Gå til innhold

Gave når bryllupet er i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg og min samboer er invitert i et bryllup som arrangeres i utlandet. Brud og brudgom bor i Norge, men en av dem kommer fra det aktuelle landet. 

Nå har de opprettet ønskeliste, og jeg blir litt motløs. Mange dyre gaveønsker. For meg og samboer vil det koste mellom 20000 og 30000 å bare i reise og overnatting (og dette er ikke et sted jeg i utgangspunktet ville ønsket å legge en feriereise til).

Dere som har giftet dere i utlandet, var dette noe dere tenkte over? Er jeg urimelig som synes det er litt umusikalsk? Min samboer har helseplager og går på AAP, så økonomien er ikke helt på topp for tiden.

Anonymkode: d5c44...c18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ER umusikalsk å legge festen til et sted hvor gjestene må ut med uhorvelige mye penger for å delta. Men det er heldigvis valgfritt. 
Aldri om jeg hadde betalt 30000kr for å delta i et bryllup, så jeg hadde bare takket nei.

Anonymkode: c22ca...ac8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble invitert og dro til bryllup i utlandet. Vi var vel ute med en 20K i alle fall vi og da vi var der en uke når vi først skulle fly så langt osv. Så tok det som en ferietur, men vi brukte jo også flere dager av ferien på brudeparet og bryllupet. De ønsket seg i utgangspunktet ikke noe siden folk betalte så mye for å delta. 

Anonymkode: 8aa22...39f

Skrevet

Jeg har vært i flere bryllup i utlandet, og felles for de er at brudeparet har vært veldig tydelig på at de ikke vil ha gaver siden gjestene bruker ferie og mye penger for å delta. Jeg er helt enig i at det er umusikalsk, og hadde nok takket nei med mindre jeg hadde veldig lyst til å delta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det ER umusikalsk å legge festen til et sted hvor gjestene må ut med uhorvelige mye penger for å delta. Men det er heldigvis valgfritt. 
Aldri om jeg hadde betalt 30000kr for å delta i et bryllup, så jeg hadde bare takket nei.

Anonymkode: c22ca...ac8

Hvis en av dem kommer fra et annet land, blir det noen som må punge ut for reise uansett. Men burde være helt innafor å droppe gave, eller gi noe symbolsk.

Anonymkode: 18eb1...0f6

• Liker 1
Skrevet (endret)

De fleste som legger bryllupet til et sted som medfører større kostnader enn vanlig for mange av gjestene, pleier å være musikalske nok til å skrive at det er gave stor nok at gjestene vil være med og feire sammen med dem. 

Endret av Ullvott
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nysådd skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært i flere bryllup i utlandet, og felles for de er at brudeparet har vært veldig tydelig på at de ikke vil ha gaver siden gjestene bruker ferie og mye penger for å delta. Jeg er helt enig i at det er umusikalsk, og hadde nok takket nei med mindre jeg hadde veldig lyst til å delta.

Samme her. Alle bryllup i utlandet har det stått tydelig på innbydelsen at gaven er at dere kommer og feirer med oss. 

Anonymkode: 99273...6f7

• Liker 1
Skrevet

Vi skal gifte oss i Frankrike om en mnd, og vi har vært veldig tydelig på at vi ikke ønsker gaver. Synes det er mer enn nok at folk tar seg råd og fri til å reise så langt for å feire 😊  synes absolutt det er mye å forvente når man ber om gave i tillegg !

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Alle bryllup i utlandet har det stått tydelig på innbydelsen at gaven er at dere kommer og feirer med oss. 

Anonymkode: 99273...6f7

Hvis brudeparet "glemmer" dette, får gaven være et kort med påskrift "gaven er at vi kommer og feirer med dere" 😄

Anonymkode: 18eb1...0f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Jeg og min samboer er invitert i et bryllup som arrangeres i utlandet. Brud og brudgom bor i Norge, men en av dem kommer fra det aktuelle landet. 

Nå har de opprettet ønskeliste, og jeg blir litt motløs. Mange dyre gaveønsker. For meg og samboer vil det koste mellom 20000 og 30000 å bare i reise og overnatting (og dette er ikke et sted jeg i utgangspunktet ville ønsket å legge en feriereise til).

Dere som har giftet dere i utlandet, var dette noe dere tenkte over? Er jeg urimelig som synes det er litt umusikalsk? Min samboer har helseplager og går på AAP, så økonomien er ikke helt på topp for tiden.

Vi gifta oss i utlandet, langt borte, men hadde en mindre fest senere for de som ikke kunne komme. 

Anonymkode: 6329a...f94

AnonymBruker
Skrevet

Hvor nære er dere brudeparet? Er det et alternativ å ikke reise? 

Anonymkode: 5cab1...85f

AnonymBruker
Skrevet

Det er en invitasjon, ikke en stevning... som man sier. 

Anonymkode: 135db...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor nære er dere brudeparet? Er det et alternativ å ikke reise? 

Vi er ganske nære, men vurderer fortsatt om vi kan ta denne kostnaden. Det er barnefritt bryllup, og vi ønsker gjerne å ha råd til rn liten feriereise sammen med barna også. Sistnevnte prioriteres selvfølgelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er ganske nære, men vurderer fortsatt om vi kan ta denne kostnaden. Det er barnefritt bryllup, og vi ønsker gjerne å ha råd til rn liten feriereise sammen med barna også. Sistnevnte prioriteres selvfølgelig. 

Jeg ville prioritert familieferie foran bryllup. Spesielt når økonomien er knapp pga mannens AAP

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. Merkelig av folk å forvente slikt av andre.

Anonymkode: 938a7...695

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da forstår jeg ikke helt hva du lurer på?! Dere har tydeligvis ikke råd til to utenlandsferier, da kjøper dere en gave til brudeparet, men blir hjemme

Anonymkode: a4ff2...ee0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...