Gå til innhold

Ville dere vært fornøyd med 820 000kr som årslønn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har en jobb med endel ansvar men vanlig arbeidstid , fri alle helger og helligdager og jobber kun dagtid . 

Er dette en god lønn i dagens tid med høye renter osv?

Anonymkode: 9796c...6a4

for din jobb er det svært god lønn. For arbeid med stor risiko og mye ekstrajobbing uten overtidsbetalt er det ikke like imponerende.

Anonymkode: edc26...8bf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Inntekt har jo alt å si. 

De aller fleste kommer seg inn på boligmarkedet uten å arve penger.

Jeg kjøpte min første bolig helt uten pengehjelp hjemmefra, og det oppfatter jeg som det mest normale.

Anonymkode: 4a528...742

For 30 år siden var det normalt. Men i dag er det, som burde være rimelig godt kjent nå, veldig vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet her i Oslo. Selv er jeg vokst opp i villa på Nordstrand i likhet med mange av mine venner. Ingen av oss har råd til å kjøpe oss tilsvarende bolig som vi vokste opp i. Verken i samme strøk eller noe annet strøk, uten å flytte ut av Oslo.

Anonymkode: e2a0a...2c5

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

for din jobb er det svært god lønn. For arbeid med stor risiko og mye ekstrajobbing uten overtidsbetalt er det ikke like imponerende.

Anonymkode: edc26...8bf

Eksempel på en slik jobb?

Anonymkode: 9d426...2d4

Skrevet

Asså, hva er poenget med alle disse trådene??

Ja, du har god lønn, og innerst inne vet du det. Du tjener selvfølgelig ikke like mye som Haaland, men slike folk må du slutte å sammenlikne deg med.

Anonymkode: 55147...3ed

• Nyttig 2
Skrevet

Kommer jo an på flere ting. 
Offentlig sektor VS privat sektor.

Hvilken utdanning du har, osv.

Hvis du er nyansatt psykolog i offentlig sektor så er det en god lønn.

Er du kommuneadvokat så er det kanskje litt lite? 

Er du ansatt i privat sektor og har en av de nevnte stillingene så er lønna elendig.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en jobb med endel ansvar men vanlig arbeidstid , fri alle helger og helligdager og jobber kun dagtid . 

Som helsesekretær ville jeg vært strålende fornøyd med den lønnen... 

Anonymkode: cef79...0d9

Skrevet

Det kommer helt an på hvor du bor.

Jobber selv i Oslo, tjener det samme som TS, og har det langt fra romslig. 

Anonymkode: 3b20f...5c4

Skrevet

Men for å svare på TS, så er det en lønn å være helt ok fornøyd med, så lenge arbeidsmengden er grei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men for å svare på TS, så er det en lønn å være helt ok fornøyd med, så lenge arbeidsmengden er grei. 

Takk for svar på det jeg faktisk spurte om:)

ts

Skrevet

Nei ville ikke vært fornøyd med 820k hvis jeg var singel . Da forventes at man tjener mye mer!

Anonymkode: 57eb0...478

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Det er en god lønn, men inntekt har veldig lite å si. Viktigere å komme tidlig inn pp boligmarkedet og arve penger. Det skattes ikke av. Selv tjener jeg mer, men jeg har åtte års utdanning og får så vidt råd til tak over hodet 

Du har ihvertfall ikke studert økonomi i 8 år.

Og vil tro at utdanningen du valgte ikke var den det var mest etterspørsel etter.

Anonymkode: c1014...d97

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg ville vært fornøyd. (Mastergrad og 25 års arbeidserfaring). 

Skrevet

Var dette et forsøk på en spøk eller er du ny i arbeidslivet?

Anonymkode: b7973...84e

• Liker 2
Skrevet

Høres veldig bra ut. Jeg er lærer, adjunkt med opprykk og 16 års ansiennitet. Har rundt 200.000 under det.

Anonymkode: ff2d9...625

Skrevet

Jeg har rett under det og er veldig fornøyd. Dagjobb, ingen helger. 

Anonymkode: 56865...4db

Skrevet

Det er 4x lønna mi så det hadde jeg klart meg fint på 😉 (Lærling) 

Anonymkode: a54b6...7a5

Skrevet
1 hour ago, Majer said:

Det er en god lønn, men inntekt har veldig lite å si. Viktigere å komme tidlig inn pp boligmarkedet og arve penger. Det skattes ikke av. Selv tjener jeg mer, men jeg har åtte års utdanning og får så vidt råd til tak over hodet 

Er det en menneskerett og en selvfølge å arve penger mener du? 

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

For 30 år siden var det normalt. Men i dag er det, som burde være rimelig godt kjent nå, veldig vanskelig å komme seg inn på boligmarkedet her i Oslo. Selv er jeg vokst opp i villa på Nordstrand i likhet med mange av mine venner. Ingen av oss har råd til å kjøpe oss tilsvarende bolig som vi vokste opp i. Verken i samme strøk eller noe annet strøk, uten å flytte ut av Oslo.

Anonymkode: e2a0a...2c5

Hvorfor er det en menneskerett å bo i Oslo mener du? 

Har du ikke råd til å bo i Oslo så får du bo et annet sted. Det er da for pokker ingen selvfølge at man skal bo midt i hovedstaden.

• Liker 1
Skrevet

Nei. 

Men det er jo ekstremt mange nyanser her. 

Jeg antar jeg kommer til å havne på 820 000 etter årets lønnsoppgjør. 

Jeg er misfornøyd fordi det er langt under snittet for min utdanning, samtidig som jeg stadig får tilbakemelding om at jeg leverer langt over snittet. Da forventer jeg faktisk å ligge over snittet, ikke under. 

Men jeg kunne fint byttet til en jobb med lavere lønn, liksom. Men da ville jeg forventet en lavere arbeidsbelastning og mindre forventing om å levere "over snittet". 

Skrevet

Hvis man ikke klarer seg på 820 000 så sliter man med andre ting enn økonomien. 

Anonymkode: accf0...28a

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...