Snop Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden som tittelen sier, lurer jeg på om det er risky å henge denne i taket i en leilighet jeg leier, med krok? Det er til datteren min på 2 år, så jeg lurer på om de kan røske stygt i taket om hun drar eller faller i det. Jeg har generelt lov til å henge opp hva jeg vil, men vil selvsagt ikke herpe taket fullstendig. Helt greit om den faller ut og det bare er et skruehull, tenker mer på om den kan liksom… dra med seg tak? 😅
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Snop skrev (6 minutter siden): som tittelen sier, lurer jeg på om det er risky å henge denne i taket i en leilighet jeg leier, med krok? Det er til datteren min på 2 år, så jeg lurer på om de kan røske stygt i taket om hun drar eller faller i det. Jeg har generelt lov til å henge opp hva jeg vil, men vil selvsagt ikke herpe taket fullstendig. Helt greit om den faller ut og det bare er et skruehull, tenker mer på om den kan liksom… dra med seg tak? 😅 må passe på å treffe en stender, ellers blir det fort veeldig stygt ja Anonymkode: dc4a5...eb5 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Hva slags tak er det? Anonymkode: 375d0...752
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Det kommer jo an på hva slags tak, og hvordan du får festet. Er det plater i taket, så bør du treffe en stender, slik at det tåler en del vekt. Mens om det er betong, så handler det vel mest om å bruke riktig bor, skrue og feste mellom. Det skal jo mye til for at barnet røsker med seg taket ned, om en slik ting er festet skikkelig i taket. Anonymkode: 0a2a4...b90 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Uavhengig av tak: Spør utleier om lov først. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Hull i taket bør vel unngås uansett? Blir veldig stygt Anonymkode: 78111...829 1
Macro Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Dette MÅ du spørre utleier om. Det hadde blitt blankt nei fra meg, og det du ønsker å henge opp er i tillegg helt unødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Macro skrev (2 timer siden): Dette MÅ du spørre utleier om. Det hadde blitt blankt nei fra meg, og det du ønsker å henge opp er i tillegg helt unødvendig. Hvorfor er det unødvendig? Du bestemmer jo ikke hva andre skal kjøpe! TS, - er ingen fare for at taket ramler ned, men finn et godt feste. Anonymkode: 6e8a0...286 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Snop skrev (2 timer siden): som tittelen sier, lurer jeg på om det er risky å henge denne i taket i en leilighet jeg leier, med krok? Det er til datteren min på 2 år, så jeg lurer på om de kan røske stygt i taket om hun drar eller faller i det. Jeg har generelt lov til å henge opp hva jeg vil, men vil selvsagt ikke herpe taket fullstendig. Helt greit om den faller ut og det bare er et skruehull, tenker mer på om den kan liksom… dra med seg tak? 😅 Ser at du generelt har fått lov til å henge opp hva du vil, men er du helt sikker på at dette også gjelder for himling? Maling av himling er en langt større og vanskeligere jobb enn å male vegger, hvertfall hvis resultatet skal bli bra. Så fremst ikke utleier tydelig har tillatt at du skrur opp ting i himling, ville jeg ha forsikret meg om at det var greit. Anonymkode: 274db...3f6 3 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvorfor er det unødvendig? Du bestemmer jo ikke hva andre skal kjøpe! TS, - er ingen fare for at taket ramler ned, men finn et godt feste. Anonymkode: 6e8a0...286 Det er jo et relativt unødvendig produkt Anonymkode: dcbf6...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden hvis du bruker en "øyeskru" som feste i taket og så bruker noe tråd som feste mellom sengehimmelen og skruen, slik at det er tråden som "ryker" om ungen henger i den ser jeg ikke noen grunn til at dette ikke skulle gå helt fint, og om taket er hvitt kjøper du en hvit skru.. Anonymkode: 1a3b1...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er jo et relativt unødvendig produkt Anonymkode: dcbf6...bbc Det aller meste du eier er unødvendige produkter. Anonymkode: 43f3b...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er jo et relativt unødvendig produkt Anonymkode: dcbf6...bbc Det aller meste vi henger på veggen er også unødvendig. Anonymkode: 8ae06...774
Duff Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Snakk med utleier. Evt så har ikea små himlinger som ikke krever at du skrur i vegg eller tak. https://www.ikea.com/no/no/cat/tilbehor-og-sengetelt-sengehimmel-til-barnesenger-18775/
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Hadde spurt utleier. (Det heter forresten ikke stender, stendere finnes bare i veggene. I etasjeskillere er det bjelkelag eller eventuelt lekter, dersom himling er lektet ned. Sløyfer, dersom det er to lag med nedlekting.) Anonymkode: f419d...74b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå