AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Mannen min og jeg ønsker å flytte fra forblåste Vestlandet til Østlandet når siste barnet forlater redet (neste sommer). Kommer opprinnelig fra Oslo, men boligprisene er for høye for oss. Vi har funnet fram til Fredrikstad. Litt fordi vi har nettverk der i form av venner. Litt fordi det man får mye hus for pengene. Litt fordi det er pendleavstand til Oslo/flere jobbmuligheter. Er det noe som bor i Fredrikstad som kan si noe om følgende: - Hvordan er det å bo i Fredrikstad? - Hvordan er været?! - Noen som jobber på høyskolen i Fredrikstad/Halden? Hvis ja, hvordan er arbeidsmiljøet? Kan være en relevant arbeidsgiver. - Hvilke områder er det best å bo? - Hvordan er det å bo i nærheten av togstasjonen? - Hvordan er mulighetene for å engasjere seg i lag og foreninger etc.? Er det et aktivt samfunnsliv med ting som skjer? - Andre tips eller triks dere vil dele? Anonymkode: 06f83...91e
Rødstrupa Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Det er høy arbeidsledighet og mye rusbruk blant unge mennesker i Fredrikstad.
Snok1 Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Med voksne barn ville jeg kunne vurdert Fredrikstad. Hvaler i nærheten og koselige bymiljøer. Mye positivt for den som liker sjø. Jeg hadde vært skeptisk til å la barna mine vokse opp der. Det er dessverre også veldig langt fra Oslo, både kulturelt og for pendling.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Fredrikstad er topp når en har voksne barn. Og her er tips til noe frivillig arbeid og samfunnsnyttig https://www.facebook.com/hef.ostfold/ Anonymkode: f6e6e...1b8
Kvist Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Superkoselig by å bo i. Stor nok til at det er mye som skjer, massevis av lag og foreninger, og liten nok til at man kommer "på hils" med folk. Jeg liker også at byen er sitt eget sentrum på en måte, alt er ikke fokusert mot Oslo slik jeg var vant til fra der vi bodde før. Ja, arbeidsmarkedet er ganske tøft, men det igjen avhenger jo av hva slags jobber dere er ute etter og hvilken kompetanse dere har. Og klimaet er bedre enn veldig mange andre steder. Vi har mye familie på Romerike, og opplever at vi i Fredrikstad får våren minst 3 uker før dem, og høsten ca 2 uker etter dem. Og vintrene er mildere (og våtere) her. Det var en av hovedgrunnene for at vi valgte å flytte hit og er SÅ fornøyde med det valget. Det er kort vei til skog og til sjøen. Vi har fått barn her, som nå er ungdommer. Og er glade for at de fikk vokse opp her, det er mange muligheter for dem mtp fritidsaktiviteter og vi opplever byen som liten og trygg. Ja, det er dop her, og muligheter for ungdom til å havne i trøbbel. Men det er det faktisk overalt.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Mye innvandrere og for langt unna Oslo for daglig pendling. Anonymkode: 09bc5...28e
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mannen min og jeg ønsker å flytte fra forblåste Vestlandet til Østlandet når siste barnet forlater redet (neste sommer). Kommer opprinnelig fra Oslo, men boligprisene er for høye for oss. Vi har funnet fram til Fredrikstad. Litt fordi vi har nettverk der i form av venner. Litt fordi det man får mye hus for pengene. Litt fordi det er pendleavstand til Oslo/flere jobbmuligheter. Er det noe som bor i Fredrikstad som kan si noe om følgende: - Hvordan er det å bo i Fredrikstad? - Hvordan er været?! - Noen som jobber på høyskolen i Fredrikstad/Halden? Hvis ja, hvordan er arbeidsmiljøet? Kan være en relevant arbeidsgiver. - Hvilke områder er det best å bo? - Hvordan er det å bo i nærheten av togstasjonen? - Hvordan er mulighetene for å engasjere seg i lag og foreninger etc.? Er det et aktivt samfunnsliv med ting som skjer? - Andre tips eller triks dere vil dele? Anonymkode: 06f83...91e Vet dette ikke var spørsmål . Men vil du nærme Oslo burde du ta en titt på sjøhagen tilhører Moss . Men ikke sentrum. Nærme alle veier. Fredrikstad er grei nok men tungvint å pendle til Oslo . Anonymkode: eef03...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå