Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (På 17.9.2025 den 20.05):

jeg fikk dårlig samvittighet etter å få vite at man ikke skal be om materielle ting.

Du kan fint be om materielle ting. Gud vil at du skal være glad. Så spør om det du vil. 🙂👍

Anonymkode: 53b1e...64a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte bedt om at ting jeg gruer meg til skal gå bra, og det har det gjort! Og jeg er svært takknemlig for det. 

Anonymkode: 76242...4d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var troende og ba oppsummert flere årsverk. 

Resultat; Jeg tror ikke lenger. Spesielt ikke på Abrahams Gud. Narsissist 10/10.

Anonymkode: e775f...f57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke. Men de merkeligste ting har ordnet seg for meg etter at jeg har tenkt på dem en stund.

Altså helt usannsynlige ting, flere ganger...

Anonymkode: f42b1...32c

AnonymBruker
Skrevet

Ganske arrogant å tenke at en gud vil oppfylle ønskene dine mens han ikke løfter en finger for å hjelpe femåringen i nabohuset som blir voldtatt av onkelen sin? Fordi du er så viktig og hun ikke ber om det? 

Anonymkode: 621a4...d06

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har bedt om å få tilbake en ex og fått det? Etter måneder med stillhet?

Anonymkode: ea66c...1da

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja🙏🏼

Anonymkode: d6c2f...f58

Skrevet

Om du ber om en rekke ting, vil noe av det trolig skje på et tidspunkt. Og noe skjer ikke.

Akkurat som at noe av av det du ønsker deg skjer og noe skjer ikke, for oss som IKKE ber også.

Men vær trygg på dette: å be har ingen effekt på noen utenfor deg selv, kun på dine følelser og indre liv.

Anonymkode: 575fd...0de

Skrevet

Nissen er faktisk mer lydhør en Gud. 

Anonymkode: e775f...f57

Skrevet

Er jo helt misforstått å be om bare for å få! Bønn handler jo ikke om å få materialistiske ting.  Man kan finne trøst og styrke i bønn, be for andre, takke for det man faktisk har. Bønn har hjulpet meg i de dypeste kriser og livssituasjoner,  men da har det handlet om å få styrke. 

Skrevet

Ja, når jeg ber til gud så hjelper han meg. Jeg tror på Gud, men følger ikke en bestemt religion. 

Anonymkode: 0350b...f65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...