AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg har pcos og hadde ordentlig siste mens 14 juli. Omtrent samtidig fikk jeg konstantert lavt stoffskifte og begynte på Levaxin, siden har jeg ikke hatt en ordentlig mens. Før dette hadde jeg syklus på 28-31 dager. For 4 uker siden tok jeg graviditetstest for sikkerhetsskyld når det ikke skjedde noe. Den var blant negativ. Vi har prøvd aktivt lenge og har en jente på 3.5 år fra før. Vi stoppet ' aktivt ' prøving i sommer da stoffskifte ble konstantert, fordi den bør være regulert. Men som et par i midten av 30 årene, så har vi jo sex og ingen prevensjon. For 2 dager siden fikk jeg en liten blødning og trodde det var starten på mens, men fersk rødt blod kun når jeg tisser og på papiret. Veldig lite i innlegg. Tok RFSu test strimmel igår kveld som var super positiv. Kjøpte clearblue digital med ukes indikator idag og fikk 2-3 uker. Er det da festeblødning jeg opplever ? Det er jo 8 uker siden forrige mens, så jeg har hatt en ny eggløsning og blitt gravid på den.. men aner jo ikke hvor langt jeg er på vei da. 4uker kanskje ? Får jeg ikke fastsatt termin før privat gyn i uke 8? Jeg følges opp av gyn altså, men han ser vel ingenting år dags dato. Anonymkode: 8b0ce...917
mommyaka Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har pcos og hadde ordentlig siste mens 14 juli. Omtrent samtidig fikk jeg konstantert lavt stoffskifte og begynte på Levaxin, siden har jeg ikke hatt en ordentlig mens. Før dette hadde jeg syklus på 28-31 dager. For 4 uker siden tok jeg graviditetstest for sikkerhetsskyld når det ikke skjedde noe. Den var blant negativ. Vi har prøvd aktivt lenge og har en jente på 3.5 år fra før. Vi stoppet ' aktivt ' prøving i sommer da stoffskifte ble konstantert, fordi den bør være regulert. Men som et par i midten av 30 årene, så har vi jo sex og ingen prevensjon. For 2 dager siden fikk jeg en liten blødning og trodde det var starten på mens, men fersk rødt blod kun når jeg tisser og på papiret. Veldig lite i innlegg. Tok RFSu test strimmel igår kveld som var super positiv. Kjøpte clearblue digital med ukes indikator idag og fikk 2-3 uker. Er det da festeblødning jeg opplever ? Det er jo 8 uker siden forrige mens, så jeg har hatt en ny eggløsning og blitt gravid på den.. men aner jo ikke hvor langt jeg er på vei da. 4uker kanskje ? Får jeg ikke fastsatt termin før privat gyn i uke 8? Jeg følges opp av gyn altså, men han ser vel ingenting år dags dato. Anonymkode: 8b0ce...917 Der er ikke festeblødning nå, heller liten hormon blødning Du ser ikke noe før du er 7+ uker på vei. Om indikasjoner sier 2-3 so er det ca 2-3 uker siden eggløsning. Men hvor langt fy er på vei blir regnet fra siste mens
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden mommyaka skrev (9 minutter siden): Der er ikke festeblødning nå, heller liten hormon blødning Du ser ikke noe før du er 7+ uker på vei. Om indikasjoner sier 2-3 so er det ca 2-3 uker siden eggløsning. Men hvor langt fy er på vei blir regnet fra siste mens Det vet jeg, men siste mens er 14 juli. Jeg er ikke 8 uker på vei når en graviditetstest for 4 uker siden var negativ. Anonymkode: 8b0ce...917
mommyaka Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det vet jeg, men siste mens er 14 juli. Jeg er ikke 8 uker på vei når en graviditetstest for 4 uker siden var negativ. Anonymkode: 8b0ce...917 Da er du nok 2-4 uker på vei. Da hadde du nok eggløsning seinere
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det vet jeg, men siste mens er 14 juli. Jeg er ikke 8 uker på vei når en graviditetstest for 4 uker siden var negativ. Anonymkode: 8b0ce...917 Når man har PCOS så er det ofte ikke sånn at eggløsning kommer 14 dager etter siste mens. Man kan plutselig ha eggløsning 1 måned eller lengre siden sist mens. Du har ikke hatt festeblødning. Det er helt vanlig med lett blødning tidlig i svangerskapet. Det kalles en svangerskapsblødning. Når du kommer på ultralyd vil du få eksakt termindato. Før den tid vil legene alltid bruke første dag i siste mens og sette menstermin. Du trenger ikke bekymre deg for dette. Hvis du er mye kortere på vei når du kommer på UL i uke 12 ca ut i fra menstermin, så vil du få en ny ultralyd siden du må være så og så mange uker på vei for å måle nakkefold osv. Så bestill deg en legetime så du får henvisning til UL. Lykke til ♥️ Anonymkode: 089c0...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå