Gå til innhold

Noen som ar blitt bedre av å slette sosiale medier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble du bedre`? Var det verdt det?  Interessert i å vite folk sin opplevelse av det. 

Anonymkode: 40473...d55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i hvert fall mindre suicidal når jeg tar pause fra tiktok.

Anonymkode: f322e...f19

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er i hvert fall mindre suicidal når jeg tar pause fra tiktok.

Anonymkode: f322e...f19

Hva ser du på som trigger til slikt?

Anonymkode: 7a1e8...a12

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes sosiale medier er dørgende kjedelig. Har ingen av de. Og ja, føler meg bedre enn folk som lever livene sine speilende i et ekko.

Anonymkode: 43198...54a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slettet Facebook, fjernet Instagram appen og slått av varsler på Snapchat. Har aldri hatt tiktok. Føler meg friere, har mindre angst og føler meg bedre. Bruker også mye mindre tid på telefon. Doom scrolling er ikke sunt, og jeg merker at det å fylle tiden med noe annet er bedre for min mentale helse 

Anonymkode: 1adb9...852

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ser du på som trigger til slikt?

Anonymkode: 7a1e8...a12

La algoritmen herje litt med politisk innhold. Da skulle man ønske Putin bare trykket på atom knappen! Det er helt håpløst,og det er unger like mye som det er gamlinger. Polarisering og hat er på det ekstreme.

Må si de er heldige de som får kun kattunger og solskinn i sine feeder på TikTok.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes sosiale medier er dørgende kjedelig. Har ingen av de. Og ja, føler meg bedre enn folk som lever livene sine speilende i et ekko.

Anonymkode: 43198...54a

Du har KG. 

Anonymkode: ab7eb...73b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Nja, jeg kjøpte meg en sånn gammeldags nokia, var lei hele smartphone greia. Men kona kjøpte en ny smarttelefon til meg, fordi hun følte jeg var sur på sms når jeg ikke sendte en emoji på slutten😅

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ikke. Jeg er ram på å blokkere, mute og trykke "liker ikke" de gangene jeg kjenner at negative følelser blir trigget, så feedene mine er ganske fine. Men merker faktisk at jeg har godt av å ta pauser fra KG. :fnise:

Anonymkode: 5ba8e...7bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har KG. 

Forum,forum,forum.

Det gjør en slags comeback nå! Mange forum har merket økt aktivitet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (2 minutter siden):

Må si de er heldige de som får kun kattunger og solskinn i sine feeder på TikTok.

Jeg er ikke heldig, det er resultat av aktive valg jeg har tatt.

Anonymkode: 5ba8e...7bb

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (Akkurat nå):

Forum,forum,forum.

Kg er ikke mindre triggende enn SOme hvertfall. For meg er kg det værste.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her ser man i hvertfall ikke familjefar 38 med 5 unger sitte å lire av seg hvor mye han hater AP og sosialister med fullt navn og bilde i hvertfall. Man har i det minste innsikt til å være anonym når man lirer av seg sån galle. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (10 minutter siden):

Forum,forum,forum.

Forum er like mye SoMe som Facebook og YouTube. 

Anonymkode: b653f...8b1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forum er like mye SoMe som Facebook og YouTube. 

Anonymkode: b653f...8b1

Det er det,men man er mer anonym en på Facebook. Yotube bruker de fleste til videoinnhold,ikke diskusjoner. Det var også en stund der mange forum stengte. Vet ikke hvordan trafikken var her inne for 5-10 år siden da. Nå er forum blitt populært igjen. Kjenner flere som har registrert seg og er aktiv på forum de siste 2 årene.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt Instagram, aldri TikTok, har en inaktiv Facebook-bruker og har Snap kun med familie og nære venner. Akkurat passe for meg. Har aldri blitt spesielt glad over å følge andre menneskers kuraterte liv.

Anonymkode: baa20...aed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Slutta med fb, instagram og tiltok, men snap bruker jeg, men kun til å sende bilder med kjæresten.

Å droppe giftige folk hjelper myyyye mer. 
Men min insta og tik tok var fylt av koselige dyrevideoer, så om du bare ser pro-ana og kjendissladder er det nok lurt.

Anonymkode: 9d55e...b41

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

For meg også. Det er så mange folk her som skriver så mye dritt og negative ting. Skremmende. 

Anonymkode: 73472...07b

AnonymBruker
Skrevet

Har fått bedre tid, mer tid til ekte samtaler og møter, og ikke minst husarbeid og bøker. Anbefalest å teste ut ved å slette appene i minst én måned, du må jo ikke slette brukeren din dersom du er usikker. Blir overrasket dersom andre ikke merker det positive ved det, når den første dopaminavhengigheten har gitt seg.

Anonymkode: c6a7a...303

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg ble "bedre", det var bedre for psyken i hvert fall. Føler meg mer tilstede, og fått mer tid til hobbyer. Jeg har ikke savnet noe av det heller...

Anonymkode: c1fb9...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...