Gå til innhold

Skulle in og se hvem som har sett på min journal i det siste og alt er slettet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hele loggen om hvem som har sett på journalen min, er slettet. Er dette lov da? 

Noen går inn på mitt barns journal og endrer på henvisninger slik at ikke blir henvist, altså henvisninger som legen gir, blir stoppet. Har ikke innsyn til loggen på hvem som har sett barnets journal pga alderen til barnet men sjekka min, og hele den loggen er slettet. Er det lov egentlig? Var ikke sånn for litt siden. 

Anonymkode: 57207...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker vi på HelseNorge? Det er ikke bare å slette en logg, så da tenker jeg det heller en feil. 

Anonymkode: 93998...1f5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke lov til å slette logg, så det stemmer ikke. 

Anonymkode: f80ee...a12

• Liker 4
Skrevet

Høres mer ut som om det er feil hos HelseNorge. Brukt HelseNorge mye siste året, og opplevd at logg osv har vært borte jeg også, men alt har vært i orden noen dager seinere.

Tatt kontakt med support el.l? Ville begynt der, før jeg fikk helt panikk. Antakelig er det bare app’en som har litt hikke igjen, eller de driver med noen oppdateringer.

Anonymkode: d57cf...e00

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså hele loggen om hvem som har sett på journalen min, er slettet. Er dette lov da? 

Noen går inn på mitt barns journal og endrer på henvisninger slik at ikke blir henvist, altså henvisninger som legen gir, blir stoppet. Har ikke innsyn til loggen på hvem som har sett barnets journal pga alderen til barnet men sjekka min, og hele den loggen er slettet. Er det lov egentlig? Var ikke sånn for litt siden. 

Anonymkode: 57207...169

Og angående henvisninger, så er ikke en henvisning en garanti på at man blir vurdert til å ha rett på behandling i spesialisthelsetjenesten.

Mange ganger blir henvisninger avslått, når de vurderes av inntak hos spesialisthelsetjenesten.

Kan være at fastlegen ikke har gjort en god nok jobb i å skrive henvisningen f.eks.

Anonymkode: d57cf...e00

• Liker 5
Skrevet

Barnet ditt selv har vel innsyn i egen logg og begrunnelse for avslått henvisning?

Anonymkode: 98ac6...03b

Skrevet

Å bli henvist er ikke i det samme som få utredning/behandling. Mange henvisninger blir avvist, det er helt normalt.

Anonymkode: 7560e...6ea

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...