AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Hei! Er det noen som kan anbefale noe våtfôr til en katt? Han er egentlig ikke er kresen, men er visst det på enkelte typer 🫣 Han fikk først en halv boks med Gourmet Gold fra Purina, var tom for denne en gang og da fikk han en halv pose med Latz som jeg hadde i skapet (den andre katten min stoppa plutselig å like denne). Etter dette nekta han å spise Gourmet Gold Pâté, og ville bare ha Latz. Etter noe måneder med Latz fikk han plutselig problemer med analkjertler. Etter tømming hos veterinær kom det tilbake innen tre uker, og fikk beskjed om å bytte ut våtforet siden han ikke hadde problemer før det ble byttet. Har kjøpt Royal Canin Gastrointestinal, men dette er ikke interessant. Han fikk en pakke med Purina Pro Plan Gastrointestinal fra veterinæren for å hjelpe med å stabilisere så analkjertlene ble bedre, og det sluker han, men dette er vel ikke noe han skal gå på fast. Han får en halv pose om dagen med litt vann i så han får i seg nok vann, siden han er en kastrert hannkatt som ikke er veldig flink til å drikke på tross av vannskåler og fontener flere steder i hjemmet. Tips mottas med takk 😊 Anonymkode: 12f54...ccd
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Min katt får beger med våtfor fra Wild Freedom som er kvalitetsfor, og han elsker det. Jeg kjøper Wild Freedom hos Zooplus som er en dyrebutikk på nett, og en pakke med seks beger koster kun 65 kr. Hvis man handler for 499,- får man gratis frakt og alt levert på døren. Jeg kjøper tørrfor, våtfor og kattesand fra Zooplus, men koker også sei til han som han elsker. Anonymkode: 91e2e...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min katt får beger med våtfor fra Wild Freedom som er kvalitetsfor, og han elsker det. Jeg kjøper Wild Freedom hos Zooplus som er en dyrebutikk på nett, og en pakke med seks beger koster kun 65 kr. Hvis man handler for 499,- får man gratis frakt og alt levert på døren. Jeg kjøper tørrfor, våtfor og kattesand fra Zooplus, men koker også sei til han som han elsker. Anonymkode: 91e2e...a1a Takk for svar! Skal sjekke ut! Jeg har vært på tanken av å koke sei, men jeg spiser ikke fisk selv og har vært litt på benken i tilfelle han ikke liker. Kokte kylling til dem her om dagen, det ville ingen av dem ha 🫣 ts Anonymkode: 12f54...ccd
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Gastrointestinal-fôrvarianter har ofte veldig høyt kalori-/fettinnhold, sikkert derfor han slukte det. Det bør han ikke få jevnlig med mindre han skal raskt opp i vekt. Katter er kresne og rare, og bytter ofte preferanser. Det eneste jeg kan anbefale er å teste litt forskjellig fra dyrebutikken, men sjekk kaloriinnholdet i det du kjøper. Anonymkode: 18fdf...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar! Skal sjekke ut! Jeg har vært på tanken av å koke sei, men jeg spiser ikke fisk selv og har vært litt på benken i tilfelle han ikke liker. Kokte kylling til dem her om dagen, det ville ingen av dem ha 🫣 ts Anonymkode: 12f54...ccd Katter skal ikke ha kokt kjøtt. Les om Pottenger's cat study. Han ga en grupppe katter rått kjøtt og en annen gruppe kokt/stekt kjøtt. De kattene som fikk kokt/stekt kjøtt ble så syke at generasjon 2 ikke kunne få kattunger som overlevde en gang. Anonymkode: 5ff62...533
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Katter skal ikke ha kokt kjøtt. Les om Pottenger's cat study. Han ga en grupppe katter rått kjøtt og en annen gruppe kokt/stekt kjøtt. De kattene som fikk kokt/stekt kjøtt ble så syke at generasjon 2 ikke kunne få kattunger som overlevde en gang. Anonymkode: 5ff62...533 Katten til en veninne tåler kun kokt kylling og det anbefales fra veterinær. Katten kaster opp av alle typer våtfor unntatt kokt kylling. Anonymkode: 91e2e...a1a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Katter skal ikke ha kokt kjøtt. Les om Pottenger's cat study. Han ga en grupppe katter rått kjøtt og en annen gruppe kokt/stekt kjøtt. De kattene som fikk kokt/stekt kjøtt ble så syke at generasjon 2 ikke kunne få kattunger som overlevde en gang. Anonymkode: 5ff62...533 Jeg fikk beskjed av veterinær å gi fordi den andre katten min hadde diaré. Skulle få kokt kylling og eventuelt ris fram til jeg fikk tak i skånefor fra veterinær. (dette var over videosamtale). men nå var det ingen av dem som ville ha, så da er ikke det noe å tenke mer over 😅 ts Anonymkode: 12f54...ccd
Kittykat Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden (endret) Vi har to katter og de spiser fish4cats (alle smaker, men den ultimate favoritten der er tuna filet with cheese), monster (alle smaker) og royal canin (alle smaker), alt er våtfor. Jeg kjøper det på Buddy. Katter skal helst ikke ha whiskas, latz, friskies, gourmet osv som blir solgt på dagligvarebutikken da det er så og si junk food for pus. Endret 1 time siden av Kittykat 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå