AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:41 #61 Skrevet onsdag kl. 14:41 Ja! Men det kan jeg bare drømme om…. Anonymkode: b6f28...847
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:42 #62 Skrevet onsdag kl. 14:42 Det vil jeg kalle en svært god lønn. Og det visste du TS, du skriver bare for å provosere. Anonymkode: 7be4a...318 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:46 #63 Skrevet onsdag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis man ikke klarer seg på 820 000 så sliter man med andre ting enn økonomien. Anonymkode: accf0...28a Kona og jeg tjener mindre enn det til sammen. Vi jobber begge 100%. Vi lever kjempegode liv, men flere utenlandsturer i året, og en sparekonto og aksjeportefølje som bare vokser og vokser. Hva er det folk sløser bort penger på, egentlig? Anonymkode: 7be4a...318 2
Averyx Skrevet onsdag kl. 14:47 #64 Skrevet onsdag kl. 14:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du intellekt nok til å ha en jobb som betaler ut 820.000 i året for å ha deg som ansatt, har du også intellelt nok til å forstå at en lønn langt over landsgjennomsnittet er noe man bør være fornøyd med. Spesielt når du ikke jobber noe kveld, helg eller helligdager. Anonymkode: a6570...bd4 Det er mange som har god grunn til å ikke være fornøyd med denne lønnen. Å sammenligne sin egen lønn med landsgjennomsnittet høres svært lite ambisiøst ut.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:47 #65 Skrevet onsdag kl. 14:47 Jeg tjener rett opp under 900, og hadde ikke vært fornøyd med 820. Hadde også håpet på større lønnsøkning i år enn det jeg fikk, er ikke misfornøyd, men tenker å forhandle hardt til neste år. Anonymkode: cd545...b31
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:50 #66 Skrevet onsdag kl. 14:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eksempel på en slik jobb? Anonymkode: 9d426...2d4 Deltastyrker i politiet, bomberydding, røykdykkere, livvakter... Anonymkode: edc26...8bf
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:51 #67 Skrevet onsdag kl. 14:51 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kona og jeg tjener mindre enn det til sammen. Vi jobber begge 100%. Vi lever kjempegode liv, men flere utenlandsturer i året, og en sparekonto og aksjeportefølje som bare vokser og vokser. Hva er det folk sløser bort penger på, egentlig? Anonymkode: 7be4a...318 Har ingen ide, folk lever over evne og forstand i dag. Anonymkode: accf0...28a 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:52 #68 Skrevet onsdag kl. 14:52 Ja, det ville vært meget mye. Hadde vært meget rik da ja. Jobber fullt og har ca halvparten. Hurra for lavlønna yrker. 🙄😒 Anonymkode: 1aea8...852 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:53 #69 Skrevet onsdag kl. 14:53 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kona og jeg tjener mindre enn det til sammen. Vi jobber begge 100%. Vi lever kjempegode liv, men flere utenlandsturer i året, og en sparekonto og aksjeportefølje som bare vokser og vokser. Hva er det folk sløser bort penger på, egentlig? Anonymkode: 7be4a...318 Det høres fullstendig usannsynlig ut, med mindre aksjekonto og sparekonto som vokser og vokser er snakk om "med flere tusen kroner i året" og utenlandsturer betyr å ta kielferga over for å bo hos venner/familie eller sove i bilen. Du og kona har luselønn om dere tjener 410 000 hver i 100 % jobb, og det er vanskelig å tro at dere engang har penger til strøm, sunn god mat og boligkostnader med så lite. Anonymkode: edc26...8bf 2 1
Doloressa Skrevet onsdag kl. 14:55 #70 Skrevet onsdag kl. 14:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg har kun 10 års ansiennitet. ts Anonymkode: 9796c...6a4 Jeg har 6 år med erfaring i finansbransjen og har nylig fått en lønn på 1,1mill. etter å skiftet selskap. Det spørs helt på kvalifikasjonene dine og bakgrunnen din. Tenker at en lønn på 820k med 10 års ansiennitet er grei men ikke uvanlig.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:57 #71 Skrevet onsdag kl. 14:57 Du kan sjekke lønnsstatistikk for din utdannelse, sektor, erfaring osv og vurdere ut fra hva som er vanlig. At jeg ikke ville vært fornøyd betyr ingenting. Anonymkode: ce7a6...262
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:59 #72 Skrevet onsdag kl. 14:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres fullstendig usannsynlig ut, med mindre aksjekonto og sparekonto som vokser og vokser er snakk om "med flere tusen kroner i året" og utenlandsturer betyr å ta kielferga over for å bo hos venner/familie eller sove i bilen. Du og kona har luselønn om dere tjener 410 000 hver i 100 % jobb, og det er vanskelig å tro at dere engang har penger til strøm, sunn god mat og boligkostnader med så lite. Anonymkode: edc26...8bf Hahaha, hvilken planet bor du på? Ikke engangang råd til strøm, sunn mat, og boligkostnader?! Skikkelig farlig den strømregninga på 500 kroner i måneden! 😆 Vi holder kostnadene våre lave. Ser etter tilbud. Prioriterer ikke alkohol og tobakk. Bor sentralt og eier ikke bil. Ganske enkle ting, egentlig. Jeg slutter aldri å bli sjokkert over hvor mye penger folk bare sløser. Anonymkode: 7be4a...318 3 2
Nowayback Skrevet onsdag kl. 15:21 #73 Skrevet onsdag kl. 15:21 Ja, bedre enn å leve under fattigdomsgrensen.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:54 #74 Skrevet onsdag kl. 15:54 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det høres fullstendig usannsynlig ut, med mindre aksjekonto og sparekonto som vokser og vokser er snakk om "med flere tusen kroner i året" og utenlandsturer betyr å ta kielferga over for å bo hos venner/familie eller sove i bilen. Du og kona har luselønn om dere tjener 410 000 hver i 100 % jobb, og det er vanskelig å tro at dere engang har penger til strøm, sunn god mat og boligkostnader med så lite. Anonymkode: edc26...8bf Det handler om prioriteringer og valg. Jeg har inntekt på 369k, og lave kostnader - men kan reise utenlands flere ganger i året utenfor sesong. Da er det ikke snakk om kielferga, men syden. Strømregninga er ikke mer på 300-500 kr i mnd. Tlfabonnement på 198 kr i mnd (12 GB). Har ikke bil, bor sentralt. Osv Osv.. Anonymkode: 8631c...7ab
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:18 #75 Skrevet onsdag kl. 16:18 Jeg må seriøst skifte jobb. Har 640 k etter årets lønnsoppgjør i en seniorrådgiverstilling, to relevante utdanninger, ekspertrolle og 10 års ansiennitet i selskapet, men 15 års erfaring. Skjønner at jeg blir pisset på når jeg ser hva folk skriver. Anonymkode: bcf6a...06c 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:28 #76 Skrevet onsdag kl. 16:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei ville ikke vært fornøyd med 820k hvis jeg var singel . Da forventes at man tjener mye mer! Anonymkode: 57eb0...478 Jeg er ikke singel ts Anonymkode: 9796c...6a4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:29 #77 Skrevet onsdag kl. 16:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan sjekke lønnsstatistikk for din utdannelse, sektor, erfaring osv og vurdere ut fra hva som er vanlig. At jeg ikke ville vært fornøyd betyr ingenting. Anonymkode: ce7a6...262 Hvor sjekker jeg dette? ts Anonymkode: 9796c...6a4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:36 #78 Skrevet onsdag kl. 16:36 Har 560k å lever fra hånd til munn, hadde vært svært fornøyd med den lønna Anonymkode: 62d02...6d9
Fant80 Skrevet onsdag kl. 16:37 #79 Skrevet onsdag kl. 16:37 Singel eller ei. 820 000 er veldig god lønn. Hvor lite bakkekontakt skal man late som man har på et forum som dette egentlig? Det er godt over snittet i Norge. En syk person skal kunne klare seg på 300 000 ish (vet ikke nøyaktig) En student enda mindre,og tydeligvis synes myndighetene dette er tilstrekkelig,så skal man sitte her å late som 820 000 er kritisk,dersom man er singel. Personlig har jeg under 600 000! 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:40 #80 Skrevet onsdag kl. 16:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For 30 år siden var det normalt. Men i dag er det, som burde være rimelig godt kjent nå, veldig vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet her i Oslo. Selv er jeg vokst opp i villa på Nordstrand i likhet med mange av mine venner. Ingen av oss har råd til å kjøpe oss tilsvarende bolig som vi vokste opp i. Verken i samme strøk eller noe annet strøk, uten å flytte ut av Oslo. Anonymkode: e2a0a...2c5 Villa på Nordstrand er rimelig langt over "bolig". Og det er flere hundre tusen mennesker som har klart å kjøpe seg bolig i Oslo, inkludert meg (som tjener mindre enn TS). Men det er klart man må leve nøysomt mens man bygger opp egenkapital. Anonymkode: 4a528...742 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå