AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Kjenner at jeg er drittlei av at folk rundt meg skal fortelle hvordan jeg "bør" leve livet mitt. Dette inkluderer nær familie. Jeg vil ikke ha barn og har aldri villet ha det heller. Ønsker heller ikke boliglån da jeg IKKE vil ha lån. Jeg blir snakket til som om jeg er gal i hodet. Jeg prøver å ikke bry meg, men når folk tar seg friheten til å kommentere på meg støtt og stadig kjenner jeg at jeg får nok. Hvordan skal jeg respondere for å få en slutt på det? (sorry sinneutbruddet her) Anonymkode: 4c846...0cb 4 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Hvorfor ha kontakt med slike folk? Anonymkode: e3dd5...c63 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ha kontakt med slike folk? Anonymkode: e3dd5...c63 Kan ikke akkurat unngå min egen familie 😛 Anonymkode: 4c846...0cb 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Jeg mistenker at disse menneskene er sjalu fordi du er fri og lever livet ditt slik du ønsker og ikke slik samfunnet forventer at du skal leve Anonymkode: 690dd...981 3 6
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden «Hvorfor føler du at dette er noe andre skal bry seg med»? Still masse «hvorfor» spørsmål. Da må de svare på hva det er som gjør at de stikker nesa si i andres buisness. Ikke gidd å forsvare deg, for det skaper bare mer diskusjoner gjerne Anonymkode: 88acf...808 1 6
DesmondMiles Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan ikke akkurat unngå min egen familie 😛 Anonymkode: 4c846...0cb Kan du ikke...? 3 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): «Hvorfor føler du at dette er noe andre skal bry seg med»? Still masse «hvorfor» spørsmål. Da må de svare på hva det er som gjør at de stikker nesa si i andres buisness. Ikke gidd å forsvare deg, for det skaper bare mer diskusjoner gjerne Anonymkode: 88acf...808 Det jeg har erfart også, hver gang jeg skal forsvare meg blir det som en debatt. Godt tips med "hvorfor" spørsmål 🥰 Anonymkode: 4c846...0cb
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan ikke akkurat unngå min egen familie 😛 Anonymkode: 4c846...0cb Jo, det kan du Anonymkode: e3dd5...c63 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan ikke akkurat unngå min egen familie 😛 Anonymkode: 4c846...0cb Be de passe sine egne saker og slutt å forsvare deg. Bare slutt å snakke om det. Anonymkode: 25b25...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det kan du Anonymkode: e3dd5...c63 Du har et poeng. Jeg har svart 100 ganger på dette allerede og de fortsetter å presse på at det er det eneste riktige å gjøre. Mangel på respekt, egentlig? Anonymkode: 4c846...0cb
DesmondMiles Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har et poeng. Jeg har svart 100 ganger på dette allerede og de fortsetter å presse på at det er det eneste riktige å gjøre. Mangel på respekt, egentlig? Anonymkode: 4c846...0cb Du får sette tydeligere grenser. Du får si at dette er du ikke interessert i å diskutere. Slutterde ikke, så får du slutte å møte dem. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Å ikke ville ha boliglån hvis alternativet er å leie bolig er jo direkte dumt, men du gjør jo dine egne valg i livet. Er en uting at mange mener så mye om andres valg. Anonymkode: 42b4d...ca6 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å ikke ville ha boliglån hvis alternativet er å leie bolig er jo direkte dumt, men du gjør jo dine egne valg i livet. Er en uting at mange mener så mye om andres valg. Anonymkode: 42b4d...ca6 Ingen spurte om din mening om boliglån heller. Anonymkode: 5b2e0...ca3 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen spurte om din mening om boliglån heller. Anonymkode: 5b2e0...ca3 Men å betale ned noen andres lån er ok? Anonymkode: f6d65...c80 1 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan skal jeg respondere for å få en slutt på det? Du kan svare på mange forskjellige måter: - At du ikke føler deg moden for det - At du ikke ønsker ansvaret som følger med - At du ikke vil binde deg Eller om du vil være frekk: - At du ser på hvordan de rundt deg har blitt, at det er noe du ikke ønsker deg og ditt liv Du kan spørre de tilbake om hvorfor de mener at det er den eneste måten å leve livet på. Også kan du be de om å komme med et bidrag slik at du kan oppnå det Du kan si at dette har du svart på allerede. Anonymkode: d5e57...2a2 1
Marye Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden det er jo en ærlig sak, skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg 1
Macro Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Å ikke ville ha boliglån hvis alternativet er å leie bolig er jo direkte dumt, men du gjør jo dine egne valg i livet. Er en uting at mange mener så mye om andres valg. Anonymkode: 42b4d...ca6 Jeg er enig med deg. Men man trenger ikke fortelle folk hvor dumme de er, det holder å tenke det. Viktig å sette pris på alt som ikke er ens eget problem😁 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Å ikke ville ha boliglån hvis alternativet er å leie bolig er jo direkte dumt, men du gjør jo dine egne valg i livet. Er en uting at mange mener så mye om andres valg. Anonymkode: 42b4d...ca6 Nå gjør du jo akkurat det samme som folkene rundt TS🙄 Anonymkode: a261d...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Det er jo ikke ditt ansvar å få andre til å vise aksept for dine livsvalg. Det er ikke noe å diskutere engang. Svar kort. Avled. Og prøv å ikke bry deg så mye om andres meninger. Uansett hva du gjør vil det ikke være godt nok for mange folk. Anonymkode: 98463...a04
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Unngår flere i svigerfamilien pga. det med barn. Noen er så satt i egne veier, at de ikke kan tenke seg at andre ikke ønsker det livet de har. Anonymkode: 6e372...108
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå