tråden med å bli gjeldsfri er bra med profilen , men innholdet krasjer fullstendig mot temaet hun prøver å oppnå, svamp eller ikke svamp.

Ja, man betaler da nok for sitt eget søppel, om ikke andre snyltere skal fylle opp også. Og kaster hun i tillegg i vanlige søppeldunker, så kan jo hennes søppel faktisk være nok til at eierne av dunken ikke får plass til alt sitt søppel. Vet ikke om hun kun gikk etter søppelanlegg under bakken, men det går da på vekt der også og beboerne ender opp med høyere fellesutgifter om dette blir et problem. 

Liker ikke den framtoningen hennes. Og ja, det der med å henge ut følgere enten de kommer med tips eller hva de gkør, det er en uting. Greit nok om de var direkte ufine, men jeg rakk å se mange sånne som overhodet ikke skrev noe galt, men likevel ble latterliggjort på story.

Og smattingen er grusom. All den taste testingen, det må da finnes grenser for hvor mye mat og godteri man skal se et annet menneske slafse i seg 🙈

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 timer siden):

Enig, elsker at hun tar vare på kattene!

Ja, det er veldig bra av henne. Hvorfor er hun ikke reist nedover igjen?

Skrevet
Faina skrev (12 minutter siden):

Nei, si det. Nå har hun jo fikset seg kontor i den kjelleren til broren (?) her i Norge, så det høres jo ut som hun har tenkt å være her litt til.

• Liker 1
Skrevet
Faina skrev (30 minutter siden):

Tror hun er blakk. Staten «tok» jo 30000 fra kontoen hennes 😁🤣

• Liker 2
Skrevet
Faina skrev (2 timer siden):

Er sikkert pga disse svampene.. hun får de ikke levert og sendt rundt til kjøperen hvis hun kjører nedi Hellas.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Faina skrev (4 timer siden):

Ja, man betaler da nok for sitt eget søppel, om ikke andre snyltere skal fylle opp også. Og kaster hun i tillegg i vanlige søppeldunker, så kan jo hennes søppel faktisk være nok til at eierne av dunken ikke får plass til alt sitt søppel. Vet ikke om hun kun gikk etter søppelanlegg under bakken, men det går da på vekt der også og beboerne ender opp med høyere fellesutgifter om dette blir et problem. 

Liker ikke den framtoningen hennes. Og ja, det der med å henge ut følgere enten de kommer med tips eller hva de gkør, det er en uting. Greit nok om de var direkte ufine, men jeg rakk å se mange sånne som overhodet ikke skrev noe galt, men likevel ble latterliggjort på story.

Og smattingen er grusom. All den taste testingen, det må da finnes grenser for hvor mye mat og godteri man skal se et annet menneske slafse i seg 🙈

Uansett om man kaster søppel i anlegg under bakken eller ikke, det er direkte uhøflig for resten av beboerne som faktisk betaler for kvantumet i en dunken.

Hun henger jo ut følgere over en lav sko når folk bare prøver å hjelpe med det hun "liksom" spør om. Å jeg sier "liksom", fordi hun trenger jo åpenbart ikke tips eller råd når alt kommer til alt. Det ser man lett på måten hun henger ut alle svar og profiler etterpå.

Ang fryktelig mye lyd og smatting så hang hun også den følgeren ut til tørk... Men hun sier jo selv hun lager falske clickbaites for å få flere visninger, å dette er bare et dårlig "spill" på nettopp dette.

Så når spørsmålet om hvilken julekalender å teste kom opp så ble jeg litt matt av å høre at det var noe spiselig. Ikke pga kalenderen i seg selv, men fordi hun nå liksom har laget en "greie" av den ene følgerne som var så syndefull å si sin mening. Nå skal det lages mest mulig lyd og fakter.

Mam må gjerne ønske en gul stjerne, 
men gjør det på en ryddig måte da.

Endret av Tenkeselv
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet (endret)
FruRosa skrev (18 timer siden):

Hun bruker jo Spleis til å finansierer importen av svampene. Hvordan er reglene rundt dette?

Det er jeg litt usikker på, men tror ikke det er noen hindringer for å bruke spleis til det. Men når det finansieres på den måten hun gjør, så er alt hun får inn skattepliktig og hun må betale mva (litt avhengig av omsetning). 
Så allerede før hun egentlig har kommet i gang, så har hun tatt første steg mot en sannsynlig utfordrende situasjon og konkurs. Hun har ikke forutsetningene til å gjennomføre dette prosjektet, verken økonomisk eller når det kommer til kunnskap. 
Hun vil antagelig ikke få innvilget tollkreditt, så selv om det ikke er toll på kosmetikk, så må hun betale mva umiddelbart ved importen. Og har hun meldt fra om importen til Mattilsynet tro…? All import av produkter som har med kosmetikk å gjøre, skal meldes til og godkjennes av Mattilsynet. 
Hvor lang tid gir vi henne før hun er konkurs? Ett år? Maks halvannet. 

Endret av Lunabelle
  • Liker 1
Skrevet
Lunabelle skrev (37 minutter siden):

Det er jeg litt usikker på, men tror ikke det er noen hindringer for å bruke spleis til det. Men når det finansieres på den måten hun gjør, så er alt hun får inn skattepliktig og hun må betale mva (litt avhengig av omsetning). 
Så allerede før hun egentlig har kommet i gang, så har hun tatt første steg mot en sannsynlig utfordrende situasjon og konkurs. Hun har ikke forutsetningene til å gjennomføre dette prosjektet, verken økonomisk eller når det kommer til kunnskap. 
Hun vil antagelig ikke få innvilget tollkreditt, så selv om det ikke er toll på kosmetikk, så må hun betale mva umiddelbart ved importen. Og har hun meldt fra om importen til Mattilsynet tro…? All import av produkter som har med kosmetikk å gjøre, skal meldes til og godkjennes av Mattilsynet. 
Hvor lang tid gir vi henne før hun er konkurs? Ett år? Maks halvannet. 

Dette er visstnok andre forsøk på å selge en svamp.. sist gikk det ikke så bra tydeligvis. Gir det 6 mnd Max.. når regnskapet for 2025 skal leveres og godkjennes, og skatteetaten krever sitt.. da går nok alt til hekkan 

• Liker 1
Skrevet

Hun drømmer stort, da. Starter fra basically ingenting og vil til slutt endte opp i New York, som er hennes drøm. Håper hun klarer å manifestere seg dit. Gøy når folk lykkes. Kanskje ta hånd om økonomien først før hun starter med så mange prosjekter.

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Hun drømmer stort, da. Starter fra basically ingenting og vil til slutt endte opp i New York, som er hennes drøm. Håper hun klarer å manifestere seg dit. Gøy når folk lykkes. Kanskje ta hånd om økonomien først før hun starter med så mange prosjekter.

Enig i dette. Det høres ut som et stort prosjekt, men kult om hun får det til 😊

• Liker 1
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Dette er visstnok andre forsøk på å selge en svamp.. sist gikk det ikke så bra tydeligvis. Gir det 6 mnd Max.. når regnskapet for 2025 skal leveres og godkjennes, og skatteetaten krever sitt.. da går nok alt til hekkan 

Ååå har hun prøvd før også…? Hva skjedde da? Og når var dette?

Skrevet
Lunabelle skrev (6 timer siden):

Ååå har hun prøvd før også…? Hva skjedde da? Og når var dette?

Jeg fulgte henne ikke da, så vet ikke så mye om det annet enn at hun nevnte det i går på snap.. var en følger som kommenterte at den forrige svampen hun solgte var så bra osv, og da nevnte hun at hun prøvde å selge svamp for et par år siden 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (21 timer siden):

Nei, si det. Nå har hun jo fikset seg kontor i den kjelleren til broren (?) her i Norge, så det høres jo ut som hun har tenkt å være her litt til.

Åja, hun har sneket seg inn der. Ja, da blir hun vel værende i Norge i vinter. 

• Liker 1
Skrevet
Kosetosta skrev (20 timer siden):

Tror hun er blakk. Staten «tok» jo 30000 fra kontoen hennes 😁🤣

Haha, ja kanskje det er en del av årsaken 😅 Kan ikke være billig å kjøre rundt sånn egentlig....hvor mye tjener hun egentlig? Litt forever og noe neglekurs??

Skrevet
Lileep skrev (19 timer siden):

Er sikkert pga disse svampene.. hun får de ikke levert og sendt rundt til kjøperen hvis hun kjører nedi Hellas.

Godt poeng. Det funker vel ikke å reise rundt da, nei 😬 Kanskje prøve å holde seg i ro litt og spare opp mer penger til ny runde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...