AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Vi har en sofa ala denne her hjemme. Har og en puff i samme skinn. Saken er at jeg synes det er litt tungt å innrede rundt den. Sofaen er fra hjellegjerde, kvaliteten er bra og den er god å sitte i. men den er høy og jeg finner ikke noe sofabord til. Vi har ikke skrå ben, men rette og de er mørke slik som på bildet. Grunnen er at selgeren i butikken frarådet oss å kjøpe bein i eik, siden vi har eikeparkett, det ville krasje siden nyansen aldri blir helt like sa han. Vi har hvite vegger og grønne lingardiner og skandinavisk stil hjemme. Synes sofen er mer ruvende enn jeg hadde trodd. Anonymkode: 0d8ab...1d9
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har en sofa ala denne her hjemme. Har og en puff i samme skinn. Saken er at jeg synes det er litt tungt å innrede rundt den. Sofaen er fra hjellegjerde, kvaliteten er bra og den er god å sitte i. men den er høy og jeg finner ikke noe sofabord til. Vi har ikke skrå ben, men rette og de er mørke slik som på bildet. Grunnen er at selgeren i butikken frarådet oss å kjøpe bein i eik, siden vi har eikeparkett, det ville krasje siden nyansen aldri blir helt like sa han. Vi har hvite vegger og grønne lingardiner og skandinavisk stil hjemme. Synes sofen er mer ruvende enn jeg hadde trodd. Anonymkode: 0d8ab...1d9 Weston sofa har jo mye likhet. Om du søker opp den. Så ser du litt forskjellig bilder. Jeg har den. Synes hvitt og blått har passet hos meg til den. Anonymkode: c76f5...61f 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Det er en annen type skinn, mer konjakkfarget og blankere. samme fargen som bildet jeg la inn. Kjenner jeg angrer på hele sofaen. Anonymkode: 0d8ab...1d9
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Jeg skjønner ikke hva som er vanskelig? Ville innredet med varme farger, både lave og høye bord kan passe. Kanskje bord uten ben ville passet bra til sofa med, for å skape balanse. Anonymkode: 22359...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Jeg syns slike sofaer passer inn i enten en lun hyttestil - søk opp Halvor Bakke. eller med lys, moderne trefarget interiør. Med for eksempel Teddy stoffer, ull, furu bord, materialer i lin og hemp. Anonymkode: 26326...7ea
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva som er vanskelig? Ville innredet med varme farger, både lave og høye bord kan passe. Kanskje bord uten ben ville passet bra til sofa med, for å skape balanse. Anonymkode: 22359...9dd Synes den ruver sånn i rommet, den er så dominerende på et vis. jeg har alltid ønsket meg en konjakkfarvet sofa men det er en krevende farge. Har lagt ved et bilde hjemmefra. Gardinene er grønne. Anonymkode: 0d8ab...1d9
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Jeg har jo nesten sånn sofa, som du beskriver i første innlegg. Den passer til alt, slik jeg ser det. Men hva skjer med det siste bildet der, det ser ikke ut som skinn? Den tungen ut fungerer ikke, og det bordet ved siden av ser harry ut. Og jeg vil ikke være frekk, men er det ekte skinn? Det ser plast ut alt. FJern den puffen, om den er mobil så plasser den mer sånn at det blir en salong og ekstra sitteplass. Slip gulvet eller mal med trestjerners lysere gulvlakk. Hvite/lys beige gardiner. Hva skjer med det som ikke er parkett der et sted, det skjønner jeg ikke. Den type sofa er elsk, uten sjeselong-del, og når det er ekte skinn. Men man kan jobbe med falsk skinn også, men det er bare for lik gulvfargen tror jeg? Anonymkode: 68801...dd4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Du trenger også et par puter, og et teppe slengt over armlenet. Anonymkode: 68801...dd4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Du trenger ikke å slipe gulvet eller bytte ut gardinene, det er kjempefint med litt farge i rommet. Lys eik er på veg ut igjen og.. Jeg tror mye hadde vært løst om du fikk et gulvteppe under sofaen som er større enn sofaen. 160x240 vil nok ikke holde, så bestill enda større. Siden gardinene er litt mørke hadde jeg tatt mørkt stuebord også. Vi har 2 runde bord i mørk eik ved vår sofa i cognacskinn, og naturhvitt ullteppe under. Veggene er blå hos oss da (Polar blue). Vi har bilderammer i gul eik for å knytte det sammen. Mørkeblå puff. Enig i at puffen bør stå en annen plass. Det hadde kanskje vært bedre med en puff i en annen farge/ annet stoff, f.eks grønn. Anonymkode: 5c686...ee4
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden #10 Skrevet 40 minutter siden Det er ekte skinn ja, men den er litt blank i skinnet. fargen er egentlig kjempefin men hele modellen er litt massiv og så har vi mørke ben til akkurat som bilde nr 1. Og gulvene skal ikke lakkeres lysere, de er det beste ved huset her. Den kanten som en viser til er en slags bord rundt rommet i selve parketten den er fra 1940. men bordet er harry det er jeg enig i, det er noe vi bare har beholdt av mannens unkarsmøbler grunnen er at vi bla ikke har funnet noe salongbord vi er enige i at er fint og som passer. Takk for gode tips, TS. Anonymkode: 0d8ab...1d9
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #11 Skrevet 38 minutter siden Brødre. Krüger Bølling brettbord Ø50 Valnøtt med tallerkener i Grønn/ Grønn Kunne dette passet? TS Anonymkode: 0d8ab...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå