AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg befinner meg i en litt kjedelig situasjon på jobb der jeg konstant jobber under hersketeknikker, press og dårlig arbeidsmiljø. Dette er min opplevelse og jeg er såpass voksen at jeg ikke lar meg påvirke av hva andre sier/mener. Allikevel er det ikke til å legge under en stol at på bakgrunn av spesielt én person høyere opp i ledelsen, så er det totalt 5 sykemeldinger. Kollegaer er nok redd for å si høyt hovedårsak, men jeg får jo det med meg at det hviskes i gangene om faktisk årsak til sykemelding (som peker i retning av denne enkeltpersonen). Og jeg forstår det. Jeg får virkelig gjennomgå på jobb om dagen selv og har gjort det siden jeg begynte for 3 mnd siden. Og allikevel går jeg med hodet hevet, men kjenner på psyken min at dette er tøft. Det er konstant og hver eneste dag at jeg blir tråkket på. Har forsøkt å forsvare meg selv/si imot, men jeg blir bedt om å ti stille og gjøre jobben pent og pyntelig. I tiden min hittil her, har jeg fått med meg at det tidligere før min tid, jobbet to andre kvinner i stillingen jeg nå har.. men som plutselig en dag sa opp (uten at kollegaene fikk en grunn, men kun har antagelser om hvorfor). Ingen av disse før meg har vært her lenge, og jeg lurer oppriktig på om grunnen kan være det samme jeg nå lider under. Så det jeg lurer på, fordi jeg er ekstremt nysgjerrig og samtidig føler på et behov for en slags «støtte» eller følelsen av «det er ikke bare meg det er noe galt med». Er det innafor å ta kontakt med de tidligere damene og høre hvordan de trivdes i denne stillingen? Og om det har noe å gjøre med måten de også ble behandlet på? Dersom det jeg blir utsatt for er reelt for de to andre, så er jeg litt der at jeg ønsker å rapportere høyere opp i systemet. Men vil samtidig ikke lage storm i vannglass om det kun dreier seg om meg. Ingen andre her tør å stå opp for seg selv eller si imot. Jeg er på bristepunktet. Anonymkode: 5b0f8...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #2 Skrevet 11 minutter siden Jeg ville gjort det. Søstera mi vant en sak mot arbeidsgiveren fordi hun kunne bevise at han også trakasserte andre damer som jobbet i bedriften før. Anonymkode: 15953...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå