AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Skrevet 17. september Har noen fått det? Bedt om noe man ønsker og fått ønsket sitt oppfylt ved å be til Gud? Kristen eller ei. Kan selvfølgelig også bare vært tilfeldighet om man fikk det. Anonymkode: ea66c...1da 1
Fant80 Skrevet 17. september #2 Skrevet 17. september Tror jeg ba til gud om at et visst Nintendo spill var kommet inn til lekebutikken som hadde slike spill,etter jeg gjentatte ganger hadde vært der å mast om det hadde kommet. - Jeg var 8 år,og til min store forundring så var det kommet. Husker det enda,for jeg fikk dårlig samvittighet etter å få vite at man ikke skal be om materielle ting. Etter det har jeg gjerne hatt mer eller mindre uofisielle bønner om å vinne i Lotto. Der har jeg enda ikke blitt hørt. Mulig jeg må gå inn litt hardere.
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Skrevet 17. september Jeg lærte da jeg var ung at hvis jeg ønsket noe mens jeg så et stjerneskudd, så ville det bli oppfylt. Så jeg ønsket at kjæresten min skulle ville være sammen med meg for alltid. Viste seg at han var ekstremt sjalu og kontrollerende av seg, og at vi overhodet ikke passet sammen, men han ville absolutt ikke gi slipp på meg uansett og da jeg prøvde å gå så ble han voldelig. Etter 10 år flyttet jeg rett og slett ut av landet for å komme unna ham. Anonymkode: 45387...44d 2
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Skrevet 17. september Jeg har ønsket på stjerner noen ganger og det har gått i oppfyllelse. Fem ganger, tror jeg, over 30 år. Så husker jeg ikke om jeg har ønsket på stjerner uten at det har gått i oppfyllelse da. Anonymkode: f2e42...26b
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Skrevet 17. september Burde ikke denne ligge under religion? Jeg hadde barnetroen og bad flere ganger som barn, over en lengre periode.. Først om at et familiemedlem skulle bli frisk. Det skjedde ikke. Så om at h*n skulle gjenoppstå fra de døde. Det skjedde ikke. Så om en slags forklaring eller begrunnelse på hvorfor h*n måtte dø. Fikk ingenting. Til slutt bad jeg om styrke til å akseptere og forsone meg med det. Det skjedde heller ikke. Da gav jeg opp hele greia. Anonymkode: defd3...6f5 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. september #6 Skrevet 17. september Jeg tror folk flest ikke vet hvordan de skal be. Å be om materielle ting, eller ting som handler om at verden eller andre skal endre seg, vil som oftest føre til at det skaper ulykke for en selv. Å be handler om å be om å åpne seg selv for vekst som gjør at en er mer mottagelig for det som er ment for en. Å be om styrken til å takle livet sitt sånn det er, til å bli en bedre versjon av seg som vil tiltrekke en bedre partner. osv. Anonymkode: 1cdc2...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Skrevet 18. september Var veldig spirituell troende før jeg også. Så begynte jeg å legge merke til at ingenting av det jeg trengte for å leve et godt liv, gikk i oppfyllelse. Hadde ekstreme ekstreme påkjenninger, men ingen hjelp eller støtte fra «andre siden». Det har faktisk aldri vært stillere. Dette til tross for at jeg ba omtrent dag og natt. Jeg ba heller ikke om ting som var utpreget egoistisk eller som bare gavnet meg selv. Trodde også at det var mulig å få kontakt og få hjelp av nære og kjære familiemedlemmer som døde. Ingenting, og stille som i graven, Nå har jeg dessverre blitt en av dem som lurer på om det ikke er noe som helst etter døden, og at alt bare er en menneskeskapt illusjon . Hvis det fantes noe der ute som elsker meg mer enn alt, ville de aldri påført meg slike langvarige og grusomme påkjenninger. Og dette med en som har vært snillere enn de fleste, som har forsvart folk mot mobbere, som har gitt sine siste kroner til uteliggere etc etc . Synd, men sant. Anonymkode: 41258...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Skrevet 18. september Ja. Jeg har fått egentlig ganske mye ved å bare be. Til og med det som kan betraktes som mirakler. Når jeg setter en intensjon på andres vegne,så går også det ofte i oppfyllelse . Merkelig nok. Jeg er ikke noe spesielt kristen av meg,altså. Så jeg kaller det i voksen alder mer for intensjoner enn å kalle det for å be. Akkurat nå er jeg på vei til sengs. Så jeg er kun kapabel til å dele med dere min aller første erfaring på dette med å be. Lang historie kort så kommer jeg fra en svært dysfunksjonell familie. Med vold,alkohol og slike ting (jeg havnet heldigvis i fosterhjem da jeg ble eldre). Så var det en av mange dager at jeg ble sendt opp på rommet mitt uten mat. Og jeg husker at jeg var fryktelig sulten. Så sulten at jeg begynte å fantasere om karbonader med løk på brødskive. Jeg var 5 år den gang. Og hadde lært om Gud på søndagsskolen. Og hadde lært at Jesus ved hjelp av Gud klarte å mette mange mennesker. Så jeg husker at jeg bare sa: kjære Gud. Jeg er så fryktelig sulten. Jeg vil ha karbonader med løk på brødskive. Også trodde jeg antagelig at karbonadene skulle komme seilende ned. Noe som ikke skjedde. Men det som skjedde var at moren en liten stund etterpå min ropte meg ned til første etasje. Og der hadde hun laget akkurat det jeg bad til Gud om Noe som fasinerer meg den dag i dag. For jeg kan love deg at i min oppvekst var ingen nådige. Så hva som fikk moren min til å lage det etter å ha sendt meg opp uten mat,vet jeg ikke. Og det er i tilegg spesielt at jeg fikk nøyaktig det jeg bad om. Og at hun laget det bare til meg. Anonymkode: 52d84...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Var veldig spirituell troende før jeg også. Så begynte jeg å legge merke til at ingenting av det jeg trengte for å leve et godt liv, gikk i oppfyllelse. Hadde ekstreme ekstreme påkjenninger, men ingen hjelp eller støtte fra «andre siden». Det har faktisk aldri vært stillere. Dette til tross for at jeg ba omtrent dag og natt. Jeg ba heller ikke om ting som var utpreget egoistisk eller som bare gavnet meg selv. Trodde også at det var mulig å få kontakt og få hjelp av nære og kjære familiemedlemmer som døde. Ingenting, og stille som i graven, Nå har jeg dessverre blitt en av dem som lurer på om det ikke er noe som helst etter døden, og at alt bare er en menneskeskapt illusjon . Hvis det fantes noe der ute som elsker meg mer enn alt, ville de aldri påført meg slike langvarige og grusomme påkjenninger. Og dette med en som har vært snillere enn de fleste, som har forsvart folk mot mobbere, som har gitt sine siste kroner til uteliggere etc etc . Synd, men sant. Anonymkode: 41258...0b7 Så du vil ha bevis på Gud og Skaperen? Du vil ha lønn? Anonymkode: 1cdc2...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du vil ha bevis på Gud og Skaperen? Du vil ha lønn? Anonymkode: 1cdc2...ebb Lønn? Hva snakker du om? Jeg viser bare til bibelsk og spirituell lære. Det funker ikke i hele tatt. Om det fantes en gud, ville det vært bedre for de som har det verst. Vi tillegger gud for mye betydning. Då blir det bare et falsk håp, som vi tror på, og som kaster bort tiden vår. Isteden burde vi ha brukt tiden på å gå livene våre bedre, løse krig og elendighet etc, istedenfor å vente på støtte fra gud. Livet har vist meg at det er like realistisk å tro på julenissen. Anonymkode: 41258...0b7
Snok1 Skrevet 18. september #11 Skrevet 18. september Nei. Det er selvsagt ingen forbindelse mellom bønner og faktiske hendelser. Konsentrer dere om å skape gode liv for dere selv og menneskene dere bryr dere om. Ikke legg slike ting i hendene på Skybert.
AnonymBruker Skrevet 18. september #12 Skrevet 18. september Den onde Guden i bibelen gir jo faen, han har nok med å spre lidelse i verden og lytter ikke til bønnene til foreldre med døende barn engang. Neida, jeg tuller. Gud finnes ikke. Men det har skjedd noen ganger at jeg har ønsket meg noe veldig sterkt, så har det faktisk gått i oppfyllelse. Drømmer har skjedd. Noen ganger nesten sånn at hæ, stemmer dette med visualisering og "the secret" og alt det der, hvis du tror noe sterkt nok så skjer det. Men det har skjedd flere ganger at drømmer ikke har gått i oppfyllelse, jeg venter fremdeles på den lotto-millionen for eksempel! Så noe tilfeldighet, og så er det jo noe med at man kanskje drømmer om ting som har mulighet for å skje, eller at man selv gjør noe for at det skal skje. Anonymkode: ebe78...a60 1
Tubaluba Skrevet 18. september #13 Skrevet 18. september Det har skjedd mange ganger. Hvis jeg ber om noe, så er det i situasjoner der jeg er presset, lei meg eller redd. Eksempler: Sykdom, barn som ikke har det bra pga mobbing, kjæledyr som er borte mm.
AnonymBruker Skrevet 18. september #14 Skrevet 18. september Jeg be om å vinne i Lotto ( som fleste av oss) i flere år. Og jeg fikk penger, men ikke akkurat Lotto, fikk kreft og fikk utbetalt forsikring for kritisk sykdom. Gud har bra humor. 😏 Er forsiktig i sine ønsker, noen ganger de går i oppfyllelse, men ikke på den måten som du hadde tenkt. 🤭 Anonymkode: 2c089...327
AnonymBruker Skrevet 18. september #15 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lønn? Hva snakker du om? Jeg viser bare til bibelsk og spirituell lære. Det funker ikke i hele tatt. Om det fantes en gud, ville det vært bedre for de som har det verst. Vi tillegger gud for mye betydning. Då blir det bare et falsk håp, som vi tror på, og som kaster bort tiden vår. Isteden burde vi ha brukt tiden på å gå livene våre bedre, løse krig og elendighet etc, istedenfor å vente på støtte fra gud. Livet har vist meg at det er like realistisk å tro på julenissen. Anonymkode: 41258...0b7 Du nevnte hvordan du hadde vært så snill og god. Da høres det ut som du vil ha lønn for innsatsen. Entitlement var det jeg hørte innlegget ditt. Og hvis det er sånn, hvis bønnen din kommer derfra så funker det ikke sånn. Anonymkode: 1cdc2...ebb
AnonymBruker Skrevet 18. september #16 Skrevet 18. september Jeg ba/manifesterte om å få A i snitt på studiet. Det fikk jeg. Anonymkode: 08fa4...6fd
AnonymBruker Skrevet 18. september #17 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du nevnte hvordan du hadde vært så snill og god. Da høres det ut som du vil ha lønn for innsatsen. Entitlement var det jeg hørte innlegget ditt. Og hvis det er sånn, hvis bønnen din kommer derfra så funker det ikke sånn. Anonymkode: 1cdc2...ebb Du har ikke lest bibelen eller spirituell lære skjønner jeg? Anonymkode: 41258...0b7
AnonymBruker Skrevet 18. september #18 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har noen fått det? Bedt om noe man ønsker og fått ønsket sitt oppfylt ved å be til Gud? Ja, jeg! Jeg ba og ba både til Gud og Allah hver kveld i en uke og da fredagen kom så hadde daten akkurat så store og deilige pupper som jeg hadde bedd om. Anonymkode: 0dbbd...fbb
AnonymBruker Skrevet 18. september #19 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har noen fått det? Bedt om noe man ønsker og fått ønsket sitt oppfylt ved å be til Gud? Kristen eller ei. Kan selvfølgelig også bare vært tilfeldighet om man fikk det. Anonymkode: ea66c...1da Ja, jeg ba om å stå på eksamen og det gjorde jeg🤓 Anonymkode: 15fc2...631 1
AnonymBruker Skrevet 18. september #20 Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du har ikke lest bibelen eller spirituell lære skjønner jeg? Anonymkode: 41258...0b7 Jeg er ikke kristen, men jo, jeg har lest Bibelen. Selv følger jeg mest Kabbalah. Den kristne troen sier at en skal få sinn lønn i himmelen. Om en er entitled og tror at hvis en er snill skal Gud bevise seg for deg, det er ikke sånn det funker. Hva med deg selv, har du lest Bibelen eller spirituell lære? Anonymkode: 1cdc2...ebb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå