AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg lurer kort fortalt på dette? Er ny ufør så lurer da her jeg bor nå ikke har et enkelt leiemarked. Evt hvor og hvordan bor dere? Er selv i 30 årene og det er nesten så det blir kollektiv på meg Anonymkode: dac9c...203
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Så leit å høre. Med mindre du har spesielle grunner for å bo i området du gjør (eldre familie som behøver hjelp eller lignende. Men i så fall burde de vel kunne kompensere deg for dette) så ville jeg ha flyttet til et rimeligere område dersom jeg var deg. Det finnes masse flotte, og rimelige, steder man kan bo i Norges langstrakte land, dersom man ikke er avhengig av å rekke jobb til kl. 08. Anonymkode: f736a...078 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Er ufør på minstesats, har aldri flyttet pga økonomi. Har eid egne leiligheter som singel, og er nå gift og bor i enebolig. Anonymkode: 0ab01...c0b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Vært heldig og funnet et sted hvor leia er lav, husvert ønsker langtidsleie, og han ønsker ikke å øke leia. Har ikke bil eller førerkort. Jeg har ikke helse til å bo i kollektiv eller utkanten av en by/på landet. Korteste jeg har bodd et sted er 5år. Er på mitt 6.år her nå. K34 Anonymkode: 5fd2c...4af 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Jeg bor i nesten nedbetalt enebolig. Kjøpte den 15 år dør jeg ble ufør og prioriterte heldigvis å betale ned mest mulig mens vi kunne. Mannen tjener ganske godt så jeg merker knapt at jeg har gått ned i inntekt. Men hadde vi hatt like mye gjeld som da boliglånet var på det høyeste hadde vi merket det veldig godt. Anonymkode: c53b1...0ba
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Nei, her er det egentlig bare bra. Har 29000 utbetalt, nedbetalt/arvet hus og hytte. Samt en god slump penger også i arv. Det er dessverre forskjell på folk og jeg havner da i kategorien heldigere stilt. Anonymkode: d38d0...1d8 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): (eldre familie som behøver hjelp eller lignende. Men i så fall burde de vel kunne kompensere deg for dette Dette har vel ingenting med saken å gjøre? Og hvorfor skal foreldre betale for at barna skal hjelpe sine eldre foreldre???? Til ts: har vært ufør i veldig mange år, og aldri flyttet av rent økonomiske årsaker. Vil vel heller si omvendt, ihvertfall hvis man eier. Det er dyrt å selge. Anonymkode: 4334b...54b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg lurer kort fortalt på dette? Er ny ufør så lurer da her jeg bor nå ikke har et enkelt leiemarked. Evt hvor og hvordan bor dere? Er selv i 30 årene og det er nesten så det blir kollektiv på meg Anonymkode: dac9c...203 Ja, Sudan er billig og Moldova ikke minst. Men seriøst, nei, What The Actual Fuck. Å flytte rundt slik når man er avhengig av sin fastlege blant annet og flere sosiale, kommunale tjenester gjør det svært vanskelig å flytte selv om man skulle ønske det. Hele det lille "sikkerhetsnettet" man har fra den tragiske kommunen blir ikke noe bedre i en annen tragisk kommune siden de alle liksom "sliter med kommuneøkonomien". Nye søknader, ny vending, ny alt liksom. Flytte rundt er noe friske folk kan gjøre og er det noe jeg skulle likt å være, så er det nettopp frisk. Bare pakke en sekk og "utforske Europa", det er bare å glemme med min tilstand. Nei, man kan ikke tvinge folk til å flytte for lavere husleie. Dette er et jævla langstrakt land og det er så mange områder av Norge jeg aldri har besøkt og har heller ikke råd til å besøke og samtidig har jeg ingen planer om å besøke heller om jeg vet et mirakel skulle plutselig hatt råd. Lykke til med kollektiv da, så ser vi om de som er 20 år, aksepterer deg som er i 30-årene. Og så blir det gøy når du rundt 40+ år, om du satser på kollektiv med 20-åringer da også. Yeah, nei, 20-åringer er ikke helt fan av at uføre personer på 40+ skal dele kollektiv med dem, nei, om du så i tilfellet har greid å karre til deg et kollektiv nå. Så får vi se hvor lenge det varer. Poenget er, det er ikke meningen at syke uføre mennesker skal bo med andre folk som er friske, som du ikke har noe romantisk, familie-relatert eller seksuelt forhold til og som er i et helt annet aldersspenn. Anonymkode: af64c...bfd 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Nei. Har eget hus. Ja med lpn. Men langt mindre utgifter en hvis jeg skulle vært på leiemarkedet. Glad vi hadde hus for da var en sikret bosted Anonymkode: 006ed...668
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden både jeg og samboer er uføre, og vi var veldig heldig og leide en leilighet til 5000 i måneden inkludert strøm. Så vi hadde veeeeldig romslig økonomi. Fikk kjøpt oss hus for noen år siden så har ikke like romslig økonomi nå, men vi klarer oss. Anonymkode: 850ba...de5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Bodde i Bergen. Måtte flytte. Flyttet til ei lita bygd på vestlandet. Økonomien er fremdeles ikke romslig. Men jeg kan leve. Det kunne jeg ikke i Bergen. Anonymkode: 2a98c...b90 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Å flytte er ofte dyrt, så nei… Anonymkode: b6b2b...54b
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å flytte er ofte dyrt, så nei… Anonymkode: b6b2b...54b Dyrt og ikke minst utrolig slitsomt. Jeg har ikke krefter og energi til å pakke, vaske ned, klargjøre for salg og flytte, så blir boende selv om det absolutt hadde vært bedre for økonomien å bo et annet sted. Men jeg klarer meg jo. Anonymkode: ef052...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, Sudan er billig og Moldova ikke minst. Men seriøst, nei, What The Actual Fuck. Å flytte rundt slik når man er avhengig av sin fastlege blant annet og flere sosiale, kommunale tjenester gjør det svært vanskelig å flytte selv om man skulle ønske det. Hele det lille "sikkerhetsnettet" man har fra den tragiske kommunen blir ikke noe bedre i en annen tragisk kommune siden de alle liksom "sliter med kommuneøkonomien". Nye søknader, ny vending, ny alt liksom. Flytte rundt er noe friske folk kan gjøre og er det noe jeg skulle likt å være, så er det nettopp frisk. Bare pakke en sekk og "utforske Europa", det er bare å glemme med min tilstand. Nei, man kan ikke tvinge folk til å flytte for lavere husleie. Dette er et jævla langstrakt land og det er så mange områder av Norge jeg aldri har besøkt og har heller ikke råd til å besøke og samtidig har jeg ingen planer om å besøke heller om jeg vet et mirakel skulle plutselig hatt råd. Lykke til med kollektiv da, så ser vi om de som er 20 år, aksepterer deg som er i 30-årene. Og så blir det gøy når du rundt 40+ år, om du satser på kollektiv med 20-åringer da også. Yeah, nei, 20-åringer er ikke helt fan av at uføre personer på 40+ skal dele kollektiv med dem, nei, om du så i tilfellet har greid å karre til deg et kollektiv nå. Så får vi se hvor lenge det varer. Poenget er, det er ikke meningen at syke uføre mennesker skal bo med andre folk som er friske, som du ikke har noe romantisk, familie-relatert eller seksuelt forhold til og som er i et helt annet aldersspenn. Anonymkode: af64c...bfd Tja, man kan jo ikke nødvendigvis forvente å kunne bo sentralt i Oslo dersom man er ufør, med mindre man har lyst til å bo på et kott. Man trenger ikke flytte langt, men til en mindre by eller forstad, så er plutselig boprisene langt mer levelige. Her i Bergen feks, får man en ok størrelse leilighet i Arna, og man kommer seg til sentrum på få min med toget. Anonymkode: 9115f...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer kort fortalt på dette? Er ny ufør så lurer da her jeg bor nå ikke har et enkelt leiemarked. Evt hvor og hvordan bor dere? Er selv i 30 årene og det er nesten så det blir kollektiv på meg Anonymkode: dac9c...203 Søk om husbanklån 😀 Anonymkode: 92b17...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Ikke ei venninne du kan flytte sammen med da? Det blir billigere. Anonymkode: c317b...3e1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Uff, jeg vet det er utenfor trådens tema og får sikkert beskjed om at det er HUNDRE tråder om det. Men begynner å få så mange helseplager at jeg er redd for å havne der selv. Men kan dere også si hvorfor dere er uføre? Anonymkode: d16d8...914
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dyrt og ikke minst utrolig slitsomt. Jeg har ikke krefter og energi til å pakke, vaske ned, klargjøre for salg og flytte, så blir boende selv om det absolutt hadde vært bedre for økonomien å bo et annet sted. Men jeg klarer meg jo. Anonymkode: ef052...7c8 Jeg var tvunget til å flytte. Hadde ikke helse til det. Ble sengeliggende i 4 måneder etter jeg kom frem. Gikk ned 15 kilo. Anonymkode: 2a98c...b90
Unike Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Uff, jeg vet det er utenfor trådens tema og får sikkert beskjed om at det er HUNDRE tråder om det. Men begynner å få så mange helseplager at jeg er redd for å havne der selv. Men kan dere også si hvorfor dere er uføre? Anonymkode: d16d8...914 Multippel Sklerose. Har forresten startlån fra kommunen.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden Flytter ikke mye, har flyttet en gang de siste 10 årene. Når det gjelder kostnader til bolig så er jeg veldig heldig som får leie leilighet av et nært familiemedlem til kostpris. Det går greit nok så lenge det passer for hen, men så fort det ikke gjør det lenger må det settes opp et veldig annerledes budsjett... AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uff, jeg vet det er utenfor trådens tema og får sikkert beskjed om at det er HUNDRE tråder om det. Men begynner å få så mange helseplager at jeg er redd for å havne der selv. Men kan dere også si hvorfor dere er uføre? Anonymkode: d16d8...914 Er nok bedre å lage en egen tråd om det, ja. Anonymkode: 72194...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå