Gå til innhold

Meglertilbud -hva er best

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor i et område med relativt høy aktivitet på boligmarkedet. 
skal selge en liten hybel med stort oppgraderingsbehov på bad, men mye grovarbeid( riving) er gjort. 

Megler har sendt et tilbud, men vet ikke om det er lurt å velge fastpris eller timebetaling. Føler fastprisbasert tilbud kan være tryggest, men mulig jeg bør undersøke bedre.. 

Noen som har noen innspill+tips? 

Anonymkode: d31fc...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri våget å velge timebetaling på megler.

Anonymkode: 45ba4...6cc

• Liker 6
Skrevet

Ser ut som timesprisen er rundt 2500kr for megler. 

De tar seg pokkers så godt betalt for egentlig ikke ha noe ansvar... 

Skrevet

De tar 100 000 for å selge bolig.I tillegg er meglerne udugelige. Jeg har solgt flere ganger men synes meglerne gjør lite jobb. Hver gang må jeg holde visninger selv fordi megler ikke kan. De er flinke til å selge seg inn før oppdraget er signert. 
Når den jobben er gjort så er de udugelige.
Har fortsatt til gode å treffe megler som virkelig jobber for kunden. 

Anonymkode: 64afb...8c0

Skrevet

Timesprisen pleier aldri å lønne seg så vidt jeg har forstått, men de legger ved dette i tilbudet fordi de er lovpålagt. 

Anonymkode: 6c036...e0e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De tar 100 000 for å selge bolig.I tillegg er meglerne udugelige. Jeg har solgt flere ganger men synes meglerne gjør lite jobb. Hver gang må jeg holde visninger selv fordi megler ikke kan. De er flinke til å selge seg inn før oppdraget er signert. 
Når den jobben er gjort så er de udugelige.
Har fortsatt til gode å treffe megler som virkelig jobber for kunden. 

Anonymkode: 64afb...8c0

Høres ikke ut som du har vært på god på å velge rett megler.

Jeg har bare gode erfaringer, men jeg har alltid gjort litt research først på hvem jeg tenker passer til oppdraget. Jeg har alltid møtt tre meglere, og valgt ut fra hvem jeg synes passet best. 

Jeg har alltid vært strålende fornøyd etter en slik prosess 🙂

Anonymkode: 6c036...e0e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et godt inntrykk av megler og jeg valgte vedkommende etter at jeg gikk på en visning av en tilsvarende leilighet som min. Burde sikkert ha sammenliknet priser og slikt, men har så mye annet å tenke på. 
Tror jeg går for fastpris. 

Anonymkode: d31fc...6c0

Skrevet (endret)

Jeg har som regel valgt den jeg liker best etter møte med dem. Forrige runde møtte jeg 5 forskjellige. Valget falt på en som virket sulten, men også nedpå. Vi fikk en god tone, og han hadde meget gode referanser å vise til. Han var ikke den billigste, men det ble suksess.

Vil legge til at det er viktig å være tydelig på hva du ønsker. Og hva du ikke vil godta.

Endret av Doris Becker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...