AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg må bare si, som singel som bor alene uten barn eller dyr, at jeg er imponert over hvordan dere klarer å holde huset i stand. Jeg er ikke lat, jeg føler jeg gjør noe hele tiden, men med en hektisk jobb og litt oppussingsprosjekt da, så føler jeg at jeg aldri når over. Det er liksom nok med klesvask, oppvask, støvørking, daglidagse greier. Bare at ting går rundt sånn relativt greit, er jo nok til å fylle dagen! Men så tenker jeg på dere som virkelig er i tidsklemma. Hadde jeg hatt barn i tillegg, hadde jeg ikke hatt kjangs. Hvordan klarer dere å få tid til alt? Anonymkode: 90084...8b3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Ganske sikker på at du ikke mener meg. 😁 her har vi tre barn, og.. Her er det litt rot her og der, skittentøyskurv som plutselig flyter over, osv osv.. Vi prøver å ta det jevnlig, men det glipper noenganger. Hadde jeg vært singel, så ville det vært noe annet. Da var huset plettfritt. 😅 Det som hjelper, er å ikke bo langt unna jobb. Pendling til jobb hadde aldri funket. Det stjeler tid. Anonymkode: 88248...a50 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Hjelper å ta litt hver dag og ikke la det hope seg opp. Bruker 15 minutter hver ettermiddag/kveld med målrettet jobbing i huset uten forstyrrelser. Da får jeg gjort enormt mye på kort tid. Og så tar jeg helgevasken iløpet av helgen. Og så forventer jeg at barna skal rydde etter seg. Sko og jakker skal på plass når de kommer inn, skittentøyet skal treffe i kurven, de skal rydde sin egen tallerken etter middag og holde egne rom ryddige. Skal ikke skryte på meg at det er prikkfritt her. Litt hverdagsrot er det jo men minimalt. Jobber 100%, venter barn nummer 4 og har en mann som er borte 70% av tiden. Anonymkode: 53123...6c9
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Kommer an på hvor mange barn man har, og på om partneren er ryddig av seg. Jeg selv må ha et visst nivå av ryddighet rundt meg for å trives, og da er det om å gjøre å ikke har for mange ting rundt seg, og sørge for at ting har en fast plass, slik at man ikke trenger å bruke mer enn 5-10 min på rydding hver dag. Ta ting med en gang, ellers hoper det seg opp. Kun ett barn på 3 år her, men lærer han at han må rydde opp etter seg, og sette fat/kopper inn i oppvaskmaskinen etter måltider osv. Såklart, vi hjelper til med ryddingen, men det går raskere når vi gjør det sammen, og guttungen lærer seg gode rutiner, samtidig som han føler mestring. Anonymkode: 1fe8e...a46
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Det flyter her og! Men! Jeg prøver at alt har en fast plass. Ungene har faste oppgaver. Som feks den ene tømmer oppvaskmaskinen, mens den andre hiver inn i tøy og henger opp. Ungene er med på å sortere og brette. Er det eb av de som søler med knotter (fotball) i gangen, må han støvsuge det opp selv. Samme med rot. Skolesekker skal stå på en fast plass, samme med sko og klær. Leker skal ryddes etter bruk. Rydder hele tiden, føles det som, og er nok en masete mamma som krever at ungene er med å holder orden. 😅 Anonymkode: 799b2...d74
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Rydder litt hver dag, har lite nips, pynt og støvsamlere, det meste har sin faste plass, ungene mine har tidlig måtte lære å bidra og rydde etter seg (og rydde sammen med meg), og etterhvert også bidra med både støvsuging, sette på og tømme oppvaskmaskinen, vaske bad etc. Det flyter sjelden her og vi kan hver dag ta imot uanmeldt besøk Har absolutt ikke et striglet hjem, og det vises at det bor folk her, men vi har det jevnt over både ryddig og rent, ingenting hoper seg opp og ingenting flyter over. Anonymkode: 8f195...a01 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Oppdrar barna. Har ikke for mange ting og leker. Alle rydder på plass en ting før de tar frem noe annet. Da blir det lite rot, rett og slett. Rydder underveis ved matlaging, rett i oppvaskmaskin etter middag. Setter på oppvaskmaskin hver kveld, tømmer den hver morgen med en gang man står opp, så man kan sette inn i etter kaffe/frokost før man drar. Anonymkode: 1e0e5...9e9
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Det flyter, og er ikke det interessert i å leve noe Instagram vennlig hus. Huset brukes, det lekes overalt og fint er det. Lever veldig godt med det og ofrer det ikke en kalori. Senk forventningene og pust dette går bra. Anonymkode: b582b...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg må bare si, som singel som bor alene uten barn eller dyr, at jeg er imponert over hvordan dere klarer å holde huset i stand. Jeg er ikke lat, jeg føler jeg gjør noe hele tiden, men med en hektisk jobb og litt oppussingsprosjekt da, så føler jeg at jeg aldri når over. Det er liksom nok med klesvask, oppvask, støvørking, daglidagse greier. Bare at ting går rundt sånn relativt greit, er jo nok til å fylle dagen! Men så tenker jeg på dere som virkelig er i tidsklemma. Hadde jeg hatt barn i tillegg, hadde jeg ikke hatt kjangs. Hvordan klarer dere å få tid til alt? Anonymkode: 90084...8b3 Du må jo da! Du kan ikke ha unger i et kaos, som lager mer kaos hver dag. Da blir du jo gal og barnevernet kommer. Så du må faktisk presse inn kjappe rutiner for å holde orden. Jeg var et rotehode som singel, men som mor...så får du jo et nytt gir. Eller jeg fikk. For det skal være et godt hjem, og dere skal ha det hyggelig. Det skal være mulig å finne klær til neste dag, osv. Men hvis jeg har huset alene, så kunne det flyte en periode. Ikke nå da. Men det er fordi jeg er helt ødelagt av alle årene med barn, og det har bare blitt en vane. Pluss at man får så utrolig mye tid når alle unger har forlatt redet. Det er vanskelig å ikke ha det ryddig. Anonymkode: cc77b...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå