AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Har dere sett klippet fra det som skjedde med en hund under mentaltesting hos «hund helt på grensen»? Dette var skikkelig ille, håper virkelig at de folka ikke får lov til å teste flere hunder. Anonymkode: b57ff...fa4 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Ja, helt forferdelig å se på, ble kvalm og uvel. Dette er jo en rimelig stor aktør også. Har jo lenge visst at de har et annet verdisyn enn jeg selv har, (spesielt med tanke på at de forsvarer bruk av helstrup med å kalle det for «tenkehalsbånd») men hadde virkelig ikke trodd at det var så ille. Dette er jo rett og slett vold og dyremishandling, og i strid med loven. Dette bør få konsekvenser for videre drift. Anonymkode: 0e0c5...e2c 5 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Kan du fortelle i korte trekk hva som skjedde? Jeg klarer ikke å se videoer av dyremishandling. Anonymkode: e123c...e45 3
Sugerøret Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Så den videoen. Grusomt Skikkelig ' seriøst' sted med folk som burde vite bedre, godt de endelig ble avslørt Håper de nå blir stengt ned og blir straffet skikkelig for dyreplageri. 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kan du fortelle i korte trekk hva som skjedde? Jeg klarer ikke å se videoer av dyremishandling. Anonymkode: e123c...e45 De skal mentalteste en hund. De som de gjør har absolutt ingenting med mentaltesting å gjøre. Hunden blir utsatt for (mildt sagt) kraftige rykk i halsbåndet, så kraftig at hunden fikk prolaps i nakken, og gir seg ikke til tross for at hunden er synlig smertepåvirket. De lyver i podcast om hvordan hunden reagerte på ulike moment i banen - og de er nå avslørt. Håper at de blir anmeldt og stedet blir stengt! Anonymkode: b57ff...fa4 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Forferdelig trist og opprørende video. Skremmende både at de gjør det, og måten de lyver og forsvarer det i ettertid. De har slettet episoden fra egne sider, selvfølgelig. Man kan høre mens dette står på at de blir usikre, mener hunden må ha hatt noe medisinsk før den kom dit, for en sånn rase tåler mye. En av de andre tilstede, som visstnok er både hundetrener og veterinærassistent, samtykker i hund helt på grensen sitt resonnement. Hjerteskjærende å se hunden etterpå, sjanglet, var tydelig redd og usikker. Vet flere har meldt til mattilsynet, håper de går videre med det. Anonymkode: 70313...302 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Her er forøvrig lenke til videoen om noen ønsker å se den. Kan ikke forstå at de forsøker å forsvare egen oppførsel. https://www.instagram.com/reel/DOuGSJFiNTQ/?igsh=MWJrb2VrcHducHptaw== Anonymkode: 70313...302 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden Det er faktisk helt sykt, jeg blir så utrolig sint av å se slike ting! Han rykker jo så kraftig i båndet selv når hunden sitter helt rolig og ser på eieren sin! Hunden så ikke på den andre hunden engang når det andre rykket kom og det var 5 ganger verre!! Hunden blir jo slengt til sides og kommer seg ikke på beina med en gang heller! ''Rasen tåler jævla mye så det der skulle ikke gjort noe i det hele tatt'' er HELT FEIL av den dama i blå jakke å si etterpå mtp hvordan kroppen til hunden ble snudd! Det er så tydelig hvor nervøse de blir etter skaden har skjedd. Måten de skynder seg å finne unnskyldninger mens i bakhodet tenker de ''vi har akkurat skadet denne hunden'', det er så lett å se hva de prøver på. Stakkars eieren å står og ser på og vet ikke verken helt hva som har skjedd eller hvordan han skal reagere. Fy søren for noen ekle folk! Anonymkode: 63622...208 8
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Grov dyremishandling, som må få passende konsekvenser! Vi kan ikke tillate at slikt pågår i Norge i 2025! Dette har absolutt ingenting med hundetrening å gjøre, dette er kun ren vold mot forsvarsløse dyr. Tips gjerne media om saken, så dette blir alment kjent! 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Skrevet 4 timer siden De to der bør ikke håndtere hund i det hele tatt. Han som går rundt med den andre hunden reagerer ikke i det hele tatt på behandlingen som hunden får, noe som tilsier at dette ikke er første gang de utsetter en hund for dette. Anonymkode: b57ff...fa4 2 2
BobbySocks Skrevet 4 timer siden #11 Skrevet 4 timer siden Og så prøver de å dytte det på at hunden var dårlig i ryggen fra før?!? Fy faen! 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er faktisk helt sykt, jeg blir så utrolig sint av å se slike ting! Han rykker jo så kraftig i båndet selv når hunden sitter helt rolig og ser på eieren sin! Hunden så ikke på den andre hunden engang når det andre rykket kom og det var 5 ganger verre!! Hunden blir jo slengt til sides og kommer seg ikke på beina med en gang heller! ''Rasen tåler jævla mye så det der skulle ikke gjort noe i det hele tatt'' er HELT FEIL av den dama i blå jakke å si etterpå mtp hvordan kroppen til hunden ble snudd! Det er så tydelig hvor nervøse de blir etter skaden har skjedd. Måten de skynder seg å finne unnskyldninger mens i bakhodet tenker de ''vi har akkurat skadet denne hunden'', det er så lett å se hva de prøver på. Stakkars eieren å står og ser på og vet ikke verken helt hva som har skjedd eller hvordan han skal reagere. Fy søren for noen ekle folk! Anonymkode: 63622...208 Stakkars eieren? Hva slags idiot lar folk behandle hunden sin sånn? Hadde jeg aldri godtatt. Synes eier er medskyldig. Anonymkode: 30e8d...f36 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Skrevet 4 timer siden Ser at han ene er oppdretter, det er i hvertfall en plass en ikke bør kjøpe hund…… Anonymkode: b57ff...fa4 3 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden Jeg har selv vært hos hund helt på grensen med min hund og tatt mentaltest. Den var ganske tilsvarende mh til nkk og det skjedde ikke noe ugreit. Likevel har jeg følt at de er tøffere med hunder enn de gir uttrykk for i podcasten sin (jeg har bare hørt noen få episoder) og denne videoen bekrefter det. Det de gjør er ikke greit ovenfor en hund og er ikke slik en mentaltest skal gjennomføres. Jeg har meldt de til mattilsynet, og håper flere gjør det! Anonymkode: 7881d...581 1
Virrum Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Jeg blir rasende! For en forferdelig behandling av hund! Skal dette liksom være profesjonelle hundetrenere?? 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stakkars eieren? Hva slags idiot lar folk behandle hunden sin sånn? Hadde jeg aldri godtatt. Synes eier er medskyldig. Anonymkode: 30e8d...f36 Virker som han tror han er hos folk som ''vet faget sitt'' og han stoler på at det de gjør er riktig, pluss at de filmer. Han uttrykker flere ganger at han ikke er så komfortabel foran kamera Anonymkode: 63622...208 1
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Har meldt til Mattilsynet og tipset Vg og Nrk. Jo flere som gjør det, jo større sjans for at dette endelig kommer ut i lyset og disse sadistene endelig blir stoppet! 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Blir så forbanna sint! Trodde vi hadde kommet lenger enn dette, denne type "korrigering" gjør jo bare vondt verre. Anonymkode: f2840...6ac 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Hvilke rase er denne hunden? (Orker ikke se videoen selv 😞 ) Anonymkode: bc572...fce 1
Tabris Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Helt forferdelig, fikk helt vondt inni meg da jeg så videoen. Det er bra at videoen nå spres på SoMe og folk får se hva slags "treningsmetoder" de bruker. Også veldig bra at flere har meldt dem til Mattilsynet! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå