Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Var det ikke en annen influencer som (også) utnyttet det systemet? Mener å huske Djesa snakket om det og om henne.

Tror hun Iris også gjorde dette? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Jeg avfulgte henne, ikke pga «pushing om kjøp», men jeg likte ikke måten hun var nebbete/latterligjorde  enkelte følgere på. Hun: Hvis du ikke liker meg, så ikke følg meg. 
So I did 😌

Får litt samme inntrykk noen ganger. Hun har selv sagt at folk irl spør om hun er sur, når hun egentlig ikke er det. Kanskje hun har den fremtoningen ellers også.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Tror hun Iris også gjorde dette? 

Ja, Iris var det!

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Var det ikke en annen influencer som (også) utnyttet det systemet? Mener å huske Djesa snakket om det og om henne.

Kanskje  venninnen hennes Ann Kristin er ekstrem på det samme... Der var det også masse gjeld og verving.... Hvordan klarer de få så mye gjeld uten å eie nåla i veggen....Venninna bor jo i kjelleren hos moren med barn🙈

Glad jeg er økonomisk fornuftig. Synes det er viktig når man er godt voksen.

• Liker 1
Skrevet
M.H85 skrev (1 minutt siden):

Kanskje  venninnen hennes Ann Kristin er ekstrem på det samme... Der var det også masse gjeld og verving.... Hvordan klarer de få så mye gjeld uten å eie nåla i veggen....Venninna bor jo i kjelleren hos moren med barn🙈

Glad jeg er økonomisk fornuftig. Synes det er viktig når man er godt voksen.

Hun har vel sagt at mye er pga hun har valgt å ikke betale krav, så hun har hatt veldig mange inkassokrav på seg.. men hun har jo tydeligvis ikke lært å være mer økonomisk, da hun tyr samme metode nå; unngå å betale noe som helst.. forskjellen er bare at nå får det ingen konsekvenser.. enda 

Skrevet
Lileep skrev (4 minutter siden):

Hun har vel sagt at mye er pga hun har valgt å ikke betale krav, så hun har hatt veldig mange inkassokrav på seg.. men hun har jo tydeligvis ikke lært å være mer økonomisk, da hun tyr samme metode nå; unngå å betale noe som helst.. forskjellen er bare at nå får det ingen konsekvenser.. enda 

Det er smart å ikke betale slik at gjelden vokser🙈 Jeg forstår ikke at folk tør. Det smeller bare tilbake dobbelt så dyrt. Har man gjeld må man jo ta ansvar. Snakk om å leve i en boble...

• Liker 1
Skrevet
M.H85 skrev (8 timer siden):

Det er smart å ikke betale slik at gjelden vokser🙈 Jeg forstår ikke at folk tør. Det smeller bare tilbake dobbelt så dyrt. Har man gjeld må man jo ta ansvar. Snakk om å leve i en boble...

Hun skylder visst «bare» til skatteetaen nå, og det er visst «bare» rentene hun skylder og det kan visst ikke øke, sltså man får ikke renter på rentene.. så da var det ikke så nøye med å få betalt.

Skrevet
Kosetosta skrev (9 minutter siden):

Hun skylder visst «bare» til skatteetaen nå, og det er visst «bare» rentene hun skylder og det kan visst ikke øke, sltså man får ikke renter på rentene.. så da var det ikke så nøye med å få betalt.

Man burde ikke hatt lov til å etablere et AS når man skylder Skatteetaten penger. De pengene man har som aksjekapital burde gått til nedbetaling av skyldig skatt og avgifter. Helst frivillig, men tvang må kanskje brukes for å få til dette. 
I Djesas tilfelle har hun 30000,- i aksjekapital og dette er penger hun må ha holdt skjult, på en konto i andres navn e.l. Hvis ikke så hadde de blitt tatt i beslag av Skatteetaten. 
Hun er en luring… som bevisst utnytter både systemer, etater og privatpersoner. 
Og jeg jobber i en etat som sannsynligvis vil følge nøye med på importen av disse svampene 😎

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet

Har ikke fulgt med på disse svampene, men husker hun snakket noe om det for lenge siden. Jeg sluttet å følge henne fordi hun sutret sånn over at skatteetaten bare tok pengene hennes. Altså, har du gjeld, så må du faktisk betale. 

Og det som da toppet seg var når hun kastet søppel hos randome folk. Og mente det var heeelt innafor. 

Katten kan være så søt han bare vil, men det kvinnemennesket der takler jeg ikke.

Kult å bo i bilen, men det finnes grenser for hva jeg gidder å følge. Håper ikke hun når 50.000 følgere og kan begynne å tjene penger på snap. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Faina skrev (15 minutter siden):

Har ikke fulgt med på disse svampene, men husker hun snakket noe om det for lenge siden. Jeg sluttet å følge henne fordi hun sutret sånn over at skatteetaten bare tok pengene hennes. Altså, har du gjeld, så må du faktisk betale. 

Og det som da toppet seg var når hun kastet søppel hos randome folk. Og mente det var heeelt innafor. 

Katten kan være så søt han bare vil, men det kvinnemennesket der takler jeg ikke.

Kult å bo i bilen, men det finnes grenser for hva jeg gidder å følge. Håper ikke hun når 50.000 følgere og kan begynne å tjene penger på snap. 

Meget spesiell ja. Type dame som garantert ikke har lett finne seg en kjæreste da hun er meget spesiell. Kaste søppel hos ukjente folk ,det er flaut. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er uvanlig å bo i en bil i Norge, de menneskene skiller seg definitivt ut. Det som er sikkert er at ingen av dem betaler for renovasjon og har søppeldunk. Jeg har fulgt Djesa i noen måneder og liker pågangsmotet hennes! En gang åpnet hun en fellesdunk til noen beboere, men fikk ekstremt mye kritiske tilbakemeldinger som hun viste oss følgere og det ser ut som hun tok den kritikken til seg! Nå kaster hun boss i offentlige bossdunker når hun går tur med katten. NRK var nylig og intervjuet henne og det var kamerafolk i bilen i to dager denne uka, så det virker som at ting er i ferd med å løsne for henne snart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er oppriktig spendt på disse svampene;

- De kom til og ha skraper på plastikklokkene  fordi innpakningen ikke skulle bli dyrere og hun hadde valgt en myk plastikk?
- Fabrikk har måttet etterskrape ut en del av plastikken for og få den «funksjonen» hun ville ha med og kunne bytte svamp. 

Hun satt i lange tider og bare viste en tørr rein svamp; som ikke var  ferdig resultat engang. Hun begynte salg og gikk god for denne svampen FØR hun hadde sett/testa testa ferdig produkt.
- Da er man opptatt av kvalitet ja😅 

Og hun vil ikke forteller noe om fabrikk, arbeidsforhold eller hva svampene inneholder.. 

Dette lukter ikke suksess akkurat 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (11 timer siden):

Jeg har samme opplevelse som deg. Hun misbruker ordninger som gir henne goder ( iPhone hos horde f.eks, hvor hun var årsaken til at de måtte endre reglene), stadig annonser for forever living, daglig reklame for svampene, betaler ikke pengene hun skylder staten, unngår å ha penger på konto fordi da kan de tvangstrekke det hun skylder. Men, en ting skal hun ha skryt for, hun er veldig nøye med å merke alt 👍

Men ein må skatte av dette , Iphone, Horde, div salg. Vi får tru ho har sett seg inn i reglane🫣

Skrevet
oss-to skrev (28 minutter siden):

Men ein må skatte av dette , Iphone, Horde, div salg. Vi får tru ho har sett seg inn i reglane🫣

Må man skatte? Spør fordi jeg ikke vet, men det er jo en poengordning og at du "vinner" noe ved å få nok poeng. Og salg skatter man ikke av? Eller er det kanskje inntil en viss mengde? Innrømmer at jeg egentlig ikke aner hvordan dette foregår, men hvis hun har vært nødt å skatte av salgene, så hadde hun kanskje ikke sittet med, hva var det, 11 iPhones på et tidspunkt? 

Skrevet
Lunabelle skrev (2 timer siden):

Man burde ikke hatt lov til å etablere et AS når man skylder Skatteetaten penger. De pengene man har som aksjekapital burde gått til nedbetaling av skyldig skatt og avgifter. Helst frivillig, men tvang må kanskje brukes for å få til dette. 
I Djesas tilfelle har hun 30000,- i aksjekapital og dette er penger hun må ha holdt skjult, på en konto i andres navn e.l. Hvis ikke så hadde de blitt tatt i beslag av Skatteetaten. 
Hun er en luring… som bevisst utnytter både systemer, etater og privatpersoner. 
Og jeg jobber i en etat som sannsynligvis vil følge nøye med på importen av disse svampene 😎

Fantastisk å høre noen vil følge med på dette! Takk! 

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (43 minutter siden):

Må man skatte? Spør fordi jeg ikke vet, men det er jo en poengordning og at du "vinner" noe ved å få nok poeng. Og salg skatter man ikke av? Eller er det kanskje inntil en viss mengde? Innrømmer at jeg egentlig ikke aner hvordan dette foregår, men hvis hun har vært nødt å skatte av salgene, så hadde hun kanskje ikke sittet med, hva var det, 11 iPhones på et tidspunkt? 

Eg trur ho må betale skatt av vervepremiane frå Horde.

Premiane, altså iPhonane, blir rekna som inntekt fordi ho får dei for å verva folk til appen. Verdien av telefonane må ho oppgi i skattemeldinga, uansett om ho sel dei vidare eller ikkje.

• Liker 1
Skrevet
oss-to skrev (3 minutter siden):

Eg trur ho må betale skatt av vervepremiane frå Horde.

Premiane, altså iPhonane, blir rekna som inntekt fordi ho får dei for å verva folk til appen. Verdien av telefonane må ho oppgi i skattemeldinga, uansett om ho sel dei vidare eller ikkje.

Åja, ok, skjønner. Ja, da må hun jo skatte.

Skrevet
Faina skrev (2 timer siden):

Veldig enig med deg i dette med å kaste søppel hos andre. Vi var nok flere som reagerte på det, da vi jo betaler alt etter hvor mye vekt man kaster. 
Hun tåler jo også svært dårlig folk som er uenige med henne, da henger hun de heller ut å gjør litt narr av de.

Hun spør ofte om tips osv, men når folk først prøver å hjelpe så har hun en stygg tendens til å være ufin da også. Gjerne med en bildekopi av kommentaren etterfulgt av "tror folk jeg er seriøst dum eller" ? Hun fremstår for meg som fryktelig arrogant , å slikt er det få som gidder å følge i lengden. Klarer ikke å sitte å se henne stadig "henge" ut følgere som bare ønsker reelt å hjelpe.

Samt jeg tror aldri jeg har sett et menneske som har mer fakter 🤷‍♀️....
Enten er det konstant fikling med håret, eller neglene, å ikke minst et ekstremt smattenivå både når hun prater og spiser. Det er så overdrevet synes jeg, virker nesten litt bevisst gjort. Men grusomt er det å høre på uansett.

Den røde tråden med å bli gjeldsfri er bra med profilen , men innholdet krasjer fullstendig mot temaet hun prøver å oppnå, svamp eller ikke svamp.

• Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (13 minutter siden):

Åja, ok, skjønner. Ja, da må hun jo skatte.

Spørs om det blir oppgitt da. Skatteetaten er ikke tankelesere.  

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Lunabelle skrev (36 minutter siden):

Spørs om det blir oppgitt da. Skatteetaten er ikke tankelesere.  

Ikke sikkert det blir oppgitt, men tenker jo at siden hun publiserer dette offentlig, samt snakker om nedbetaling og nevner skatteetaten, er det jo en mulighet for at noen kan se det og enten melde inn, eller sjekke selv hvis de jobber der. Lettere å holde det skjult (om hun gjør det, det vet vi jo ikke) hvis man ikke sier et ord om det offentlig.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...