AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:11 #1 Skrevet onsdag kl. 12:11 Når unger på 9 år har med unger hjem fra skolen, hvor mye blander dere dere inn? Mener vi drev på egen hånd, men synes de så altfor fort blir sittende foran en skjerm hvis jeg ikke blander meg.. Anonymkode: 79c64...056
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:26 #2 Skrevet onsdag kl. 12:26 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når unger på 9 år har med unger hjem fra skolen, hvor mye blander dere dere inn? Mener vi drev på egen hånd, men synes de så altfor fort blir sittende foran en skjerm hvis jeg ikke blander meg.. Anonymkode: 79c64...056 Dere har vel husregler knyttet til skjermbruk, har dere ikke...? Anonymkode: ed476...32e 1
Million Skrevet onsdag kl. 12:30 #3 Skrevet onsdag kl. 12:30 Jeg måtte blande meg inn hele tiden, for ellers ble de sittende og glane foran skjerm hele besøket. Sendte dem ut i hagen eller å leke med noe annet en stund. Som Pokemon kort eller hva det nå måtte være som var av interesse ellers akkurat på den tiden. Har bare ett barn, en sønn, og han var limt til skjerm og måtte stadig jages ut. Og vennene som kom på besøk var akkurat like. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:32 #4 Skrevet onsdag kl. 12:32 Million skrev (1 minutt siden): Jeg måtte blande meg inn hele tiden, for ellers ble de sittende og glane foran skjerm hele besøket. Sendte dem ut i hagen eller å leke med noe annet en stund. Som Pokemon kort eller hva det nå måtte være som var av interesse ellers akkurat på den tiden. Har bare ett barn, en sønn, og han var limt til skjerm og måtte stadig jages ut. Og vennene som kom på besøk var akkurat like. Igjen, hadde dere ikke husregler knyttet til skjermbruk...?! Anonymkode: ed476...32e
Granskudd Skrevet onsdag kl. 12:37 #5 Skrevet onsdag kl. 12:37 Ungene her er eldre enn ni år nå, men da de var ni år blandet jeg meg bare om det var noe jeg ville blandet meg inni med mine egne barn. Alle venner som er med hjem hit vet at i vårt hus gjelder våre regler og konsekvenser for alle barn og det håndhever jeg som om alle barna er mine egne når de er her. Det er helt valgfritt om de ønsker å komme på besøk eller ikke. 2
Million Skrevet onsdag kl. 12:42 #6 Skrevet onsdag kl. 12:42 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Igjen, hadde dere ikke husregler knyttet til skjermbruk...?! Anonymkode: ed476...32e Ikke som i timer, minutter og slikt, nei. Det var varierende, litt væravhengig, og avhengig av om han hadde noen å leke med eller ei, dagsformen og diverse. Ingen regler som sier at man MÅ ha regler 3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:54 #7 Skrevet onsdag kl. 12:54 Million skrev (11 minutter siden): Ikke som i timer, minutter og slikt, nei. Det var varierende, litt væravhengig, og avhengig av om han hadde noen å leke med eller ei, dagsformen og diverse. Ingen regler som sier at man MÅ ha regler Du hadde jo en sønn som var limt til skjermen når han hadde mulighet. Høres ut som at han ikke skulle hatt fri tilgang da... Anonymkode: ed476...32e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:16 #8 Skrevet onsdag kl. 15:16 De klarer seg selv, men må selvsagt forholde seg til husregler. Blir det mye bråk, må de dempe seg eller gå ut. Anonymkode: a5c2e...b9e
AprilLudgate Skrevet onsdag kl. 15:22 #9 Skrevet onsdag kl. 15:22 Sluttet å blande oss inn sånn omtrentlig da. Og jepp, de blir klistra til gaming. Men de har på forhånd gjerne vært ute noen timer og spilt fotball. Lite besøk på hverdagene, de går unna til annet.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:23 #10 Skrevet onsdag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du hadde jo en sønn som var limt til skjermen når han hadde mulighet. Høres ut som at han ikke skulle hatt fri tilgang da... Anonymkode: ed476...32e Svar på HI for din egen del fremfor å gnage på alles innlegg. Anonymkode: 5b7e0...052 3 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:03 #11 Skrevet onsdag kl. 18:03 1,5 tine skjerm og resten lek eller noe annet. Altid hatt den regelen. Blander meg ikke. Anonymkode: c9dc8...b24
Lillibetha Skrevet onsdag kl. 18:13 #12 Skrevet onsdag kl. 18:13 Mine får ikke se på skjerm før etter middag (vi spiser oftest rundt kl 18). Det er bare sånn her, så ingen klager, hverken barna eller venner. Jeg blander meg lite inn i hva de gjør ellers og blander meg heller ikke inn i hva de gjør hos andre, heller ikke skjermtid der.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:18 #13 Skrevet onsdag kl. 19:18 Takk for deling av erfaringer 😊 Her er det egentlig ikke skjerm før 17, men hender andre har med eller at de plutselig sitter limt til en skjerm. For eksempel at de bare skal høre på musikk på Spotify, og plutselig sitter de og ser på musikkvideoer i stedet. Anonymkode: 79c64...056
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:23 #14 Skrevet onsdag kl. 19:23 Vi satt konstant på skjerm på 2000tallet i alle fall… Anonymkode: 0caa5...cb0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:55 #15 Skrevet onsdag kl. 19:55 Det er ikkje lov med tv før "barne-tv" på kveld, så akkurat det er ikkje eit problem her. Må fortsatt følgje med så det ikkje blir for mykje tull, men ungane klarer seg stort sett sjølve. Anonymkode: 6c1f2...ee1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:02 #16 Skrevet onsdag kl. 20:02 9 åringen min trenger ikke veldig oppfølging ved besøk. De leker, perler, er i hagen, spretter ball, spiller noe… Hvis de har lyst å game så spør de. Oftest blir det et nei. Skjermtiden her er fra kl 19. Anonymkode: f2107...8b7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:33 #17 Skrevet torsdag kl. 18:33 Jeg blander meg så godt som aldri, kun for å veilede i enkelte situasjoner. Men vi har svært tydelige regler og de forventer jeg at følges (og det gjør de, også). Anonymkode: a04ba...a93 1
Uglems Skrevet torsdag kl. 18:36 #18 Skrevet torsdag kl. 18:36 Ingen skjerm før leksene er gjort. Vi pleier også å spise middag sammen. Da sitter vi på kjøkkenet alle sammen. Det er ikke valgfritt.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:12 #19 Skrevet torsdag kl. 22:12 Her var veldig mange strenge synes jeg. Guttene her kommer hjem fra skolen i til rundt 14. Og har veldig ofte venner med hjem. Hva de da finner på er helt opp til de, hvorfor skal jeg bestemme/legge meg borti det? Det er deres fritid tenker jeg, frem til middag osv kl.17. Vil de game, gjør de det. Vil de være ute, gjør de det. Ser virkelig ikke problemet, og forstår ikke hvorfor jeg skal micro styre deres fritid. Har de gamet med kompiser etter skolen, dropper vi bare mer gaming resten av dagen. Tenker det er både sunt og normalt at de får styre denne tiden på dagen selv. Kan ikke huske at mine foreldre la seg borti hva vi holdt på med etter skolen, så lenge vi oppførte oss og ikke gjorde noe vi ikke fikk lov til. Anonymkode: 6574c...b84
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #20 Skrevet i går, 07:26 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her var veldig mange strenge synes jeg. Guttene her kommer hjem fra skolen i til rundt 14. Og har veldig ofte venner med hjem. Hva de da finner på er helt opp til de, hvorfor skal jeg bestemme/legge meg borti det? Det er deres fritid tenker jeg, frem til middag osv kl.17. Vil de game, gjør de det. Vil de være ute, gjør de det. Ser virkelig ikke problemet, og forstår ikke hvorfor jeg skal micro styre deres fritid. Har de gamet med kompiser etter skolen, dropper vi bare mer gaming resten av dagen. Tenker det er både sunt og normalt at de får styre denne tiden på dagen selv. Kan ikke huske at mine foreldre la seg borti hva vi holdt på med etter skolen, så lenge vi oppførte oss og ikke gjorde noe vi ikke fikk lov til. Anonymkode: 6574c...b84 Enig! Samme regler her. 9 åringen har 2 timer som maks spilletid på x boxen hver dag. Etter det skrur den seg av, så om han vil spille fra 14.30-16.30 så er det ingen mer skjerm den dagen og det vet han. Det er forskjell på vennene hans hva de gjør når de er her og sånn vil det alltids være. Jeg blander meg lite opp i hva de gjør. Anonymkode: aac08...036 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå