Gå til innhold

Tvunget til Selvbetjentskasse.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg selvscanner alltid. Er så greit å scanne, og legge varene rett i posene med en gang en tar det fra hyllene. Da får jeg også sortert varene samtidig.

Er ikke alle butikker som har denne tjenesten.
De aller fleste har kun den typen hvor du scanner i kassen.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Epler har gjerne navn, så det ser en jo på skiltene. Og om en tar feil så ser en det jo på kiloprisen.

Og butikkene glemmer aldri å bytte ut plakater?
ikke alltid man husker heller.
Man ser røde epler, tar røde epler, får opp bilder i kassen, velger det som ligner mest.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er bare bakstreverske Norge som må gjøre alt så tungvint som mulig.

Helt enig, bruke mye Selvbetjent i Storbritannia.
Går alltid smertefritt og folk er hyggelige og hjelpsomme.
Men der har dem også, maks antall varer og ingen handlevogner.

Jeg hadde nesten full handlevogn og ble jaget til selvbetjent kasse.

Anonymkode: f1052...685

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble beskyldt for å stjele en pose da jeg brukte den...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

En ting er at selvbetjeningskasser får kundene til å gjøre personalets jobb gratis, en annen er overvåknings-/mistenkeliggjøringsaspektet. Jeg tviler på at en ansatt som slo inn feil merke bananer i kassa ville blitt avskjediget for underslag på flekken. Dersom en kunde derimot gjør noe feil går de rett på tyveribeskyldninger. Derfor velger jeg å overlate ansvaret for å få det riktig til betjeningen.

Anonymkode: fd992...485

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det flere som opplever at man ikke får gå i betjente kasser i supermarkedene?
Hadde fylt opp handlevogna mi i dag, gikk til Vanlig betjent kasse.
Før jeg rakk å legge noe på bandet ble jeg henvist til Selvbetjent kasse.
Hun var ikke villig til å betjene meg i vanlig kasse.

Aldri opplevd slik i "lavpris"kjedene.

Jeg ente opp med å bare ta med meg de tomme handlenettene mine og forlot butikken.

Jeg har dårlig erfaring med slike selvbetjente kasser.
Har blitt anklaget for tyveri for å velge feil type epler i en slik kasse.
Er jo ikke mitt problem at dem har masse epletyper som ligner det jeg valgte på bildene, som dem ikke hadde i utvalget.

Kan dem faktisk gjøre slikt?
Nekte folk å bruke betjent kasse?

Har det noe hensikt å sende klage til butikken`?
Jeg kastet bort masse tid på dette.
Dama sparte ikke noe til siden hun måtte gå rundt hele butikken å sette varene på plass igjen.

Betyr ikke kunder noe lenger?

Anonymkode: f1052...685

Da håper jeg at du ikke bare gikk fra fryse- eller kjølevarer. Det var overreaksjon! 

Anonymkode: bd2df...6d8

• Liker 1
Skrevet

Blitt noe skikkelig dritt det her.

Har selv blitt anklaget for tyveri fordi noe bakevarer var slått inn feil, av en ansatt! Jeg kjøper aldri bakevarer men ble fristet av noe nytt jeg så, ingen bilde i kassa og jeg hadde ingen anelse om hva navnet på det var så jeg spurte en ansatt som kom gående forbi, hun slo det inn og så ble jeg selvfølgelig utvalgt til kontroll og butikksjefen kom for å sjekke, hver dag siden har butikksjefen forfulgt meg som en hauk i butikken, hvert fall frem til jeg boikottet de.

Skjønner ikke meningen med kontrollene lenger heller. De sjekker jo ikke om du har ting i posen som ikke er slått inn, de sjekker bare at du har noen få av de tingene du har scannet, hvor er logikken? Om jeg har scannet de så er jo de selvfølgelig i posen, det er jo det motsatte som er tyveri, de sjekker aldri om du har ting i posen som ikke er slått inn.

Anonymkode: 4f220...c00

• Liker 3
Skrevet

Neste gang sier du at du skal betale med litt kontanter og må derfor ha en betjent kasse. Når du skal betale roter du litt i lommene dine og sier at du visstnok hadde glemt de og tar alt på kort likevel.

Anonymkode: 86d6b...343

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da håper jeg at du ikke bare gikk fra fryse- eller kjølevarer. Det var overreaksjon! 

Det håper jeg. Absolutt ingen overreaksjon. 

• Liker 11
Skrevet

Hvis du er misfornøyd, så får du bare slutte å handle i den butikken🤷‍♀️

Butikken sparer nok såpass mye på automatiseringen at de ikke bryr seg om kundene de mister.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er lei av at de skal rote nedi sekken min når det er kontroll.

Kjøper man smågodt på Meny blir det alltid kontroll.

Anonymkode: 74017...7cc

Jeg har aldri opplevd at de har rotet i sekken min og aldri opplevd kontroll når jeg har kjøpt smågodt på Meny. 

Skrevet
Marye skrev (35 minutter siden):

jeg ble beskyldt for å stjele en pose da jeg brukte den...

Hvis jeg hadde fått refusjon for alle gangene opp gjennom årene der jeg på autopilot har trykket på og betalt for pose i selvbetjeningskassen, selv om jeg ikke trengte pose, så hadde faktisk blitt litt penger...😆

• Liker 3
Skrevet

Håper det kun blir selvbetjente kasser fremover, det er jo en helt meningsløs jobb å sitte der og scanne varer. Bruk heller den arbeidskraften på noe fornuftig. Klarer man ikke å bruke selvbetjeningen riktig har man ikke noe alene i butikken å gjøre uansett.

Anonymkode: 88bfa...c52

For en absurd påstand. Det er mange som helt fint klarer å handle i butikk, selv om de kanskje ikke klarer å scanne varene sine selv, enten det er språkbarrierer, alder eller kognitive begrensninger. 

Anonymkode: 170e8...f3f

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg selvscanner alltid. Er så greit å scanne, og legge varene rett i posene med en gang en tar det fra hyllene. Da får jeg også sortert varene samtidig. Om jeg handler mye eller lite har ingenting å si. 

Epler har gjerne navn, så det ser en jo på skiltene. Og om en tar feil så ser en det jo på kiloprisen.

Anonymkode: 346a0...8a8

Veldig greit! Det er enkelte Rema-butikker hvor det er mulig, og håper det blir flere av de! Kjekt å legge det rett i posen på vei rundt i butikken 👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg ukehandler konsekvent, ikke bare for meg men for 1 husholdning til!   

Som regel full handlekorg, aldri om jeg hadde orket å gå i selvbetjeningskasse med opptil 8 handlenett med varer for mellom 2-4000 kr +

Hadde jeg ikke blitt betjent, så hadde jeg lempet varene oppi kurven og tatt posene med meg et annet sted for å handle!

Ikke min jobb å scanne varene.

Anonymkode: 62a88...482

Da kan du ukeshandle på Obs hvor du scanner mens du handler. 

Anonymkode: cd4b1...5b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er slik i endel Rema-butikker også.

Anonymkode: a3003...c3e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Javel, så jeg skal kjøre 5 mil ekstra x2 for å gjøre jobben for den kjeden jeg handler i da mener du? Ikke alle har Obs butikk i nærheten, men jeg har de fleste andre kjedene i nærheten!  Da er valget enkelt, du får bruke selvbetjent så velger jeg betjent! 

Vi er alle forskjellige og hvorfor skal man tvinge andre til å like det samme som oss selv? 

Anonymkode: 62a88...482

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Blitt noe skikkelig dritt det her.

Har selv blitt anklaget for tyveri fordi noe bakevarer var slått inn feil, av en ansatt! Jeg kjøper aldri bakevarer men ble fristet av noe nytt jeg så, ingen bilde i kassa og jeg hadde ingen anelse om hva navnet på det var så jeg spurte en ansatt som kom gående forbi, hun slo det inn og så ble jeg selvfølgelig utvalgt til kontroll og butikksjefen kom for å sjekke, hver dag siden har butikksjefen forfulgt meg som en hauk i butikken, hvert fall frem til jeg boikottet de.

Skjønner ikke meningen med kontrollene lenger heller. De sjekker jo ikke om du har ting i posen som ikke er slått inn, de sjekker bare at du har noen få av de tingene du har scannet, hvor er logikken? Om jeg har scannet de så er jo de selvfølgelig i posen, det er jo det motsatte som er tyveri, de sjekker aldri om du har ting i posen som ikke er slått inn.

I alle kontroller jeg har vært borti, er det nettopp det de sjekker. De tar opp X antall varer, gjerne noen fra nederst i posen, og sjekker at de er scannet ved at de selv scanner og sammenligner med det jeg har scannet. De har selvsagt ikke kapasitet til å sjekke alle varene, derfor blir det et tilfeldig utvalg. 
Har aldri sett noen som gjør det motsatt.

Anonymkode: 75355...859

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg sluttet å bruke.

Her føler jeg som mitt coop kort er merket. Hver gang jeg har vært å handler i en coop butikk og gått i slik kasse kommer det røde lyse. Det jeg syns er enda mer spesielt er at de sjekket ikke alt i posen en gang, de scanner kansje 2 av 7 varer

Anonymkode: 0bbcc...3d9

Handler man mye, så blir man plukket ut mye også - og siden det er tilfeldig  kan det skje flere ganger på rad. Og så skulker de oftere bestemte varegrupper. Det er ikke verre enn som så.

De har jo rutiner på hvor mange varer de skal sjekke. Er du sur fordi de ikke sjekker 100 % av varer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I alle kontroller jeg har vært borti, er det nettopp det de sjekker. De tar opp X antall varer, gjerne noen fra nederst i posen, og sjekker at de er scannet ved at de selv scanner og sammenligner med det jeg har scannet. De har selvsagt ikke kapasitet til å sjekke alle varene, derfor blir det et tilfeldig utvalg. 
Har aldri sett noen som gjør det motsatt.

Anonymkode: 75355...859

Det er motsatt på extra hvor jeg handler. Det popper opp et vindu med 3-4 varer, så må ansatte scanne de varene for å låse opp kassen igjen. De har absolutt ingen kontroll på om det som ligger i posen er scannet eller ikke.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke hi, men det har jeg gjort flere ganger. Hvis butikkpersonalet nekter meg å bruke betjent kasse så har de tatt ett valg om at jeg ikke skal være kunden deres, og da får de sette ut igjen varene selv. Jeg unngår alle butikker som kun har selvbetjent, og både krever og forventer å kunne bruke en betjent kasse da jeg spesifikt velger butikken fordi den har betjente kasser.

Anonymkode: 5c7d6...acc

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er lei av at de skal rote nedi sekken min når det er kontroll.

Kjøper man smågodt på Meny blir det alltid kontroll.

Anonymkode: 74017...7cc

Hvorfor lar du noen rote nedi sekken din? Du vet det er helt frivillig – uansett hva en ivrig butikkansatt måtte mene? Hvis de har berettiget mistanke – strengt tatt hvis de har sett en person stjele – så får de kontakte politiet.

Som lovlydig kunde er det prinsipielt fullstendig uaktuelt å etterkomme et slikt ønske fra butikkpersonale eller vekter.

Når det er sagt så har jeg aldri opplevd at noen har spurt om noe slik.

Anonymkode: 2e3a4...9a5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...