AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Skrevet 18. september Vet ikke om noen kjenner seg igjen i dette men merker at jeg er en mye bedre versjon av meg selv når jeg ikke er med familie. Jeg er en bra person vil jeg si, med gode venner og samboer. Men familie får frem det verste i meg. I deres nærvær får jeg kort lunte og negative tanker. Synes også jeg ser det samme hos mitt søsken, at søskenet gjør det godt med jobb, kone og venner mens familiesituasjoner gjør søskenet til en drittsekk. Jeg elsker å vise min krets at jeg er glad i de. Jeg sier det også ofte til de. Det får jeg ikke til til min familie, det bare føles så rart å skulle si noe sånt til søsken eller foreldre, at jeg er glad i de. Vi har aldri gjort det til hverandre. Men når jeg kommer hjem til min egen familie er jo det første jeg gjør å klemme de godt og fortelle de at jeg er glad i de. Til dere som kjenner dere igjen, hvorfor tror dere dette er så vanskelig? Hvorfor er det så vanskelig å omgås familie og bryte oppi gamle mønstre? Anonymkode: 0cdb7...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Skrevet 18. september Aner ikke, men har det på samme måte selv.. Anonymkode: ba2db...2e4
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Skrevet 18. september Vi faller tilbake til gamle roller sammen med familie, det skjer helt ubevisst. Anonymkode: a09d9...2c2 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Skrevet 18. september En naturlig konsekvens av å vokse opp i en destruktiv familie med dårlige relasjoner. Anonymkode: 934ef...ac2
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Skrevet 18. september Tror det er traumer i barndommen eller gammel historie som ikke er "fikset". Det er nok noe form for (du gjorde meg urett) følelser som ligger dypt. Det er ikke lett å fixe opp i da vi og er alle litt som barn inne i oss selv, og det er som en måte å beskjytte oss selv fra å bli såret. (egoet, styrer alle mennesker bittelitt). Veldig vanskelig å slippe tak i gamle ting for alle. Anonymkode: f0a1a...946
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Skrevet 18. september tilleggsinfo : ( gammel misnøye/nag, engelsk: "Resentment", som ligger dypt.) Anonymkode: f0a1a...946
piggrokken Skrevet 18. september #7 Skrevet 18. september Kanskje jeg svarer feil, eller har misforstått spørsmålet, men: Fordi du er forelsket og vil ofre litt av integriteten din for å bli elsket tilbake? Husk at de eneste 2 som elsker, (eller har på et tidspunkt) elsket hverandre på et tidspunkt i en familie er mor og far. Hvorfor skal man forandre seg for en relasjon man ikke forelsker seg i? Da jeg leser det jeg har skrevet over, virker dette som et psykopatisk svar, men med ordet elske, mener jeg seksuell attraksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå