AnonymBruker Skrevet 18. september #41 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Er lei av at de skal rote nedi sekken min når det er kontroll. Kjøper man smågodt på Meny blir det alltid kontroll. Anonymkode: 74017...7cc Kjøper smågodt på meny hver uke, aldri blitt utsatt for kontroll der. 😎 Anonymkode: f2699...c64
AnonymBruker Skrevet 18. september #42 Skrevet 18. september Bruker bare selvbetjent og gjort det i åresvis (bodde i Oslo når det kom), har så og si aldri blitt kontrollert. Og de gangene det er kontroll er det jo stort sett bare et kjappt blikk oppi sekk/pose. Blir bare mer og mer av det. Heldigvis! Jeg nekter å bruke butikker uten selvbetjent. Anonymkode: f2699...c64 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #43 Skrevet 18. september På Joker blir du garantert tatt til kontroll om du kun kjøper 1 Pepsi. Hver j.... gang. Dropper å handle der. Anonymkode: 7ac01...d6c
AnonymBruker Skrevet 18. september #44 Skrevet 18. september Det skal ikke være fysisk mulig å scanne feil frukt. Enten så leser man plakatene, eller så går man til vekten og får utskrevet en lapp - som man scanner i kassen. Anonymkode: 7baca...959
AnonymBruker Skrevet 18. september #45 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Blitt noe skikkelig dritt det her. Har selv blitt anklaget for tyveri fordi noe bakevarer var slått inn feil, av en ansatt! Jeg kjøper aldri bakevarer men ble fristet av noe nytt jeg så, ingen bilde i kassa og jeg hadde ingen anelse om hva navnet på det var så jeg spurte en ansatt som kom gående forbi, hun slo det inn og så ble jeg selvfølgelig utvalgt til kontroll og butikksjefen kom for å sjekke, hver dag siden har butikksjefen forfulgt meg som en hauk i butikken, hvert fall frem til jeg boikottet de. Anonymkode: 4f220...c00 Ba du ikke butikksjefen sjekke opptak fra overvåkingskameraet? Sånn at det ble helt klart at det faktisk var en ansatt som gjorde denne feilen, og ikke du som kunde? Jeg hadde bedt denne butikksjefen ringe politiet, jeg. Hvis butikken faktisk mener jeg er en tyv, så får politiet innhente bevisene for det. Det er derfor butikker har overvåkingskamera. Og etterpå hadde jeg ringt VG. Er ikke PR-kåt, men faktisk villig til å stå frem med bilde og navn i riksdekkende media for en slik sak. Butikker kan ikke trakassere kunder på den måten. Anonymkode: e7a08...e0f 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #46 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da håper jeg at du ikke bare gikk fra fryse- eller kjølevarer. Det var overreaksjon! Anonymkode: bd2df...6d8 Så du mener at jeg skal gå rundt å sette varene på plass siden den ansatte ikke vil la meg betale? Det er ingen plass det står at butikken kan tvinge deg til å bruke selvbetjent kasse. Det står oppslag om vilkår for bruk av selvbetjent kasse, og de vilkårene nekter jeg å godta. Jeg velger alltid betjent etter ubehagelig opplevelse og anklager etter bruk av ubetjent kasse. Hadde hun bare gått 5 meter satt seg i kassa scannet det jeg hadde i vognen og latt meg betale slik som jeg alltid har i den butikken hadde det ikke vert et problem. Nå er butikken vist nok kjent for å ha late ansatte, så får bare slutte å handle der. Anonymkode: f1052...685 2 5
AnonymBruker Skrevet 18. september #47 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det skal ikke være fysisk mulig å scanne feil frukt. butikken har ikke vekt med frukten, kun i kassa. Så når du kommer til kassa putter du frukten på vekta, skriver "eple" og får opp 10 alternativer med bilder, (og noen uten bilde). Jeg valgte det bilde som lignet mest på eplene jeg hadde pakket. Tydeligvis var det feil eple jeg valgte og det var ca 10 kroner billigere pr kilo. (sto ikke pris bare bilder og navn, og hvem gidder lese det knøttlille skiltet med navn på eplene når man bare skal ha et eller 2 for en salat) Alt jeg så var skiltet hvor det med store bokstaver sto "EPLER IMPORT RØDE" Da ble jeg anklaget for tyveri. Anonymkode: f1052...685 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #48 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): butikken har ikke vekt med frukten, kun i kassa. Så når du kommer til kassa putter du frukten på vekta, skriver "eple" og får opp 10 alternativer med bilder, (og noen uten bilde). Jeg valgte det bilde som lignet mest på eplene jeg hadde pakket. Tydeligvis var det feil eple jeg valgte og det var ca 10 kroner billigere pr kilo. (sto ikke pris bare bilder og navn, og hvem gidder lese det knøttlille skiltet med navn på eplene når man bare skal ha et eller 2 for en salat) Alt jeg så var skiltet hvor det med store bokstaver sto "EPLER IMPORT RØDE" Da ble jeg anklaget for tyveri. Anonymkode: f1052...685 Du gjorde dette med overlegg og det vet du selv. Ingen er så dumme. Anonymkode: 88bfa...c52 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #49 Skrevet 18. september Bruker kun betjent, alltid. Opplevd 2 ganger å bli henvist over på selvbetjent ETTER å ha lagt på alle varene, da gikk jeg bare rett ut av butikken 😊 Anonymkode: 60924...ebc 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #50 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skal ikke være fysisk mulig å scanne feil frukt. Enten så leser man plakatene, eller så går man til vekten og får utskrevet en lapp - som man scanner i kassen. Anonymkode: 7baca...959 Hvilken vekt da? I butikkene heromkring finnes det kun vekter i kassen, og de er jo ikke tilgjengelig for oss… Anonymkode: 86d6b...343 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #51 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kan du ukeshandle på Obs hvor du scanner mens du handler. Anonymkode: cd4b1...5b8 Det er jo ikke alle som bor i nærheten av en obs da. I min kommune har vi ikke annet enn extra-butikkker i coop-kjeden… Anonymkode: 86d6b...343 1
Phoenix Heart Skrevet 18. september #52 Skrevet 18. september Jeg foretrekker selvbetjeningskassene, bruker alltid de der de finnes. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #53 Skrevet 18. september Det eneste jeg finner merkelig er at man kaster bort egen tid ved å sette fra seg varene og gå, når man har tatt en butikkrunde og er gjennom handlelista... Etter en periode i utlandet er jeg størst tilhenger av smart-butikkene. Man scanner seg inn, plukker det man vil, går rett ut igjen. Og kortet trekkes. Anonymkode: c6cfc...1f4
kbr Skrevet 18. september #54 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken vekt da? I butikkene heromkring finnes det kun vekter i kassen, og de er jo ikke tilgjengelig for oss… Anonymkode: 86d6b...343 Det var vel for 100 år siden det var vekt ved frukten og grønnsakene, der man la varen på vekten, valgte riktig vare, og det ble printet ut en lapp som man scannet i kassa når man betalte. Mange år siden jeg har sett noe annet enn at frukt&grønt veies i kassa enten den er betjent eller selvbetjent. 5
AnonymBruker Skrevet 18. september #55 Skrevet 18. september Et par ganger har betjening gjort meg oppmerksom på at det er selvbetjente kasser, og jeg takker høflig nei. Jeg vil ha betjent kasse👍🏼 Anonymkode: f9625...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #56 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke hi, men det har jeg gjort flere ganger. Hvis butikkpersonalet nekter meg å bruke betjent kasse så har de tatt ett valg om at jeg ikke skal være kunden deres, og da får de sette ut igjen varene selv. Jeg unngår alle butikker som kun har selvbetjent, og både krever og forventer å kunne bruke en betjent kasse da jeg spesifikt velger butikken fordi den har betjente kasser. Anonymkode: 5c7d6...acc De som jobber i butikken bryr seg da ikke. Tror du de på Rema fortviler fordi du går over til Kiwi? Hvis du er en klager, er de sikkert bare glad til. De er lavtlønna i en ensformig jobb, det er ikke dem som bestemmer butikkens rutiner, og de får ikke noe mer eller mindre lønn uansett om kunder stormer ut i sinne eller ikke. Anonymkode: c2e5d...751
AnonymBruker Skrevet 18. september #57 Skrevet 18. september Jeg er veldig for selvbetjening. Det er mest praktisk, og det mest kostnadseffektive. Men det burde finnes et alternativ. Alle butikker burde ha én betjent kasse. Trenger ikke å sitte noen der hele tiden. De ansatte i butikken kan sjekke om det står noen der som vil betale av og til. Kunne til og med kanskje vært sånn at betjent kasse kun var åpen visse dager i uka. Hadde det hjulpet dere? Anonymkode: 93ede...535
AnonymBruker Skrevet 18. september #58 Skrevet 18. september Phoenix Heart skrev (12 minutter siden): Jeg foretrekker selvbetjeningskassene, bruker alltid de der de finnes. Jeg også. Slipper at varene mine moses på båndet, at den som skanner er så kjapp at jeg ikke rekker skanne appen, eller så treg at jeg kunne gjort det raskere selv: Kan legge ting rett i handlenettet fra kurven (via skanner) og slipper å stresse bort fra varepakking for å dra kortet, og skynde meg ned igjen for å redde skjøre varer fra å bli most av disk-deleren…. Anonymkode: c2e5d...751
AnonymBruker Skrevet 18. september #59 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er veldig for selvbetjening. Det er mest praktisk, og det mest kostnadseffektive. Men det burde finnes et alternativ. Alle butikker burde ha én betjent kasse. Trenger ikke å sitte noen der hele tiden. De ansatte i butikken kan sjekke om det står noen der som vil betale av og til. Kunne til og med kanskje vært sånn at betjent kasse kun var åpen visse dager i uka. Hadde det hjulpet dere? Anonymkode: 93ede...535 Alle butikker jeg har sett har da 1-2 gjenværende manuelle kasser også, ikke sett noen som utelukkende har selvbetjent i alle fall. Men betjente kasser er nok på vei bort for godt, er jo mye bedre å ha selvbetjente kasser, så er det heller noen som kan hjelpe deg i den selvbetjente kassa hvis man sliter. Anonymkode: 9a972...30d 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #60 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle butikker jeg har sett har da 1-2 gjenværende manuelle kasser også, ikke sett noen som utelukkende har selvbetjent i alle fall. Men betjente kasser er nok på vei bort for godt, er jo mye bedre å ha selvbetjente kasser, så er det heller noen som kan hjelpe deg i den selvbetjente kassa hvis man sliter. Anonymkode: 9a972...30d Ja, enig. Selvbetjent med mulighet for hjelp er nok det aller beste. Anonymkode: 93ede...535
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå