Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som aldri spørr om å møtes. Hun sier at det er vanskelig for henne å planlegge å møtes pga hun sliter med helsen. Så formen er varierende fra dag til dag. Når helg kommer er hun sliten etter jobb og vil helst være hjemme. Men jeg inviterer henne over på vin en fredag no og da. Men hun takker ofte nei pga hun vet ikke hvordan hun føler seg til helgen. Skal jeg bare droppe å invitere henne? Gjør jeg det så blir det ikke ofte vi møtes, dessverre 

Anonymkode: 7f42b...7d6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mja, du kan jo sende henne en melding om at du skjønner hun har uforutsigbare dager - så hun kan selv ta kontakt når det eventuelt passer mtp form.

Og at du er fleksibel på aktivitet og tid.

Det kan jo være vin og timesvis med skravling blir for mye 🤷‍♀️

Kanskje en kort spasertur hvor du drar til henne med kaffe eller noe er bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Inviter hvis du har lyst. Men du kan jo si til henne at hun får si i fra når hun har lyst og overskudd til å treffes. Så trenger du ikke å bli så skuffa over at hun alltid takker nei. 

Anonymkode: d86c6...487

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inviter hvis du har lyst. Men du kan jo si til henne at hun får si i fra når hun har lyst og overskudd til å treffes. Så trenger du ikke å bli så skuffa over at hun alltid takker nei. 

Anonymkode: d86c6...487

Hun sier at det er bedre å ikke avtale noe og heller ta det en dag hun føler at hun klarer det. Men jeg liker jo å planlegge 

AnonymBruker
Skrevet

Hun sier at det er bedre å ikke avtale noe og heller ta det en dag hun føler at hun klarer det. Men jeg liker jo å planlegge 

Jeg skjønner deg godt. Man må jo vite. Går det ikke ann å avtale et tidspunkt og hun heller avlyser? 

Anonymkode: be232...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Man må jo vite. Går det ikke ann å avtale et tidspunkt og hun heller avlyser? 

Eller som hun andre sa her. La hun ta initiativet. Faren er vel da at det aldri blir. 

AnonymBruker
Skrevet

Eller som hun andre sa her. La hun ta initiativet. Faren er vel da at det aldri blir. 

Kan gjøre det. Blir iallefall ikke vin kvelder da. Hun blir dårlig i mange dager da. Så da blir det kun å møtes over en kopp kaffe. Men er jo greit det også 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde latt henne ta kontakt når det passet, og så hadde jeg heller fokusert på andre venner.

Jeg misliker sterkt når vennskap bare går én vei.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, dropp henne på verst tenkelige vis hvis du  synes det er vanskelig å være venninne med en kronisk syk person! 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må man alltid planlegge?!?! 

Anonymkode: 9efd9...dfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan gjøre det. Blir iallefall ikke vin kvelder da. Hun blir dårlig i mange dager da. Så da blir det kun å møtes over en kopp kaffe. Men er jo greit det også 

Hvorfor inviterer du henne til vinkveld om hun blir syk av det? Kan dere drikke noe annet enn alkohol når dere treffes en kveld? 

Hvis hun er for dårlig til å kunne planlegge må du bare akseptere det. Du kan invitere henne med samme dag, og alltid ha en backup plan i tilfellet hun er for syk.

Anonymkode: 81665...8b7

AnonymBruker
Skrevet
Ava+, skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde latt henne ta kontakt når det passet, og så hadde jeg heller fokusert på andre venner.

Ja, for det å være syk betyr at vennskap er enveis?!?! 🤮Hjelpes! Du er en god venn 🤩

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ava+, skrev (9 minutter siden):

Fy faen for en ego du er!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, alt må ikke være vinkvelder, eller? Jeg har venninne som ikke drikker vin. Vi møtes ofte. Av og til tar jeg et glass vin selv om hun ikke drikker. Det går helt fint. Forventer likevel ikke at vi skal drikke i tillegg! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Ava+, skrev (12 minutter siden):

Jeg er enig. Ser at noen skriver "ego" osv. Jeg skjønner at folk kan være syke og at det av den grunn kan være utfordrende å ta kontakt. Men det kan være utrolig kjipt å være den eneste som tar initiativ. Man kan faktisk være en god venn og forstå sykdom, samtidig som det er kjedelig å være den eneste som spør. Har vært der selv, av andre grunner. Til slutt ga jeg opp å spørre. Forstår godt at man noen ganger ønsker å planlegge, alt kan ikke alltid være på den sykes premisser.

Anonymkode: fb23a...c22

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Altså, dropp henne på verst tenkelige vis hvis du  synes det er vanskelig å være venninne med en kronisk syk person! 

Må man alltid planlegge?!?! 

Jeg vil jo vite eller så gjør jeg andre ting. Er ikke alltid så lett å være spontan. 

AnonymBruker
Skrevet
Ava+, skrev (1 time siden):

Det går da ikke bare én vei når denne venninna  har så dårlig helse. Gode venner tåler at venninna  ikke er helt frisk.

Anonymkode: 8f8be...122

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går da ikke bare én vei når denne venninna  har så dårlig helse. Gode venner tåler at venninna  ikke er helt frisk.

Anonymkode: 8f8be...122

Ja, så klart. Men da må hun ta initiativ eller gjøre noe selv om hun vil ha kontakt. Helt greit å være syk så klart. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kronisk syk og jeg har mange ganger opplevd at avtaler jeg egentlig ikke har energi til har blitt avlyst og det går helt fint ts, da blir det hjemmehjelp i stede for en lang kveld med venninner. Jeg overlever at avtaler avlyses. Jeg kan glede meg over en kveld med vin og gode samtaler men jeg blir dønn utslitt og må takke for meg mens andre fortsatt er på oppadgående rus. Pga dette er det ytterste sjeldent jeg sier ja til "kvelder" og andre lange besøk (dag, kveld.). Det beste er to timer av gangen, da kan jeg til gjengjeld møtes ett par ganger i måneden.

Anonymkode: e3c7c...ffc

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...