AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:57 #1 Skrevet onsdag kl. 14:57 Jeg må dessverre trekke en fortann som det ikke er noe annet å gjøre med enn å sette inn implantat. Jeg har smerter og må få trukket den innen kort tid. Jeg har ingen som helst mulighet til å betale for implantat og må derfor bare finne meg i å mangle en fortann...Det jeg lurer på for dere som vet er : Kan jeg sette inn implantat ved en senere anledning dersom jeg skulle få råd til det? Eller er det slik at implantatet må settes inn med en gang tannen blir trukket? Anonymkode: 80f26...a74 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:07 #2 Skrevet onsdag kl. 15:07 Den kan settes inn senere, grunnen til at man vil få satt den inn relativt raskt er fordi tannen stimulerer kjevebeinet, det kan bli noe tap av beinvev. Men har du nabotenner tror ikke jeg at det er noe som skjer raskt eller i særlig stor grad. Med mindre du har en tankjøttssykdom osv som jeg ikke kan vite noe om da. Jeg er ikke tannlege! Må bare få sagt det 😊 Du kan få en tann som ikke er et implantat, du klipser den på. Tanna kan ikke egentlig bites med, men det vil se fint ut. (delprotese) Hør med tannlegen om det kan være et alternativ? Anonymkode: 2552a...25c
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:16 #3 Skrevet onsdag kl. 15:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den kan settes inn senere, grunnen til at man vil få satt den inn relativt raskt er fordi tannen stimulerer kjevebeinet, det kan bli noe tap av beinvev. Men har du nabotenner tror ikke jeg at det er noe som skjer raskt eller i særlig stor grad. Med mindre du har en tankjøttssykdom osv som jeg ikke kan vite noe om da. Jeg er ikke tannlege! Må bare få sagt det 😊 Du kan få en tann som ikke er et implantat, du klipser den på. Tanna kan ikke egentlig bites med, men det vil se fint ut. (delprotese) Hør med tannlegen om det kan være et alternativ? Anonymkode: 2552a...25c Du kan få satt inn en bro, det koster en brøkdel. Snakk med tannlegen. En tannlege trekker aldri en fortann med mindre det er absolutt siste utvei. Det kan godt hende den kan(og skal) rotfylles. Du får neppe tannlegen med på å trekke en fortann om det kan være mulig å redde den. Da må det forsøkes først. Du kan også ta kontakt med NAV. Kanskje kan du få det dekt via økonomisk stønad (sosialhjelp) om du har varig lav inntekt og ikke ligger over norm, samt ikke har formue. Det er også mulig å søke om sosialt lån fra nav sosial. Anonymkode: 18475...536
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:20 #4 Skrevet onsdag kl. 15:20 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan få satt inn en bro, det koster en brøkdel. Snakk med tannlegen. En tannlege trekker aldri en fortann med mindre det er absolutt siste utvei. Det kan godt hende den kan(og skal) rotfylles. Du får neppe tannlegen med på å trekke en fortann om det kan være mulig å redde den. Da må det forsøkes først. Du kan også ta kontakt med NAV. Kanskje kan du få det dekt via økonomisk stønad (sosialhjelp) om du har varig lav inntekt og ikke ligger over norm, samt ikke har formue. Det er også mulig å søke om sosialt lån fra nav sosial. Anonymkode: 18475...536 For å sette inn en bro må du file ned nabotennene (krone prep) dersom du har gode fortenner ville jeg ikke gjort det. Og nå må du betale for tre kroner. Anonymkode: 2552a...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå