Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem tror du får fredsprisen tror du Trumph får den?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke :P Da må det i alle fall ha blitt fred om ikke annet. Noe det ikke er. 

Har ikke anelse. Men jeg er ikke like redd og flau som jeg var en periode, og ligger ikke under bordet når den skal deles ut. Det virker som om de har fått litt flinkere folk inn i det styret. 

• Liker 1
Skrevet

Hvem bryr seg? Etter at Yasir Arafat og Barak Obama har fått den så viser det jo at fredsprisen er bare en politisk styrt tullepris.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
erok skrev (8 timer siden):

Hvem tror du får fredsprisen tror du Trump får den?

Nei, Trump får ingen Nobelpris i år. Husk at fristen for å nominere noen gikk ut den 31. januar i år. Trump ble innsatt som president den 20. januar - 11 dager før fristen gikk ut. Hva har Trump gjort på de 11 dagene som skulle gi ham Nobels fredspris? Og hva har Trump gjort før 2025 som skulle gi ham fredsprisen i år? Jeg klarer ikke å finne noen ting.

Vil Trump bli nominert for neste års fredspris? Temmelig sikkert. Men vil han få neste års fredspris? Han hevder jo selv at han har stoppet 6 kriger bare i år. Vent litt...... nå hevder han å ha stoppet 7 kriger i år! Faktasjekkerne er ikke helt enig med ham.

https://www.politifact.com/factchecks/2025/aug/05/donald-trump/stopped-six-wars-ceasefires-iran-israel/

https://www.factcheck.org/2025/08/addressing-trumps-claims-about-ending-multiple-wars/

Skrevet
NordicViking skrev (3 timer siden):

Trump ble innsatt som president den 20. januar - 11 dager før fristen gikk ut. Hva har Trump gjort på de 11 dagene som skulle gi ham Nobels fredspris?

Hva hadde Obama gjort som skulle gi han Nobels fredspris når han ble nominert?

• Liker 3
Skrevet
Mooza skrev (13 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke :P Da må det i alle fall ha blitt fred om ikke annet. Noe det ikke er. 

Har ikke anelse. Men jeg er ikke like redd og flau som jeg var en periode, og ligger ikke under bordet når den skal deles ut. Det virker som om de har fått litt flinkere folk inn i det styret. 

Hvis det er kravet vil ingen kunne få fredsprisen. Det er over 100 væpnede konflikter i verden.

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...