AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:15 #1 Skrevet torsdag kl. 05:15 Jeg fikk råd om dette I avisene, av famlie og venner, men det lønte seg ikke. Jeg studerte IT og det ga ikke jobb før to år etter endt utdanning. Jeg kjøpe bolig for fire år siden og den gikk for mindre enn jeg kjøpte den for Anonymkode: f2f5d...d25 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:17 #2 Skrevet torsdag kl. 05:17 Leter du etter noen å skylde på? Anonymkode: 8e7ba...1b3 6 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:19 #3 Skrevet torsdag kl. 05:19 Så du tok utdanning og fikk deretter relevant jobb selv uten erfaring? Og du tapte penger på kjøp og salg av leilighet i et mye kortere tidsrom enn anbefalt? Anonymkode: 8a389...dd9 3 1 1
Knirke Skrevet torsdag kl. 05:26 #4 Skrevet torsdag kl. 05:26 Men du har jobb nå? Det er jo det viktigste… Hvorfor solgte du boligen? Å kjøpe bolig bare for å komme inn på boligmarkedet har jeg blitt rådet til mange ganger. Har også blitt rådet til å kjøpe leilighet i både Oslo og i utlandet, selv om jeg har null interesse av å bo der, og ikke interessert i en ekstrajobb (=utleie). Folk har det med å tro at det som er best for dem er best for alle andre. Det ser du veldig tydelig på KG, og på svarene du kommer til å få i denne tråden. 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:28 #5 Skrevet torsdag kl. 05:28 Men du jobbet da vel i de to årene før du fikk en IT-jobb? Og om du hadde bedre vilkår da enn i IT-jobben du fikk så kunne du jo fortsatt der i stedet? Ingen sier da at bolig er garantert avkastning og på bare 4 år er det svært sjelden at bolig gir avkastning. Pga de ekstra utgiftene ved kjøp og salg må prisøkningen være svært høy for at det skal lønne seg å selge så fort. Anonymkode: 3ba0d...db8 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:29 #6 Skrevet torsdag kl. 05:29 Hør aldri på "eksperter" og media. Tror du studierådgivere på vdg skole er så er så flinke når der har akkurat den "karrieren". IT er dessverre dødt nå - spesielt for nyutdannede. Men boligprisene kommer bare til å stige, stige, stige så vi får et 2-delt boligmarked. De som allerede eier en bolig og de som aldri kommer til å kunne få råd til en. Anonymkode: a270e...829
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:15 #7 Skrevet torsdag kl. 13:15 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk råd om dette I avisene, av famlie og venner, men det lønte seg ikke. Jeg studerte IT og det ga ikke jobb før to år etter endt utdanning. Jeg kjøpe bolig for fire år siden og den gikk for mindre enn jeg kjøpte den for Anonymkode: f2f5d...d25 Ting kunne gått enda verre uten disse valgene, f.eks kunne du vært arbeidsledig i dag.... Men ja livet handler om å ta risiko, og noen ganger lønner det seg andre ganger ikke. I Afrika derimot kjører en safe og tenker dag for dag, hvorfor investere i fremtiden når en kan leve dag for dag. For enkelte individer lønner det seg, men for kontinentet er en avhengig av folk som tar risiko og prøve rå oppnå ting i livet. Anonymkode: 675a4...c24 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:17 #8 Skrevet torsdag kl. 13:17 Selg og flytt da, vi alle kan "stikke av til bali med en koffert og bli bartender på en sandstrand". Ta ansvar for eget liv For det er faktisk bare ditt ansvar, ingen andre sitt. Anonymkode: 8939c...09a 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:21 #9 Skrevet torsdag kl. 13:21 Hva mener du at du burde gjort da? Finn ut det og gjør det. Ditt liv og ditt ansvar. Anonymkode: 3252d...0f0 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:50 #10 Skrevet torsdag kl. 13:50 Typisk tråd der TS aldri skriver mer enn HI. Anonymkode: 0f2a6...de9 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:20 #11 Skrevet torsdag kl. 16:20 Når du har greid å studere IT , så har du et bra hode som du kan bruke til mye annet også! Anonymkode: 62c1f...268
AnonymBruker Skrevet i går, 11:21 #12 Skrevet i går, 11:21 Er IT så dødt altså? På forrige arbeidsplassen min så jeg litt på timesprisene vi belaster kunder for for forskjellige fagfelt og "cyber security" toppet lista med en veldig god margin. Og dette var et ingeniør selskap. Anonymkode: dd6a6...ad5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:32 #13 Skrevet i går, 11:32 Jeg gjorde også "alt riktig" men klarte aldri å komme meg fremover i livet. "Alt" gikk til helvete: utdanning, jobb, ekteskapet.. jeg kjørte min egen fysisk og psykisk helse i grøfta. Men jeg gjorde en endring da jeg fylte 40, det er nå 6 år siden nå, og i sagt lever jeg for meg selv. Setter grenser, tar avgjørelser på egenhånd og lever med egne konsenkvenser. Det kan du også gjøre og jeg anbefaler det mye mer enn å drøvtyggere på bitterheten du føler når "alle andre bestemmer over ditt liv". Anonymkode: d7317...3e7
AnonymBruker Skrevet i går, 12:54 #14 Skrevet i går, 12:54 Alle kan ha uflaks TS. Det finnes ikke noen garantier i livet. Når du har tatt trygg utdanning og kjøpt leilighet så har du gitt deg selv et godt utgangspunkt. Det er godt gjort, synes jeg. Anonymkode: 7541b...60e
AnonymBruker Skrevet i går, 13:00 #15 Skrevet i går, 13:00 Motsatt erfaring her. Utdanning og boligkjøp (samt det å velge mannen min) er de smarteste valgene jeg har gjort i hele mitt liv. Økonomisk frihet og trygghet. Og lystbetont jobb. Anonymkode: 1cbf8...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå