Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har erfaring fra salg selv, produkt som er omfattet av strenge lover og regler og krav.

Kommer inn i en brillebutikk og for meg er jo synet det viktigste. Altså produkt, kvalitet og priser.

Kan jo ha noe med miljøet å gjøre men de er overhyggelig og påtatt i mine øyne og det blir jo bare for dumt. 
Nesten sånn fjortis opplegg og stemmenivået er sånn "heeeeei" og lyst og du får jo bare lyst til å si "kom deg på jorda".

Tror de dette funker på folk flest for å skape kjøpsvilje? Eller bli man bare litt ekstra oppmerksom på det når man har jobbet med salg selv og vet at de skal selge på deg "best og dyrest"? Noen med lignende opplevelser?  Går du på dette? 

Anonymkode: 9b4dd...99c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heller overhyggelig så det blir påtatt, enn frekke.

Anonymkode: 3203f...8aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk for de som selger med ekstremt stor avanse (som f.eks noen av brillebutikkene). 

Gå til rimeligere tilbud.

Anonymkode: d9f25...03e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være imøtekommende enn å stå der å skule på kundene.

Anonymkode: 99259...f00

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet i serviceyrker,og det går dessverre litt på automatikk dette her. 

En kan ha dårlige dager, men smile må en. En kan ha misset søvn noen dager, men smile og sprudle må en, en har kanskje nettopp vært i en begravelse til ett kjært menneske, så skal en stå der og smile og vere hyggelig, selv om en ikke helt føler for det. Isjiasen hyler i ryggen? - smil!! Migrenen dunker i panna? Smiiiil! 

Ingen dager er jo helt like, men oppdaget att de dagene som oftest var tyngst, også vart de dagene en kanskje ble veldig påtatt sprudlende, omtrent som om en måtte overkompensere for det triste og litt sære en hadde å stri med på hjemmebane.

Smiltet var så klistra på av og til, att en oppdaget når en kom hjem, att en satt dautrøtt i sofaen om kvelden og fremdeles smilte, stiv og vondt i kjeften av det fikk en og. 

Etter noen år i slike yrker er jeg blitt ekstremt påtatt høflig mot alle bak en skranke, sikkert en irriterende hyggelig kunde... Men men, til lags åt alle kan ein ikkje gjera. 

Anonymkode: ec6ea...d12

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Skal du være sur for at noen er over hyggelig? Påtatt eller ei. Sutrekopp!

Anonymkode: b7b08...903

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er galt hvis de ikke smiler, og nå er det galt hvis de smiler også?

Du høres grumpy ut, ingen får være sprudlende i nærheten av deg, tydeligvis.

Ja, det er flere som liker blide ansatte, enn som misliler det.

Anonymkode: b9a74...e43

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Seriøst? Skal du være sur for at noen er over hyggelig? Påtatt eller ei. Sutrekopp!

Forskjell på naturlig høflighet, og påtatt falsk smiskende ekkel sleip "høflighet".  Å jada .... vi merker forskjell, vær trygg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal butikkansatte oppføre seg? Er de imøtekommende er det galt og er de ikke det så er det galt også...

Anonymkode: 83946...1da

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat som når mannen vil ha meg med på golf, jeg liker ikke golf men smiler og blir med, og han blir sur fordi jeg egentlig ikke liker det. Damned if you do and damned if you don't

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...