Gå til innhold

Hva er den nye greia med å sende ♥️ ​røde hjerter i jobb-chatter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det har blitt mer av det.

Rødmet første gang jeg fikk ♥️ av en mye yngre pen kvinnelig kollega tidligere i våres og nå har det skjedd to ganger igjen, også fra en annen dame. Det tok noen sekunder dengang før jeg forstod at dette nå sikkert er Det Aller Nyeste innen chat, sånn som ungdommen likar..., og at hun sikkert sender det til alle velment bare for å opptre vennlig.

Er jeg mann 47 blitt gammeldags eller er hun på 31 litt sprø?

♥️

Anonymkode: 329a9...010

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er gammeldags.

Det er vanlig å sende hjerter og har vært i flere år.

Anonymkode: 2231a...17c

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også dette er rart å gjøre i jobbsammenheng, og jeg er kvinne i trettiårene. 

Anonymkode: b6f35...3aa

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobbchat er en uting.

Anonymkode: 93e75...f7d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har også blitt overrumplet av dette. Mannlige samarbeidspartnere så vel som kvinnelige. De er ikke så mye yngre enn meg heller. Men det er helt normalt. De legger det også på som svar noen ganger, på mine jobbrelaterte sms. Rosa hjerter som regel. Det skal uttrykke takknemlighet tror jeg, Får det som regel hvis det er positivt svar på noe de spør om, som jeg kan hjelpe med eller rydde opp i.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Heller hjerter enn masse rare emojier. 

Anonymkode: 8a012...9e6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 63 og jeg leer ikke et øyelokk over hjerter fra mannlige og kvinnelige kolleger i alder 30-60. Vanlig hos oss…

Anonymkode: e0221...062

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobbchat er en uting.

Anonymkode: 93e75...f7d

Kanskje det, men brukes som internt supplement til e-post mange arbeidssteder. Ofte med en litt mer uformell stil, men ikke så uformell som i en vennechat mellom tenåringer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Jeg har også blitt overrumplet av dette. Mannlige samarbeidspartnere så vel som kvinnelige. De er ikke så mye yngre enn meg heller. Men det er helt normalt. De legger det også på som svar noen ganger, på mine jobbrelaterte sms. Rosa hjerter som regel. Det skal uttrykke takknemlighet tror jeg, Får det som regel hvis det er positivt svar på noe de spør om, som jeg kan hjelpe med eller rydde opp i.

Det stemmer godt for både meg og kollegene mine. Men det var uvant de første gangene(ikke så vant til det fra tidligere arbeidsplasser), det syns jeg også. Jeg er 40, kollegene mine er alt fra 30-55.

Anonymkode: 425f6...8e3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Kan være forholdsvis raus med hjerter, både for venner og av og til i jobbsammenheng også. Tror ikke dette er noe nytt og jeg er en gæmlis på over 40...

Det er snakk om et uskyldig unicode-tegn som vises på en skjerm, ikke en faktisk kjærlighetserklæring eller det samme som å si jeg elsker deg. 

Endret av Jdz
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer godt for både meg og kollegene mine. Men det var uvant de første gangene(ikke så vant til det fra tidligere arbeidsplasser), det syns jeg også. Jeg er 40, kollegene mine er alt fra 30-55.

Godt å høre at vi er flere 😅 Sender du hjerter tilbake? Jeg har ikke gjort det ennå. Det føles fullstendig unaturlig, men vil gjerne følge med i tiden, da dette er viktige forbindelser. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke sende hjerter tilbake. Man gjør det som er naturlig for seg.

Du kan fortsette skrive som vanlig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke sende hjerter tilbake. Man gjør det som er naturlig for seg.

Du kan fortsette skrive som vanlig.

Puh

AnonymBruker
Skrevet

Puh

Hihi...😅😅

Anonymkode: c1447...f31

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig nå som vi millennials (og yngre) er godt etablerte i arbeidslivet. Jeg sender hjerter til alle og disse: 🥰😍 😘 til gode kvinnelige kolleger

Anonymkode: 7f98a...126

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig nå som vi millennials (og yngre) er godt etablerte i arbeidslivet. Jeg sender hjerter til alle og disse: 🥰😍 😘 til gode kvinnelige kolleger

Jeg er kvinne selv, forresten

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Doris Becker skrev (6 minutter siden):

Godt å høre at vi er flere 😅 Sender du hjerter tilbake? Jeg har ikke gjort det ennå. Det føles fullstendig unaturlig, men vil gjerne følge med i tiden, da dette er viktige forbindelser. 

Nå sender jeg tilbake som den naturligste ting 😆 Jeg ble raskt vant til det, da. Jeg har samtidig merket at de eldste av oss ikke bruker hjerter like mye som de to yngste. Hun ene bruker heller vanlig smilefjes, og det er helt greit. 🙂 De to andre bruker lite smilefjes og emojis generelt, og det er også helt greit. Jeg tilpasser meg alt etter hvem jeg skriver med. Det skal sies at jeg jobber i et relativt lite firma, hvor vi er bare 8-9 personer som holder til i området her. Da tror jeg det fort blir mer uformelt enn om det hadde vært et stort firma med mange flere å korrespondere med?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slemt med ♥️ uten å mene det 😭

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig hos oss også, jobber i en statlig stilling. Er kvinne, og mottar det fra andre kvinner. Får det til og med av avdelingsleder og direktør. Så hyggelig atte 😌

Anonymkode: 143c5...ca5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Samme her, både til kvinnelige og mannlige 😄

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...