Gå til innhold

Hyggelig mann på treningssenteret - Kan jeg invitere ham på en kopp kaffe?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (6 minutter siden):

Det er da ikke forbudt å spørre en kvinne om hun vil ta en kopp kaffe? 

Jo

Anonymkode: 0429c...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo

Ikke her jeg bor. Dette må være et storbyfenomen. 

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (33 minutter siden):

Ikke her jeg bor. Dette må være et storbyfenomen. 

Jeg vil ikke gå så langt som enkelte av de her som ender med å bli beskyldt for å være incels. 

Men både min tidligere kjæreste og damer i familien forteller om hvor drittlei de er av menn som driver og skal sjekke dem opp. På bussen, på jobb (butikk), på trening osv.. Enkelte er ganske pågående og ubehagelige også. Datteren min hadde en stalker som drev og oppsøkte henne. Så hun turte ikke gå alene hjem fra jobb på kvelden. 

På bakgrunn av dette så mener jeg at menn generelt må begynne å stappe pikken ned i buksa og la damer få lov til å bevege seg utendørs uten å måtte håndtere disse tilnærmingene hele tiden. Legger man til at 90% av disse mennene er creeps som bare ser på dama som mulig sex-objekt og at suksessraten ved å gå fram på denne måten er omtrent null (basert på alt jeg har hørt og lest om dette) så skjønner jeg ikke at man ikke bare dropper det snart. Så dette har blitt et problem på grunn av mengden, pågangen og ubehagelighetene menn kollektivt driver og påfører damer.

Derfor #metoo og andre kampanjer for å få menn til å respektere damer litt mer. Det er ikke høflige, ordentlige menn som går fram på en respektabel måte som har skapt dette problemet. Det er creepsa. 

Men derfor har mange av de ordentlige menn tatt beskjed og holder blikket lavt og fokus på egen trening på treningssenteret, for eksempel. 

Damer, på sin side, har ikke skapt et tilsvarende problem og det er veldig sjelden at damer tør. Så derfor er det mye mer velkomment når en dame tar høflig kontakt. Selv om svaret av og til er "nei" så tror jeg de aller fleste menn tar det veldig pent og som et kompliment og ikke noe mer. 

Jeg var forresten og trente i dag. Var en søt dame der. Prøvde å ikke se på henne. Hun tok ikke kontakt. 

Ingen har sagt at livet skal være rettferdig. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lest tråden, snu om på dette.

Tenk om TS var en mann, som fant ut navn og tlfnr til en kvinne der han trener...så sender han sms. Hvordan hadde tråden her sett ut da? Helt motsatt tenker jeg, da er han stalker og creep+++.

Sånn er verden blitt.

Anonymkode: 23c3e...2c6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenk om TS var en mann, som fant ut navn og tlfnr til en kvinne der han trener...så sender han sms. Hvordan hadde tråden her sett ut da? Helt motsatt tenker jeg, da er han stalker og creep+++.

Sånn er verden blitt.

Hadde kanskje hjulpet litt hvis menn* som ble avvist ikke klikket fullstendig i vinkel? 📐 

* Jada, jada. 

Nåt åll men. ✌️

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 17.07):

Ah, kjenner meg igjen. Tåler og avvisning dårlig! Men tøft gjort. Sa han hvorfor han avviste? Typ har dame eller lignende…

Jeg hadde takket for svar og latt som ingenting 🙂

Anonymkode: 594e4...39a

Ts her!

Han var opptatt i helgen, tok ikke initiativ til å følge opp på et senere tidspunkt, og konstaterte bare at «vi sees på spinningen».

Hadde han vært interessert hadde han foreslått en annen dato, eller andre ting. 

Tolker ham som vennlig, men uinteressert.

Kommer ikke til å grave i hvorfor han ikke er interessert.

Anonymkode: d80db...36f

• Liker 2
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (På 5.10.2025 den 20.38):

Hadde kanskje hjulpet litt hvis menn* som ble avvist ikke klikket fullstendig i vinkel? 📐 

Er nok mindretallet som klikker. Aldri opplevd det selv som kvinne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 18.49):

Men både min tidligere kjæreste og damer i familien forteller om hvor drittlei de er av menn som driver og skal sjekke dem opp. På bussen, på jobb (butikk), på trening osv.. Enkelte er ganske pågående og ubehagelige også. Datteren min hadde en stalker som drev og oppsøkte henne. Så hun turte ikke gå alene hjem fra jobb på kvelden.

Eh, det er da stor forskjell på å spørre høflig og så akseptere svaret, og å stalke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 20.21):

Sånn er verden blitt.

Det er forskjell på menn og kvinner. Menn er generelt farligere, og de kan gjøre større skade. Kvinner har mye større grunn til å føle seg redd for en mann, enn en mann har for en kvinne.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...