Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått AAP og lurer på om noen her inne har kommet seg helskinnet gjennom det og funnet ut av at det faktisk er en jobb for dem der ute selv om det så mørkt ut? (Jeg har ikke fysisk sykdom, men nevrodivergens, og har aldri vært i vanlig fulltidsarbeid.)

Anonymkode: 64ab7...08d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig 😊 har hatt aap, og fått hjelp til å komme meg ut i fulltidsjobb. 

De trenger siste årene har jeg jobbet og ikke hatt behov for nav i det hele tatt. 

Håper det går bra med deg, og masse lykke til! 

Anonymkode: 300cf...a8c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hjelp til å komme meg tilbake til jobb etter år på aap. Jeg fikk gå til en karriereveileder som ordnet praksisplass til meg. Jeg var ikke mye verdt i starten, men gradvis gikk det bedre. Fikk aap mens jeg var i praksis i 13 måneder. Da fikk jeg tilbud om fast ansettelse og takket ja til det. 

Anonymkode: 659c8...291

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på AAP i fem år eller noe sånt. 
Nav betalte omskolering og siden har jeg jobbet langt over 100%. 

Anonymkode: 65869...c9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde delvis AAP og delvis jobb i 3 år. Kom meg tilbake 100% i jobben jeg hadde da  jeg ble syk. Målet var hele veien å komme tilbake i 100%, og trodde egentlig jeg skulle klare det uten 3 år på AAP. Måtte tilslutt innse at det kom til å ta lang tid, men tilslutt gikk det.

Anonymkode: 2fc04...359

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 9.29):

Hadde delvis AAP og delvis jobb i 3 år. Kom meg tilbake 100% i jobben jeg hadde da  jeg ble syk. Målet var hele veien å komme tilbake i 100%, og trodde egentlig jeg skulle klare det uten 3 år på AAP. Måtte tilslutt innse at det kom til å ta lang tid, men tilslutt gikk det.

Trappet du opp den jobben du hadde, eller søkte du deg over i en 100% stilling? Jeg er i deltid aap og deltidsstilling. Har fått kjent på bedring av helsen etter behandling over tid og begynt å tenke på at jeg kanskje kan klare fulltid. Eller aller helst 80% men det er nok urealistisk å få. Er det noen arbeidsgiver som tør å prøve? Jeg har ikke hatt fravær fra min deltidsstilling, men kan ikke vite 100% sikkert st jeg vil klare 100% før jeg har prøvd. 

Anonymkode: 6c5e0...b58

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg har vært på AAP i litt over ett år - og er nå tilbake i 100 % stilling.

Anonymkode: 04a1e...58b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble en vellykket runde her, endte opp med uføretrygd. Noe annet var uaktuelt.

Anonymkode: d2432...406

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig mange år i "systemet" før det endte med omskolering og 100% jobb.

Fra jeg ble sykmeldt til jeg var ferdig utdannet tok det 13 år.

Anonymkode: 0389f...60c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Trappet du opp den jobben du hadde, eller søkte du deg over i en 100% stilling? Jeg er i deltid aap og deltidsstilling. Har fått kjent på bedring av helsen etter behandling over tid og begynt å tenke på at jeg kanskje kan klare fulltid. Eller aller helst 80% men det er nok urealistisk å få. Er det noen arbeidsgiver som tør å prøve? Jeg har ikke hatt fravær fra min deltidsstilling, men kan ikke vite 100% sikkert st jeg vil klare 100% før jeg har prøvd. 

Anonymkode: 6c5e0...b58

Hadde 100 % stilling da jeg ble syk, fikk beholde stillingen da jeg gikk over på aap, og trappet opp (og ned) flere ganger i løpet av de årene. Når aap utløp fortsatte jeg i 80% i enda ett år, men med mulighet for å jobbe mer hvis jeg klarte. Fikk 100% igjen da jeg sa ifra at jeg var klar.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen fikk fysiske plager av yrket sitt. Fikk aap med omskolering i tre år. Det er nå 17 år siden det ble innvilget. Han har vært i full jobb de siste 14 årene, man kan telle egenmeldingsdagene på en hånd og aldri sykemeldt. Han er stjerneeksemplet på aap "done right " tenk så mye Han ville kostet samfunnet om han som ellers er frisk og kan ha en kontorjobb hadde gått på uføretrygd i 30 år!

Anonymkode: 667a9...89e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde AAP i 2 år, men jobbet deltid i varierende prosent under hele det løpet. Beholdte jobben jeg hadde før jeg ble sykemeldt, og hatt en super leder som har latt meg trappe opp i mitt eget tempo. Er 100% tilbake nå, og det går heldigvis helt fint 😊

Anonymkode: 49e86...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...