Gå til innhold

(Poll) Har dere menn opplevd å bli seksuelt trakkasert av kvinner?

(Poll) Har dere menn opplevd å bli seksuelt trakkasert av kvinner?  

42 stemmer

1. 1. Har dere menn opplevd å bli seksuelt trakkasert av kvinner?

• Ja
      30
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: d2433...347

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser noenlunde bra ut, og opplever at kvinner, spesielt på jobben, flørter og styrer hele tiden. Det er slitsomt, men jeg spiller Mr. Cool og later som om det er greit. 

Anonymkode: 3dc5f...bd3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser noenlunde bra ut, og opplever at kvinner, spesielt på jobben, flørter og styrer hele tiden. Det er slitsomt, men jeg spiller Mr. Cool og later som om det er greit. 

Vil bare nevne at man trenger ikke å se så bra ut for å bli seksuelt trakkasert av kvinner.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men da må jeg innrømme at jeg ikke skjønner konseptet. 

(JEg skjønner at kvinner kan oppleve seksuell trakasering, men jeg skjønner det ikke fra siden som mann. )

Anonymkode: aaad3...7ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men da må jeg innrømme at jeg ikke skjønner konseptet. 

(JEg skjønner at kvinner kan oppleve seksuell trakasering, men jeg skjønner det ikke fra siden som mann. )

Anonymkode: aaad3...7ca

Uønsket seksuell oppmerksomhet. Tafsing, stikke tungen i munnen din, prøve å dra deg inn på do på en uteplass etc. etc. etc.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg ble blant annet seksuelt trakassert av en kvinnelig overordnet da jeg var i praksis som student. Befølt, først og fremst, men også slibrige meldinger om hva hun skulle gjøre med meg tross at jeg tydelig signaliserte at det hele var uønsket.

Har ellers blitt grepet i skrittet mer enn en gang sånn på byen, uten å ha gitt noe klart signal om at det var ok. En gang var det tvert imot etter at jeg hadde sagt rett ut at jeg var lykkelig forlovet og ikke hadde noen slags interesse for hun det var snakk om. 

Alt sammen har vært kjipt, men det å være underordnet praksisstudent og avhengig av en god tilbakemelding fra gjerningskvinnen for min videre karriere skapte jo en ekstra ubehagelig dimensjon. Det varte også over flere uker. 

Anonymkode: 38510...1e9

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestilte vanlig thaimassasje i Oslo. Trengte å løse opp såre muskler etter en lang fjelltur. Massøsen tok meg på innsiden av lårene før hun grep tak i penis. Da rakk jeg å stoppe henne. Leverte en anmeldelse av massasjestudio, men politiet bare lo av meg. 

Anonymkode: 13ce6...977

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke. I en annen poll sier de fleste menn at de aldri har fått seksuell oppmerksomhet fra kvinner uten å selv ta initiativ, men her svarer nesten alle at de har blitt seksuelt trakkasert??

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Julebord. Var i 20 årene. Ble tafset på av damer i 50 årene. Kleint.

Anonymkode: da2df...f69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke. I en annen poll sier de fleste menn at de aldri har fått seksuell oppmerksomhet fra kvinner uten å selv ta initiativ, men her svarer nesten alle at de har blitt seksuelt trakkasert??

Av egen erfaring.

Det er mange damer på 40+ som trakasserer menn/gutter fra 20-25 ish.

Dem tar ikke et nei for et nei, og beføler tafser røsker tak i, og har opplevd ein som ble voldelig og kastet ut av en pub når hun fikk nei.

Etter 25-30 stopper det.

Har selv opplevd mye slikt i min ungdom, og nei. Jeg er ikke spesielt kjekk.

Anonymkode: 96be5...bd8

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Incel svarer jo ikke her. De tenker dette er en fake problemstilling og gidder ikke lese tråden.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor er nei svarene blitt av?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker to ting:

1) Uten å sammenligne alvorlighet er det helt normalt, både her inne og ellers, å trekke opp et klart skille mellom voldtekt og samtykkende sex. Jeg vil tenke det også er naturlig for mange å skille seksuell trakassering tydelig fra ønsket seksuell oppmerksomhet. 

2) Det er nok heller ikke tilfeldig hvem som trykker seg inn på tråder. De fleste synes nok det er flatterende at motsatt kjønn viser en viss seksuell interesse for dem, enten den gjengjeldes eller ei. Ingen ønsker å bli seksuelt trakassert. De som har noe å klage på er gjerne ivrigere enn de som sier «nei, aldri vært noe problem». Man oppnår ikke akkurat et tilfeldig utvalg med slike tråder. 

Anonymkode: 38510...1e9

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor er nei svarene blitt av?

Der er ikke sånn en poll fungerer i en tråd.

Det er jo kun de som gidder å svare som stemmer i tråden.

Derfor vil du alltid få et flertall av ja om du spør om noe vanlig slik som har du blitt seksuelt trakasert, voldtatt, etc.

AnonymBruker
Skrevet

Incel svarer jo ikke her. De tenker dette er en fake problemstilling og gidder ikke lese tråden.

De er ikke automatisk incels, men hvis de er det tror jeg ikke de ser på der som en "fake problemstilling". Skjønner ikke hvorfor det er så få nei svar

AnonymBruker
Skrevet

Der er ikke sånn en poll fungerer i en tråd.

Det er jo kun de som gidder å svare som stemmer i tråden.

Derfor vil du alltid få et flertall av ja om du spør om noe vanlig slik som har du blitt seksuelt trakasert, voldtatt, etc.

Menn flest har ikke blitt seksuelt trakkasert av kvinner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor drive et spill?

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke automatisk incels, men hvis de er det tror jeg ikke de ser på der som en "fake problemstilling". Skjønner ikke hvorfor det er så få nei svar

Tråden har kun 103 visninger per nå. 10 har blitt trakkasert seksuelt. Ergo er det kun 10% om alle som leser tråden er menn.

Eller 20% om halvparten som leser tråden er menn.

AnonymBruker
Skrevet

Menn flest har ikke blitt seksuelt trakkasert av kvinner.

Jobber du i uteliv. Har du nesten garantert blitt tafset på av falle eldre fulle damer om du er ung mann.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du i uteliv. Har du nesten garantert blitt tafset på av falle eldre fulle damer om du er ung mann.

Jeg har aldri opplevd det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...