AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Er det flere som opplever at man ikke får gå i betjente kasser i supermarkedene? Hadde fylt opp handlevogna mi i dag, gikk til Vanlig betjent kasse. Før jeg rakk å legge noe på bandet ble jeg henvist til Selvbetjent kasse. Hun var ikke villig til å betjene meg i vanlig kasse. Aldri opplevd slik i "lavpris"kjedene. Jeg ente opp med å bare ta med meg de tomme handlenettene mine og forlot butikken. Jeg har dårlig erfaring med slike selvbetjente kasser. Har blitt anklaget for tyveri for å velge feil type epler i en slik kasse. Er jo ikke mitt problem at dem har masse epletyper som ligner det jeg valgte på bildene, som dem ikke hadde i utvalget. Kan dem faktisk gjøre slikt? Nekte folk å bruke betjent kasse? Har det noe hensikt å sende klage til butikken`? Jeg kastet bort masse tid på dette. Dama sparte ikke noe til siden hun måtte gå rundt hele butikken å sette varene på plass igjen. Betyr ikke kunder noe lenger? Anonymkode: f1052...685 5 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Jeg er så enig! Styrer unna de selvbetjente greiene. Anonymkode: 51d89...322 1 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Håper det kun blir selvbetjente kasser fremover, det er jo en helt meningsløs jobb å sitte der og scanne varer. Bruk heller den arbeidskraften på noe fornuftig. Klarer man ikke å bruke selvbetjeningen riktig har man ikke noe alene i butikken å gjøre uansett. Anonymkode: 88bfa...c52 7 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Da hadde jeg sluttet å bruke. Her føler jeg som mitt coop kort er merket. Hver gang jeg har vært å handler i en coop butikk og gått i slik kasse kommer det røde lyse. Det jeg syns er enda mer spesielt er at de sjekket ikke alt i posen en gang, de scanner kansje 2 av 7 varer Anonymkode: 0bbcc...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det flere som opplever at man ikke får gå i betjente kasser i supermarkedene? Hadde fylt opp handlevogna mi i dag, gikk til Vanlig betjent kasse. Før jeg rakk å legge noe på bandet ble jeg henvist til Selvbetjent kasse. Hun var ikke villig til å betjene meg i vanlig kasse. Aldri opplevd slik i "lavpris"kjedene. Jeg ente opp med å bare ta med meg de tomme handlenettene mine og forlot butikken. Jeg har dårlig erfaring med slike selvbetjente kasser. Har blitt anklaget for tyveri for å velge feil type epler i en slik kasse. Er jo ikke mitt problem at dem har masse epletyper som ligner det jeg valgte på bildene, som dem ikke hadde i utvalget. Kan dem faktisk gjøre slikt? Nekte folk å bruke betjent kasse? Har det noe hensikt å sende klage til butikken`? Jeg kastet bort masse tid på dette. Dama sparte ikke noe til siden hun måtte gå rundt hele butikken å sette varene på plass igjen. Betyr ikke kunder noe lenger? Anonymkode: f1052...685 Er vel ikke noen vits i å klage. Men det var litt pussig at du ble henvist til selvbetjeningskasse hvis du hadde full handlevogn og mange varer. Selvbetjeningskasse er genialt og effektivt hvis man skal gjøre litt småhandling, men ved storhandel er god gammeldags betjent kasse mer effektivt for både kunde og butikk. Er faktisk en Kiwi-butikk her i nærheten som har satt opp skilt om maks 10 varer og ingen handlevogner i selvbetjeningskassene. Det er fornuftig av hensyn til trafikkflyten. Og må innrømme at også jeg av og til kjenner litt på den der at man gjør scannejobben for butikken, og som takk risikerer man å beskyldt for tyveri hvis man har gjort noe feil. Feil kan jo skje, det gjør det også i betjent kasse og det kan gå begge veier, man kan ende opp med å betale for mye også. For eks fordi man ved tvetydighet (for det kan det være) ikke våget annet enn å velge den dyreste varen. "Ved den minste lille tvil velg den dyreste bananen, så kan de i hvert fall ikke ta meg på det!" En større butikk i området her er beryktet for sin "militarisering" av selvbetjeningskasseområdet. Selvfølgelig etter at man har lagt opp til at alle skal bruke selvbetjent kasse. Uniformerte vektere lusker rundt og følger nøye med i håp om å ta noen i å gjøre en feil, sånn som parkeringsvakter lurer i buskene for kunne skrive ut p-bøter i stedet for å veilede. Det kan være feil av typen betalte bare for tre av fire appelsiner fordi appelsiner er runde og den fjerde trillet bort og ble ikke veid, uten at kunden fikk det med seg. Men vekteren fikk det med seg, sier litt om hvor nøye de følger med, og hvor inderlig de håper at noen skal gjøre feil, sånn at de kan gå til aksjon. Anonymkode: 183c0...63b 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper det kun blir selvbetjente kasser fremover, det er jo en helt meningsløs jobb å sitte der og scanne varer. Bruk heller den arbeidskraften på noe fornuftig. Klarer man ikke å bruke selvbetjeningen riktig har man ikke noe alene i butikken å gjøre uansett. Anonymkode: 88bfa...c52 Men at de ska flytte frem og tilbake pga kontroll er da ikke noe bedre. Da må de jo pakke alt ut og scanne alt og pakke på nytt. Her sa jeg sist da det rødelyset kom at sa får dere pakke alt igjen. Egentlig trodde jeg selvbetjening var til der en hadde et x antall varee og de som har mye gikk til selvbetjent. Men virker ikke slik Anonymkode: 0bbcc...3d9 1
Daria Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Jeg hadde definitivt sendt klage (og har gjort det flere ganger i liknende situasjoner). Jeg kan ikke bruke selvbetjent kasse - svimmelhet og balanseproblemer gjør det for utfordrende - og forventer å faktisk få handlet likevel. Selvbetjent har mange fordeler (jeg elsket det før jeg ble syk), men de er ikke tilgjengelige for alle. 1 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Aldri måttet scanne varer på nytt ved kontroll, de har bare hatt telling på antall varer. Noen ganger scanner man feil - det gjør de i kassene også,?’en de kan gjøre endringer flere steg bakover, vi kun siste steg, dessuten kan strekkoden mangle/ikke funke, vel det skjer ofte i vanlig kasse også og det tar tid. Så problemene som oppstår er ikke unikt for selvbetjent og tar ikke så mye lenger tid. Der jeg bor er det 8 selvbetjente kasser og det går en del kunder mellom hver gang ansatte må hjelpe med kontroll, kontrollere aldersgrense (ikke alle steder man får lagt inn fingersvtrykk), hjelpe med feil så det blir jo kortere køer for det har aldri vært mer enn 3 vanlige kasser i butikken og ytterst sjelden har de vært fulle av ansatte. Anonymkode: cd4b1...5b8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Egentlig trodde jeg selvbetjening var til der en hadde et x antall varee og de som har mye gikk til selvbetjent. Men virker ikke slik Føler at Spar og Meny skal ha alle i slike selvbetjente kasser. Har aldri opplevd slikt på Rema, Kiwi, eller Extra. Men opplevd på både Spar og Meny. Blitt tatt i stikkontroll på min lokale Extra hvor en vare var blitt glemt scannet (sånn pistol man scanner med i butikken) Null anklager, bare "fort gjort å glemme seg av", "bare scann den inn nå." Men med valg av feil eple i en Spar ble jeg anklaget for tyveri. Var vist 10 kroner billigere. Var bare en type røde epler i butikken men 4 røde epler å velge mellom i kassen. Anonymkode: f1052...685 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Meny hjemlevering er tingen. Handler aldri i fysisk butikk lengre. Anonymkode: d7154...356 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Er lei av at de skal rote nedi sekken min når det er kontroll. Kjøper man smågodt på Meny blir det alltid kontroll. Anonymkode: 74017...7cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men at de ska flytte frem og tilbake pga kontroll er da ikke noe bedre. Da må de jo pakke alt ut og scanne alt og pakke på nytt. Her sa jeg sist da det rødelyset kom at sa får dere pakke alt igjen. Egentlig trodde jeg selvbetjening var til der en hadde et x antall varee og de som har mye gikk til selvbetjent. Men virker ikke slik Anonymkode: 0bbcc...3d9 På min lokale butikk er selvbetjent til max 15 varer. Ellers må man gå i betjent kasse. Det står masse skilt om det. Det synes jeg er bra. Anonymkode: 7b3cb...1fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Daria skrev (9 minutter siden): Jeg hadde definitivt sendt klage (og har gjort det flere ganger i liknende situasjoner). Fikk du svar på klagene dine? Har sendt inn klage nå. så får vi se om jeg får svar. Anonymkode: f1052...685
DesmondMiles Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Håper det kun blir selvbetjente kasser fremover, det er jo en helt meningsløs jobb å sitte der og scanne varer. Bruk heller den arbeidskraften på noe fornuftig. Klarer man ikke å bruke selvbetjeningen riktig har man ikke noe alene i butikken å gjøre uansett. Anonymkode: 88bfa...c52 Du er klar over at du kan bli anmeldt for tyveri om du legger inn feil vektvare?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Jeg ukehandler konsekvent, ikke bare for meg men for 1 husholdning til! Som regel full handlekorg, aldri om jeg hadde orket å gå i selvbetjeningskasse med opptil 8 handlenett med varer for mellom 2-4000 kr + Hadde jeg ikke blitt betjent, så hadde jeg lempet varene oppi kurven og tatt posene med meg et annet sted for å handle! Ikke min jobb å scanne varene. Anonymkode: 62a88...482 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men at de ska flytte frem og tilbake pga kontroll er da ikke noe bedre. Da må de jo pakke alt ut og scanne alt og pakke på nytt. Her sa jeg sist da det rødelyset kom at sa får dere pakke alt igjen. Egentlig trodde jeg selvbetjening var til der en hadde et x antall varee og de som har mye gikk til selvbetjent. Men virker ikke slik Anonymkode: 0bbcc...3d9 Man trenger ikke å gjøre det sånn. Jeg har vært på selvbetjening i utlandet, og der var det én ansatt som satt ved selvbetjeningen og «holdt vakt» (virker forebyggende mtp. tyveri så det er ikke kontroller), sjekker id ved aldersbegrensede varer, hjelper til hvis det ellers er noe. Det er bare bakstreverske Norge som må gjøre alt så tungvint som mulig. Anonymkode: 88bfa...c52
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Jeg selvscanner alltid. Er så greit å scanne, og legge varene rett i posene med en gang en tar det fra hyllene. Da får jeg også sortert varene samtidig. Om jeg handler mye eller lite har ingenting å si. Epler har gjerne navn, så det ser en jo på skiltene. Og om en tar feil så ser en det jo på kiloprisen. Anonymkode: 346a0...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Enig, jeg unngår også alltid selvbetjeningskassene. Skrekkhistorien er en 17-åring som ved en feiltakelse valgte feil bananer og ble sperret inne med trussel om at hun ikke slapp ut hvis ikke hun skrev under på at hun hadde forsøkt å stjele med vilje: https://www.tb.no/da-othilie-17-klikket-pa-feil-type-banan-i-selvbetjeningskassen-ble-hun-nektet-adgang-til-farmandstredet-i-tre-maneder-og-risikerte-a-bli-anmeldt-for-tyveri/s/5-76-1178211 Hvis noe slikt skjer igjen kan du prøve å bare si "jeg kan ikke bruke selvbetjeningskasser" - trenger ikke gå i detalj. Finnes mange grunner til at folk ikke har mulighet til det. Alternativt godta det, men trykke på assistanseknappen hvis det skal slås inn varer uten strekkode, og be betjeningen gjøre det for deg. Anonymkode: fd992...485 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden I oslo har jeg aldri opplevd dette. Det er alltid mulig å bruke begge deler her. Jeg handler i mange ulike butikker og dette har jeg aldri opplevd som problem. Coop extra i området har ikke en gang selvbetjening så der er det kun vanlig kasse. Anonymkode: fd1d8...ae3 1
Daria Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fikk du svar på klagene dine? Har sendt inn klage nå. så får vi se om jeg får svar. Anonymkode: f1052...685 Jeg har stort sett fått svar, på både muntlige og skriftlige henvendelser - med varierende grad av forståelse og løsningsvilje... Min lokale Rema, da jeg påpekte at de hadde gjort endringer som gjorde at de i praksis var utilgengelge for meg, mente at det var jo bare å be om hjelp - de hjalp så gjerne ved behov. Jeg svarte at jeg heller gikk i butikker hvor jeg kunne føle meg som en kunde heller enn en ekstrabelastning - og neste gang jeg sjekket var endringene reversert.... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå