AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Skrevet 18. september Lurer litt på hvordan dere servitører får uønsket oppmerksomhet fra gjester og hvor grensen går. Noen grenser er åpenbare. Jeg ser det fra mer et gjesteperspektiv. Har noen to eldre slektninger (menn i 70-årene) som det hender jeg spiser ute med. Alt fra billige til middels steder i hovedstaden. Selv er jeg i 40-årene. Det jeg plages litt over at disse to blir litt overivrige etter blikkkoktakt, smil og sågar kanskje komplimenter overfor servitører som nesten kunne vært på barnebarn-alder (ingen av dem har barn, for øvrig - det kan være et poeng her... ). Saklige/faglige komplimenter er jo bra, men når en sier til en unggutt med ekotisk utseende - etter å ha holdt bikk og kontakt lenge, sier ved neste runde "du er så fin på håret", synes jeg det blir over streken og pinlig. Ikke bare overfor servitøren, men også overfor meg.. Jeg gremmes litt. Dette er også en person som er sjelden ute og ser lilte folk. Det er også (for meg) pinig når en mann i 70-årene nærmest blir flørtende overfor en ung dame og etterpå kommenterer til meg "søt dame". Jada, jeg ser jo det - men jeg ser jo også at oppmerksomheten denne damen gir er fordi hun er servitør, ikke fordi hun synes en skallet mann med grått skjegg er interessant.... .. jeg synes faktisk også at hun så litt brydd ut over den overdrevne blikkontakten og smlingen - spesielt ettersom ingen av kommentarene var ment noe annnet utover å f..eks. vise hvordan den litt spesielle maten skulle spises. Men jeg overreagerer kanksje... Anonymkode: 2bb7d...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå