AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:39 #1 Skrevet onsdag kl. 18:39 Jeg bor alene og er ikke så interessert i å lage mat. De siste 2 dagene har jeg spist 1/2 boks bønner i tomatsaus (ca 200 g) på en skive grovbrød til middag. Er dette helt bak mål? Bare vomfyll? Anonymkode: 1c629...f46
Stor pike Skrevet onsdag kl. 18:43 #2 Skrevet onsdag kl. 18:43 Fyller vel ikke så mye ernæring, men greit en gang i mellom. Akkurat som ostesmørbrød.
tånegla Skrevet onsdag kl. 18:44 #3 Skrevet onsdag kl. 18:44 Spis hva du vil, tenker jeg. Da jeg var student kokte jeg ei potet og varma opp en boks med makrell i tomat, for Ingrid Espelid Hovig hadde foreslått det i et program om studentmiddager. Og vet du.....jeg lever enda.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:44 #4 Skrevet onsdag kl. 18:44 Dette var noe jeg spiste som fattig student for mange herrens år siden. Anonymkode: 1e699...3ec 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:47 #5 Skrevet onsdag kl. 18:47 Det høres litt trist ut. Jeg hadde nok blitt sulten ganske raskt igjen. Dessuten mangler man viktige næringsstoff etter hvert om kosten blir veldig ensformig. Anonymkode: 73c1b...3be 2
Rødvinsfilosofen Skrevet onsdag kl. 18:49 #6 Skrevet onsdag kl. 18:49 Kanskje du kunne ha stekt et egg eller to i tillegg? Og sneket inn noen gode tomater? 2
Grüner Skrevet onsdag kl. 18:54 #7 Skrevet onsdag kl. 18:54 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bor alene og er ikke så interessert i å lage mat. De siste 2 dagene har jeg spist 1/2 boks bønner i tomatsaus (ca 200 g) på en skive grovbrød til middag. Er dette helt bak mål? Bare vomfyll? Anonymkode: 1c629...f46 Ikke ordentlig middag, men går iblant. Kanskje du kan kjøpe Fjordland som du bare kan varme opp? Kjøpe frossen grønnsaksblanding du raskt kan varme i i en panne og kjøpe ferdigstekte fiskekaker, karbonader, kyllinglår e.l. i varmtdisken på butikken?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:00 #8 Skrevet onsdag kl. 19:00 Stor pike skrev (8 minutter siden): Fyller vel ikke så mye ernæring, men greit en gang i mellom. Akkurat som ostesmørbrød. Bønner slår ganske mye rent ernæringsmessig. Og et ostesmørbrød er bare en oppvarmet brødskive med ost. Ts: det å lage mat som er næringsrik er ikke vrient. Neste gang, ha en boks tunfisk på skiva. Eller noen egg. Spe på med en neve små tomater eller avslutt med en banan. Husk sunt fett, så en neve nøtter til snack etterpå er ikke dumt. Sardiner, makrell i tomat - sunn mat. Folk er ofte snobber når det kommer til mat (i alle fall når det kommer til kommentarfeltet) Men enhver som har spist tapas i Spania vet to ting: 1. spanjolene elsker god mat 2. de setter råvarekvalitet over kompleksitet. Den beste sjømaten får du aldri på en fancy restaurant. Du får den i en kneipe rett ved kaia. De gjør ikke så mye med fisken utover å sløye og grille den, men råvarer trumfer fancy hver dag. Du får gode hermetiske bønner. Og du får dårlige. Om det er «latskap» og ikke økonomi som er hinderet: unn deg god hermetikk. Og godt brød. Og du har en bedre middag enn mye servert her i landet til hverdags. Du sier « Anonymkode: 60a9a...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå